איפה אנה פרנק? ביקורת סרט

Where Is Anne Frank Movie Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "איפה אנה פרנק?":
"סרט אנימציה מרהיב ויצירתי במיוחד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Where Is Anne Frank
דיבוב רובי סטוקס, מייקל מלוני, אמילי קארי במאי/ת ארי פולמן  
אנימציה
ביקורת סרט לאיפה אנה פרנק? מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"מושקע ומרהיב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די58.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"איפה אנה פרנק", סרט האנימציה המושקע והמרהיב של ארי פולמן ("ואלס עם באשיר", "כנס העתידנים"), ממציא מחדש את דמותה המוכרת של הנערה שהפכה לסמל לרוח האדם העומדת מול הנורא מכול. הסרט בוחר בדרך מקורית להעביר לקהל הצעיר את מהות הסיפור. הוא נפתח בעתיד הקרוב וממקם את תחילת ההתרחשות במוזיאון אנה פרנק שבאמסטרדם, בו מוחזק היומן המפורסם שכתבה. היומן, כידוע, מסופר לחברה דמיונית בשם קיטי (רובי סטוקס בגרסה האנגלית, ליר כץ בגרסה העברית). בסרט קיטי יוצאת מתוך דפי היומן בימינו ומנסה לגלות, כשם הסרט, "איפה אנה פרנק". בדרך, תיתקל קיטי בפליטים בני זמננו שעומדים להיות מגורשים מהולנד, בנער רחוב בשם פיטר, כשמו של הנער שהסתתר בדירת המסתור של אנה פרנק, ותראה כיצד "אנה פרנק" הפכה לשם דבר, למותג ידוע, שנמצא בכל מקום - ספרים בשפות שונות, הצגות תיאטרון, וגם הרומן הגרפי שיצר פולמן צץ לרגע בסרט.
הסרט נע בין ההווה, עם נקודות השקה למלחמת העולם השנייה שגם בה פליטים גורשו מארצות בהן מצאו מפלט, לשחזור קורותיה של אנה פרנק אחרי סוף היומן. הסוף הטראגי של חייה של אנה מתגלה לקיטי, ואולי גם לחלק מהצופים שאינם בקיאים בפרטי הסיפור, בהדרגה. זהו אספקט מעניין בסרט שמספר באופן שונה סיפור היסטורי שקיבל ממדים מיתיים. בצד הוויזואלי, כהרגלו של פולמן זהו סרט אנימציה מרהיב ויצירתי במיוחד. הנאצים מופיעים בו כדמויות רפאים ענקיות שלהם כלבי-שאול. המוטיב הזה מופיע גם בתיאור הגיהינום הנאצי, המגולם בנסיעה ל"מזרח" שממנו לא חוזרים, כ"האדס", השאול במיתולוגיה היוונית. גם כוכבי הקולנוע של הזמן, כמו קלארק גייבל, משחקים תפקיד בפנטזיה של אנה על מיגור הנאצים.
ככלל, הסרט מהווה הומאז' יפה לדמיון היצירתי של אנה פרנק ולדרך בה הצליחה ליצור עולם דמיוני ביומן שלה שהצליח להקל, ולו במעט, את החוויות הקשות שעברו עליה. גם אם אין בו את החדשנות שהייתה ביצירת הדוקומנטרית פורצת הדרך של פולמן – "ואלס עם באשיר" או את פרץ החדשנות הבלתי נדלה שהיה ב"כנס העתידנים", מדובר בסרט מרתק ויפהפה ששמונה שנות העבודה בהן פותח ניכרות בכל פריים ממנו.
איפה אנה פרנק? - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4025/09/2022 09:01:00
7/10אייקון ציון
נקודת מבט חדשה ומעוררת לסיפור. שווה צפייה
שם: אילתגיל: 6504/06/2022 14:31:50
9/10אייקון ציון
סיפורה של אנה פרנק מזווית אחרת באמצעים קולנועיים אחרים.קל להתחבר אל המחשבות והמעשים של אנה דרך הסרט הזה,וכך הסיפור שלה יכול להיות מופץ בעולם.ארי פולמן בהחלט מקורי עם כשרון גדול.
שם: יהודהגיל: 7111/05/2022 16:27:52
8/10אייקון ציון
נתחיל עם זה שזה סרט טוב שווה לראות , לרוץ עם הילדים והנכדים ! אנימציה ברמה גבוהה במיוחד , תסריט מעולה חכם ובעייתי. הסרט לא על אנה פרנק , אלא על מה שהיא חשבה ורצתה , הסרט זועק תראו מה הם עשו , ומה קורה היום . שווה
קישורים
חץ איפה אנה פרנק? (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט