הבוס הטוב ביקורת סרט

The Good Boss Movie Review

תמונת כתברותם שרון על "הבוס הטוב":
"הופעה מהפנטת של חוויאר ברדם הופכת סרט נחמד ליצירה מעניינת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Good Boss
משחק חוויאר בארדם, מאנולו סולו, אלמודנה אמור במאי/ת פרננדו לאון דה ארנואה  
קומדיה
ביקורת סרט להבוס הטוב מאת רותם שרון | כתב קולנוע
ציון המבקר
"ברדם מצוין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הבוס הטוב" נחשב לאחד הסרטים המדוברים ביותר של הקולנוע הספרדי בשנים האחרונות. יעידו על כך 20 המועמדויות שלו לפרס הגויה (האוסקר הספרדי), שיא של כל הזמנים וזכייה בפרס הסרט הספרדי הטוב לשנת 2022. סרטו של הבמאי פרננדו לאון דה אראונה מגולל את סיפורו של חוליו בלנקו, בעל חברה שמייצרת מאזניים לשקילה, בגילומו של חוויאר ברדם הנהדר (שעבד עם הבמאי בסרטו "ימי שני בשמש" משנת 2002, שגבר בזמנו על "דבר אליה" בטקס הגויה). במהלך העלילה, שמתפרסת על פני שבוע שלם – נקלע חוליו למשבר בכמה מוקדים של חייו: האישיים והעסקיים תוך שהוא מנסה לפתור אותם בדרך היחידה שהוא מכיר – בניהול קר, כריזמטי ויש שיאמרו גם מרושע.זה לא מפתיע שהאקדמיה הספרדית והביקורות התאהבו בהופעה של ברדם. מי שלא אחת גילם במהלך הקריירה שלו את דמות הדחוי ("לפני שהלילה יורד"), האומלל ("ביוטיפול"), הרשע ("ארץ קשוחה" של האחים כהן) וקשה היום ("ימי שני בשמש"), מצליח בעזרת האכזריות המהפנטת שבה הוא מגלם את מנהל המפעל הקפיטליסטי, לגרום לנו להאמין בצדקת כוחו ובדרך שבה הוא אפילו משקר לעצמו, כפי שאנחנו מגלים בהמשך הסרט.
ברדם מבהיר שוב עד כמה בחירת סוג השחקן יכולה לנווט את עלילת הסרט לגבהים חדשים. הוא מחושב, קר רוח ומאמין אמיתי באופן בו מנוהל העסק המצליח ואבוי למי שיעמוד בדרכו. דמות הבוס האימתני מתיישבת היטב על מידותיו של שחקן בסדר הגודל שלו, ששוב הראה שהוא לא חושש מפרויקט קצת שונה.בכלל, הרצון לראות את החזק משפיל את החלש, טמון כה עמוק בנפשנו, שלרגע אחד קל לגמרי להימשך לאג'נדה הכל יכולה של הבוס הגדול (והלא כל כך טוב). מה יש במערכת היחסים בין הבוס לעובדיו שכל כך גורמת לנו לרצות להיות בנעליו ולסלוד ממנו בו זמנית? האם זאת הכמיהה לכוח ולאבסולוטיות שקיימת ברבים מאיתנו? או שמא פשוט היצר הטבעי של האדם לשרוד על חשבון האחר? כך או כך, אין ספק שדה אראונה הצליח בצורה מסוימת לגעת באופן בו הכוח משכר ומעוור.
חשוב לומר כי כמות המועמדויות של הסרט לפרסי הגויה אינה עושה צדק אמיתי, שכן מדובר בסרט נחמד בסך הכל, אך לא כזה שראוי לשבור שיאים. דמויות בגילומן של שחקנים בעלי שיעור קומה, כמו מנולו סולו – אינן מפותחות לגמרי ומעניין היה לראות את העלילה צוללת יותר לעומק של שאר המשתתפים במשחק המנוכר. עם זאת, יכולתו של ברדם לכבוש כל סצנה בדרך יוצאת דופן, שווה לגמרי את הצפייה בסאטירה המשעשעת הזו.
הבוס הטוב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5114/10/2023 23:30:18
7/10אייקון ציון
חינני אבל נמרח. יש כאן משב רוח מרענן אבל מתקשה לשמור על רמה ועניין אחידים. החצי הראשון טוב ומעניין ובחצי השני מתחיל לאבד כח. בעלים של מפעל שמייצר מאזניים שמעורב בחיים האישיים של עובדיו ומנסה לעזור להם, אבל גם לא מהסס לפגוע בהם בלי להניד עפעף. מין דמות מורכבת שכזו.חאוויר בארדם נותן הופעה מצויינת. ציון 7.5.
שם: עומרגיל: 4125/08/2023 12:34:21
8/10אייקון ציון
סרט קליל שאפשר ללמוד הרבה ממנו על כישורי ניהול.
שם: אילתגיל: 6629/05/2023 23:03:38
9/10אייקון ציון
סיפור מצויין,שחקן מצויין,מומלץ. מנהל מפעל למשקולות בעיר קטנה,מוצא כל חייו את האיזונים המדוייקים: גם בחיים הפרטיים וגם כמנהל המפעל.המטרה הכי חשובה עבורו היא לקבל כל שנה את פרס המפעל המוביל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט