3,000 שנים של כמיהה ביקורת סרט

Three Thousand Years of Longing Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "3,000 שנים של כמיהה":
"מילר מדגים איך לספר סיפור בצורה הטובה ביותר עם ויזואליה מהפנטת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Three Thousand Years of Longing
משחק אידריס אלבה, טילדה סווינטון במאי/ת ג'ורג' מילר  
הרפתקאות
ביקורת סרט ל3,000 שנים של כמיהה מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"מסע מהפנט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שסרטו "מקס הזועם: כביש הזעם" הפך לאחד מסרטי האקשן המוערכים ביקורתית בכל הזמנים וזכה ב-6 פרסי אוסקר, הבמאי האוסטרלי ג'ורג' מילר היה צריך למצוא דרך לשמור על אותו רף, וזו לא הייתה משימה קלה. ב"מקס הזועם" קיבלנו כאוס מלא באש ועפר, אבל דווקא ביצירה החדשה שלו "3,000 שנים של כמיהה" מחליט מילר כי הדרך הטובה ביותר לשמור את הקהל דרוך בציפייה לתוצר שלו, היא שינוי כיוון, או יותר נכון שינוי מקצב. זהו סרט שנע בין סיפור אהבה מקסים לבין תורה ופילוסופיה על היצר האנושי וטבע האדם לאורך ההיסטוריה, וזה עובד נפלא.אלת'יאה (טילדה סווינטון) היא אישה בודדה, שמתעסקת בחקר של הסיפורים, באיך לספר סיפור ובכמה האנושות נאחזת בהם לאורך כל ההיסטוריה. היא רווקה שאיבדה את אהובה, לא לפני שהוא הספיק לציין בפניה כמה ההתבודדות שלה והקרירות שבה, הם שגרמו לכישלון הקשר. יום אחד, באחד מהמסעות שלה במזרח התיכון, היא מבקרת בבזאר מקומי שם היא קונה בקבוקון קטן מבלי לדעת שבתוכו מסתתר ג'יני (אידריס אלבה), שכמו בכל האגדות עתיד לתת לה שלוש משאלות ובדרך לקחת אותה למסע היסטורי מרתק דרך חטאי האהבה.
אלת'יאה חכמה מדי בשביל להאמין לשלוש המשאלות. בתור חוקרת אדוקה של ההיסטוריה היא יודעת מה הגורל של כל אלה שמביעים משאלה. גם כשהיא שומעת את סיפוריו של הג'יני, היא רק מקבלת אישורים נוספים להתעקשות שלה בכל הנוגע לסירוב להביע משאלות אמיתיות. היא טוענת בתוקף ש"יש לה כל מה שהיא צריכה" ועל כן אינה מעוניינת בדבר מלבד בלשמוע את סיפוריו של הג'יני לאורך 3,000 שנה.אנחנו נעים בין ההווה בחדרה של החוקרת המבריקה לבין תקופות שונות בעבר בסיפוריו של הג'יני. הוא מספר לה על דמויות שונות, על איך הוא הגיע בכל פעם מחדש לבקבוק ומדוע היא חייבת לעזור לו להשתחרר. מה שיפה בסיפורים האלה היא הבחירה של הבמאי בהקבלות ברורות בין הדמויות השונות לאלת'יאה. היא מלכת שבא בחוכמה שלה, היא האחים כי יש בה תאוות בצע מסוימת שלפעמים נסתרת מן העין והיא גם זפיר כשהיא מנסה לספוג מהידע של הדמות הכל יכולה. בסופו של דבר כקהל אנחנו נופלים בקסמיו של הג'יני ביחד איתה.
הכימיה בין השניים נפלאה ומשעשעת. הם הפכים שמסתדרים היטב, בעוד שאלת'יאה מנותקת רגשית, הג'יני מנסה להסביר לה את החשיבות של חיבור רגשי. הוורסטיליות של סווינטון והיכולת שלה להיכנס לנעליים של כל דמות הופכת את הדמות של המתבודדת למשעשעת בדרך שמרגישה מנותקת מהטוטאליות שלה בתפקידים אחרים. היא מצליחה להביע את הרגש שמסתתר מתחת לקרירות ולרצינות באופן שמסתדר מושלם עם המשחק של אלבה, שמצד אחד מציג מבנה גוף מרשים ואילו מצד שני הופך לחשוף ופגיע.זה סיפור על טבע אנושי, על חטא ההיבריס ועל הדברים שאהבה יכולה לגרום לבני אנוש לעשות. החלק המפתיע בסיפור הוא שלמרות שלאורך כל הדרך אנחנו מסתכלים על החטאים כחטאים של בני האדם ששמענו כבר אלפי פעמים, אנחנו מגלים שגם דמות אלמותית כמו הג'יני חוטאת בהם ועל כן החטאים בעצם משויכים לאהבה וליצר עצמם. מילר מוכיח לנו שהוא יכול לעשות הכל, בעיקר להשתמש בהיסטוריה לצרכים שלו. הוא נותן כבוד לאותם הסיפורים כשהוא מחיה אותם מחדש במסע ויזואלי מהפנט חושים.זה סרט שסובב סביב היכולת לספר סיפור, ובמדיום המרתק שנקרא קולנוע יש אינסוף דרכים כאלה. זה מדיום שבנוי מהרבה מאוד שכבות ורבדים, אך דווקא בגלל המבחר הגדול צריך להצליח לחבר הכל יחד ליצירה אחת שדוברת את אותה השפה ויוצרת ממנה שלם שגדול מסך חלקיו. ג'ורג' מילר עשה בדיוק את זה ובסרט שמדבר על כיצד לספר סיפור, הוא מדגים לנו איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. עם תצוגה ויזואלית מרשימה שכוללת תפאורות ענק היסטוריות, אלפי ניצבים, תלבושות ואפקטים. הוא תופר את החלקים עם פסקול נפלא, כשאת הכל מלווה תסריט חכם מלא בדימויים ומטאפורות שנאמרות בין השורות.
3,000 שנים של כמיהה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Serg24גיל: 4501/02/2023 12:23:27
9/10אייקון ציון
קשה מהתחלה אבל אחרי כמה דקות לא יכולתי כבר להתנתק. סרט מהפנט שעוסק בשאלה מאוד קשה - מה רוצה אישה? בנוי לפי כל הכללים של סיפור טוב, הבמאי מראה דרך היחסים בין אישה לשד את העולם הפנימי שלה - מרצון להתבודד, דרך אהבה אינסופית לוויתור על הקשר רק כדי להציל את אהוב לבה. משאיר טעם של עוד ללא happy end... כל זה עם המוזיקה של Tom Holkenborg - שעוברת דרך כל הסרט מהסיפור הראשון. קפץ לי במקרה - וכבר כמה ימים נמצא תחת השפעתו
שם: עומרגיל: 4001/10/2022 08:49:38
7/10אייקון ציון
ג''יני בבקבוק והגשמת משאלות.. אפקטים יפים,עלילה שמספרת על הגילגולים השונים של השד. סך הכל סרט נחמד.
שם: עמיחיגיל: 5017/09/2022 15:16:39
4/10אייקון ציון
סרט מייגע,מסרים לא ברורים. אפקטים יפים, אבל זה לא מספיק.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט