ממזרים חסרי כבוד ביקורת סרט

Inglorious Basterds Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ממזרים חסרי כבוד":
"הנקמה המושלמת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Inglorious Basterds
משחק בראד פיט, דיאן קרוגר, מלאני לורן, מייק מאיירס, סם לוין, אלי רות, ג'ולי דרייפוס במאי/ת קוונטין טרנטינו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לממזרים חסרי כבוד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הנקמה המושלמת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בינואר 1992 השתנה עולם הקולנוע."כלבי אשמורת" נחשף בפסטיבל סאנדנס והפך לסנסציה בין לילה. פסטיבל קאן הקרין את הסרט במאי, מספר חודשים אחרי הבכורה האמריקאית וחשף לפני כול העולם את האיש שיקומו לו אלף חקיינים. בשנת 1994 "ספרות זולה" הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל קאן וקלינט איסטווד העניק לו את דקל הזהב היוקרתי. חצי שנה אחר כך טרנטינו זוכה בפרס האוסקר לתסריט הטוב ביותר. אלה שניסו את מזלם לחקות את סגנונו יצרו סרטים כמו "קליפורניה", "רוצחים מלידה", "2 ימים באל.איי" ועוד שלל סרטים, מרביתם נשכחים ולא חשובים.אבל אין עוררין שסרטיו של טרנטינו כאן כדי להישאר לנצח. למעשה, טרנטינו עושה במשך 17 שנה את אותו סרט בסגנונות קולנועים שונים, בתקופות היסטוריות שונות ועם גיבורים שונים אבל תמיד העלילה עוסקת בנקמה. מאז סרטו השלישי "ג'קי בראון" עומדות במרכז סרטיו נשים נוקמות. "להרוג את ביל" על שני חלקיו, "חסין מוות" סרטו בפרויקט הגריינדהאוס וכמובן בסרטו החדש, "ממזרים חסרי כבוד" שאכן יש בו גברים רבים מסוגים שונים אבל הדמות המרשימה ביותר היא דווקא שושנה, יהודיה חובבת קולנוע איכותי.
אפשר לבחון את "ממזרים חסרי כבוד" מבחינות שונות: היסטורית, קולנועית ויהודית. כתבו על כך בהרחבה ואתייחס לזה בקצרה. מי שמחפש דיוק היסטורי, זה לא הסרט בשבילו. מדובר בסרט שעושה בדמויות היסטוריות ובאירועים היסטוריים ככול העולה ברוחו בלי לבדוק את אלפי ספרי השואה העיוניים שנכתבו. ההיסטוריה לא באמת מעניינת את טרנטינו, את זה הוא משאיר לשפילברג וחבריו.טרנטינו לא יהודי, הוא גוי טהור, (למרות שהדייט האחרון שלו זו דניאלה פיק). מבחינתו הנקמה היהודית היא אחלה גימיק וקתרזיס לא נורמלי עבור היהודי המצוי שרגיל לראות בסרטי השואה את דמותו כקורבן. אפילו בסתם סרטי מלחמה, החייל חלש האופי שרוצה לחזור הביתה ובסופו של דבר מוצא את מותו הוא יהודי עם משקפיים בדרך כלל. היהודים בסטריאוטיפ הקולנועי הם אסופת חלשלושים חסרי אישיות שצריכים להסתמך על גוי שיציל אותם ולא יעשו דבר וחצי דבר כדי להלחם על חייהם. טרנטינו הופך את הקערה על פיה: היהודים ב"ממזרים חסרי כבוד" הם שליחי אל הנקמה ואכן המון דם יישפך בסרט זה ולא רק דם יהודי.
וכמובן, מבחינה קולנועית טרנטינו הופך את מלחמת העולם השנייה לסוג של מערבון ספגטי מבדר במיוחד. עם מונולוגים ארוכים ומשעשעים, סצנות פעולה עוצרות נשימה, המון דם שנשפך ועלילה מפתיעה ובלתי צפויה. חיילים יהודים שאוהבים לקרקף את גולגולות אויביהם בדיוק כמו האינדיאנים, כשמנהיגם הוא בכלל גוי עם מבטא דרומי כבד שלא מפסיק ללעוס טבק."ממזרים חסרי כבוד" הוא מסע הנקמה האולטימטיבי של היהודים בצורר הנאצי, ובתקופה כול כך רגישה שבה אנחנו חיים כשהתחושות האנטי ישראליות שמופצות בעולם עולות וגואות כול כך כיף לראות סרט מבדר בצורה כול כך מושלמת שגיבוריו היהודים יעשו הכול כדי לחסל את היטלר אפילו אם זו רק פנטסיה קולנועית מושלמת.
ממזרים חסרי כבוד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: motekooגיל: 6515/04/2023 17:01:16
10/10אייקון ציון
שווה צפייה פעם שנייה. חכו לסוף מעולה, שחקנים אגדות מהלכות, האמת על הנאצים סרט חובה . יצירת פאר עבורי מקבל 10 בסולם MOTEKOO.
שם: תומר רפאליגיל: 1622/03/2020 13:53:32
4/10אייקון ציון
לא ממש מבין איך כולם עפו על הסרט הזה, הוא מבולגן ומלא אלימות חסרת תוכן ועושה תחושה שרק רוצים לראות יהודים מחסלים נאצים, טרנטינו קצת אכזב כי היה לסרט הזה פוטנציאל, לטובה אני יכול להגיד את השחקן כריסטוף וואלץנ שגורם לנו בצורה מצויינת לשנוא כל כך את הדמות שלו אבל חוץ ממנו לא היה ממש משהו טוב בסרט
שם: איציק גורגיל: 4613/10/2019 14:41:16
8/10אייקון ציון
צפיה שניה אמנם שיפרה את הציון שלי לסרט אבל עדיין לא נפלתי ממנו. מרתק, משוחק מצויין ואפילו מצחיק אבל כיהודי קשה לי להשתעשע בנושא השואה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט