נחיתת חירום ביקורת סרט

Plane Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נחיתת חירום":
"הפתעה נעימה למי שמתגעגע לסרטי הפעולה של שנות ה-90"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Plane
משחק ג'רארד באטלר, מייק קולטר במאי/ת ז'אן-פרנסואה רישה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנחיתת חירום מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הפתעה מותחת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנות ה-90 העליזות היו המון סרטים כמו "נחיתת חירום" והם זכו לביקורות איומות ולהצלחה אדירה בקופות. כיכבו בהם ברוס וויליס, סטיבן סיגל, ניקולס קייג', קורט ראסל ואפילו הריסון פורד עם "אייר פורס אחד". אלו הסרטים שיצאתי אליהם עם החברים בשישי בלילה. האולמות היו מלאים עד אפס מקום, לא היה שימוש נרחב ב-CGI כמו היום. סצנות הפעולה היו מבוססות שחקנים ופעלולנים, המון פיצוצים ואפס נוכחות לרשתות חברתיות.סרט כמו "נחיתת חירום" כל כך נדיר מסוגו בהשוואה לסרטי פעולה אחרים שמגיעים לבתי הקולנוע בישראל, כאלה שמלכתחילה כלל לא היו מיועדים להקרנה על גבי המסך הגדול אלא משודרים בערוצי סרטים, VOD או סטרימינג ואיכות הפקתם איומה עד מזוויעה. הסרט הנוכחי הוא סרט קולנוע לכל דבר ואף יצא בישראל ובארה"ב באותו סופשבוע. בארה"ב הוא אפילו הגיע למקום הרביעי והכניס קצת מעל 10 מיליון דולר. שמו המקורי של הסרט הוא פשוט למדי "Plane" ומרבית עלילתו מתרחשת סביב מטוס הנקלע לסערה ונאלץ, איך לא, לנחות נחיתת חירום דווקא באי בודד השייך לפיליפינים אבל נשלט על ידי כנופיית פשע אלימה, שאפילו הצבא הפיליפיני פוחד להתעסק איתה.
למשימת הבימוי גויס הבמאי הצרפתי המקצוען ז'אן פרנסואה ריצ'ט והוא עושה זאת באופן יעיל ומקצועי להפליא. הצרפתי כבר ביים בעבר מספר סרטי פעולה ראויים כמו "מחלק 13" עם איתן הוק ולורנס פישבורן ו"נמלטת" האפקטיבי עם מל גיבסון. הוא גם אחראי לאפוס הפשע הצרפתי "אויב הציבור 1 ו-2" המבוסס על חייו של הגנגסטר הצרפתי ז'אק מזרין. העובדה שהוא זה שנמצא מאחורי הגה הבימוי הופכת את התוצאה למהודקת, זריזה, נמנעת מהסתבכויות עלילתיות מיותרות וכך גם סצנות הפעולה – אפקטיביות ויעילות. על אף שהעלילה צפויה לחלוטין, הסרט בסופו של דבר מספק את הסחורה והוא מותח ואפקטיבי.עוד שני יתרונות משמעותיים - אורך הסרט הוא פחות משעתיים, 107 דקות וכשהסרט נגמר הוא פשוט נגמר. אין סוף פתוח שמצריך אותנו להתמודד עם סרט המשך. ג'רארד באטלר, שהוא גם בין מפיקי הסרט, הוא כנראה אחד השחקנים הבודדים כיום שמסוגל להרים הפקות קולנועיות מסוג זה ויש לו שליטה יצירתית מלאה על הפרויקטים שהוא בוחר להביא אל המסך הגדול. התוצאה בהחלט מצדיקה את המעמד שלו שהתחיל כשחקן בריטי בסרטים וסדרות איכותיות קטנות ואיכשהו הוסלל להוליווד ולהפקות של סרטי פעולה בתקציב בינוני וקטן. ברגעים היותר מוצלחים בסרט באטלר אפילו מזכיר לנו עד כמה הוא שחקן דרמטי טוב.
בסרט הנוכחי הוא מגלם את ברודי טורנס, טייס חברת תעופה מסחרית שאחרי הסתבכות עם נוסע שיכור ואלים נתקע במסלולים גרועים. בטיסת לילה לטוקיו הטיסה שלו נקלעת לסערה וכך הוא מוצא את עצמו מתרוצץ באי ונלחם נגד מליציות פשע פיליפיניות אלימות ביחד עם אסיר שהואשם ברצח שהיה במטוס ומתגלה כלוחם מיומן. את האסיר מגלם מייק קולטר (הזכור כגיבור העל בסדרה של מארוול, "לוק קייג'"). השניים מוצאים מכנה משותף ונלחמים יחד עד שכוחות ההצלה יגיעו. מרחוק מי שמנהל את מבצע החיפוש וההצלה הוא השחקן טוני גולדווין, שבאופן מפתיע מספק מופע יחיד כריזמטי למדי.עם המון אלימות פיזית, גלונים של דם, בעיקר בזכות הריגתם של שלל חברי הכנופייה האלימים והלא ממש מוצלחים, הסרט הזה מספק בידור לא ממש מתוחכם אבל מהנה מסוגו. כשהוא מהודק ונטול שומנים מהצדדים שמכבידים עליו, "נחיתת החירום" הזו ראויה בהחלט לצפייה על גבי המסך הגדול, במיוחד אם אתם מאוהבי הז'אנר ומתגעגעים לסרטי הפעולה של שנות ה-90.
נחיתת חירום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תדיגיל: 5222/09/2023 20:06:02
7/10אייקון ציון
סרט פעולה בינוני פלוס.נוכחותו של ג''רארד באטלר משדרגת במידה מסוימת את הסרט.בסה"כ סרט שיגרתי וצפוי שאינו מחדש הרבה.
שם: הקוצר ברינהגיל: 6501/05/2023 22:43:26
9/10אייקון ציון
סרט פעולה עשוי היטב. שחקנים מעולים.אהבתי
שם: nirגיל: 4514/03/2023 08:34:01
8/10אייקון ציון
סרט אקשן מותח ועשוי היטב, מפתיע לטובה, קטעי אקשן מצולמים היטב. סטייל מת לחיות פוגש את ליאם ניסן במטוס. כיף
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט