הדייט שתקע אותי ביקורת סרט

Knocked Up Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הדייט שתקע אותי":
"מצחיק ואנושי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Knocked Up
משחק סת' רוגן, פול ראד, לסלי מאן, קתרין היגל, ג'ייסון סיגל במאי/ת ג'וד אפאטו  
קומדיה
ביקורת סרט להדייט שתקע אותי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצחיק ואנושי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע13.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די76.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בבקשה תתעלמו משם הסרט הקלוקל ואפילו הדוחה שניתן לסרט בארצנו גסת הרוח. "הדייט שתקע אותי" הוא שם שמתאים לקהל אוכלוסיה של תיכוניסטים וחיילים חרמנים, אבל עלול להרחיק קהל איכותי ובוגר יותר. לצערי המפיצים לא השכילו להבין שסרטו החדש של הבמאי/תסריטאי ג'וד אפאטו (בתול בן 40), הוא הרבה יותר מאוסף גסויות. מדובר בקומדיה רומנטית מפתיעה, מרגשת ובעיקר מאוד אנושית. אין ספק, "הדייט שתקע אותי" הוא סרט עם לב כול כך גדול הפועם בחוזקה, סרט שמצליח לא רק להצחיק עד דמעות אלא גם לרגש. נגדיר זאת ככה, בינתיים זו הקומדיה הרומנטית הטובה ביותר לשנת 2007.הסרט הוא גרסה עכשווית סטייל L.A לסיפור היפה והחיה. אליסון סקוט היא בלונדינית יפיפייה, בוגרת אוניברסיטה שעובדת מאחורי הקלעים בערוץ E וזה עתה זכתה לקידום בו היא הופכת למגישה מין המניין. בן סטון הוא צעיר בוגר האוניברסיטה של החיים, חי על חסכונות מתאונת דרכים, עסוק בעישון גראס באופן מאסיבי, הימורים טיפשיים ובהקמת אתר המציין באיזה סרט ומתי יש עירום. לילה אחד הם נפגשים במועדון, היא משתכרת, הוא מצחיק אותה, בבוקר הם מתעוררים באותה המיטה. לא לוקח להם הרבה זמן להבין שאין מצב שהם יהיו מסוגלים לחיות ביחד.
כעבור חודשיים אליסון מגלה שהיא בהריון. היא מתלבטת מה לעשות. הפלה לא עומדת מבחינתה על הפרק, והיא צריכה להגיע למספר החלטות שישפיעו על עתידה. האם לתת לאותו בן סטון הזדמנות נוספת שאולי תביא לחיי זוגיות מאושרים? אולי הם רק יגדלו את התינוק אבל לא יהיו ביחד? אולי יהיה הכי פשוט לא להודיע לו. אליסון מחליטה לשתף את הילד המגודל בתוצאה של אותו סטוץ חד פעמי. ההיריון הבלתי מתוכנן גם יאפשר להם ללמוד מספר דברים על עצמם, על שאיפותיהם וחלומותיהם. במשך אותם שבעה חודשים שנותרו להם, אליסון ובן עומדים לעבור שינוי שיוכיח להם שלחיים לפעמים יש תוכניות אחרות ופשוט צריך לזרום איתם.הבמאי והתסריטאי ג'וד אפאטו הוא אחד היוצרים היותר מעניינים שפועלים כיום בארה"ב. לאורך הקריירה הטלוויזיונית והקולנועית שלו הוא לכאורה מייצג את ההפך המוחלט ממה שצריך להיות אמריקאי. החל מהסדרות שעסק בהפקתן, כתיבתן ובימויים: "Freaks and Geeks" שהיתה הקונטרה ל"דוסון קריק" או "בברלי הילס" שבה הדמויות הראשיות היו המרובעים והפריקים ולא היפים והיפות. "לארי סאנדרס" הציגה את עולם תוכניות הלילה והוליווד בצבעים מאוד לא מחמיאים. עד סרט הקולנוע שהפך אותו לבמאי ויוצר מעניין וייחודי, "בתול בן 40". שכבר לפי שמו ניתן להבין שהגיבור הוא לא בדיוק רב-שגל סקסי אלא בדיוק ההפך.
הייחוד שלו כבמאי הוא דווקא השילוב המבריק בין הומור נמוך המיועד לתיכוניסטים וצעירים בשנות העשרים לצד בניית דמויות מורכבות שנדירה בסרטים הוליוודיים לקהל בוגר כגון "אהבה בתפריט". בנוסף לכול זה אפאטו מצליח ליצוק המון רגש ואנושיות לתוך היצירות שלו. גם "בתול בן 40" וגם "הדייט שתקע אותי" הם סרטים אנושיים שהגיבורים שלהם מרגשים ומצליחים לעורר אמפטיה וזאת למרות שפע התכונות השליליות שלהם. די קשה למצוא דמות כמו בן סטון שמובילה סרט שלם. הרי הוא לא הנסיך האמריקאי המושלם אלא בדיוק הקונטרה. לא רק שהוא סטלן, שמנמן, שעיר עם פה מלוכלך הוא אפילו אזרח קנדי ורחמנא לצלן יהודי מגניב וגאה. ולמרות זאת הוא דמות שמצליחה לעבור תהליך ואיתה גם הקהל שבסופו של דבר מעוניין שהרומן בין החיה ליפה יצליח ובגדול.אפאטו הוא במאי מדויק, שיש לו מגע של חסד והוא גם מקיף את עצמו בכמות עצומה של אנשים מאוד מוכשרים. מלבד השחקנית קתרין היגל שהיתרון המרכזי שלה הוא ביופי ובפשטות שלה, אפשר למצוא את סת רוגן שהוא לא רק שחקן נפלא, הוא תסריטאי ומפיק המשתייך לקבוצה קומית צעירה ואנרגטית שכרגע מייצרת מספר סרטים בקצב מסחרר. לאותה חבורה משתייכים גם בוגרי הסדרה "Freaks and Geeks" כמו ג'ייסון סיגל המגלם את חברו הטוב של בן, ג'ייסון. ג'יימס פרנקו ("ספיידרמן") נותן הופעת אורח משעשעת. עוד שחקן שבה להגיד שלום הוא סטיב קארל "הבתול" בכבודו ובעצמו.הרולד ראמיס במאי הקומדיות הוותיק ("בואו נדבר על זה", "לקום אתמול בבוקר") מופיע בתפקיד אביו של בן. אני מתאר לעצמי שמבחינת אפאטו כנראה הסכמתו של ראמיס לקחת חלק בפרויקט היא הוכחה ניצחת לכישרונו ובהחלט מדובר בהופעת אורח מרגשת במיוחד. "הדייט שתקע אותי" מצליח להצחיק ולרגש כי בדיוק כמו בסרטו הקודם אפאטו משלב בין ההומור הנמוך להומור הגבוה. הוא יוצר דמויות אקסצנטריות ונותן להן עומק וחן שנדיר למצוא היום בסרטי קולנוע. אבל בעיקר שווה ללכת לקולנוע ולקנות כרטיס בגלל ש"הדייט שתקע אותי" הוא פשוט בידור משובח שבמשך 129 דקות יעשה לכם טוב על הלב.
הדייט שתקע אותי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1520/08/2018 01:16:58
6/10אייקון ציון
סרט סתמי וטיפשי. המשחק לא רע בכלל, הצילום טוב, הפס-קול די מוסיף לאווירה כשצריך, רוב הבדיחות וולגריות (לפעמים יותר מידי) ומצחיקות, העריכה מעולה והדיאלוגים פשוטים ומשעשעים אך התסריט והעלילה נמרחים מידי, צפויים, חסרי מקוריות ויצירתיות, די רדודים, שטוחים, עשויים למחצה ובינוניים במיוחד. בקיצור, די התאכזבתי. לא חובה אך עדיין אפשרי לצפייה.
שם: nanaגיל: 2825/09/2015 17:53:56
10/10אייקון ציון
מצחיק מאוד ומרגש, הסרט הכי טוב בקריירה המצוינת של ג''אד אפאטו. מומלץ לכל צופה בוגר שיש לו לב. לא להחמיץ!
שם: shayגיל: 3211/06/2013 10:56:15
7/10אייקון ציון
סרט משעשע וכייפי לצפייה. הומור נחמד מאוד. סרט חביב לכולם.
קישורים
חץ הדייט שתקע אותי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט