חדשות קולנוע וסרטים

סרטי השנה של אתר סרט - מקומות 11-20

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
במסגרת פרויקט סיכום השנה של מבקרי אתר "סרט" ויוצרי הקולנוע המובילים בישראל ביקשנו מבמאי, יוצרי ומבקרי קולנוע לדרג את עשרת הסרטים האהובים עליהם בשנת 2014.

הבחירה הינה מבין הסרטים הישראליים והזרים שיצאו להפצה בישראל במהלך השנה החולפת. הניקוד שניתן לסרט אותו הציב המדרג במקום הראשון הוא 10 עד לנקודה אחת לסרט שדורג במקום העשירי. ליד שם הסרט תוכלו לראות בסוגריים את מספר הנקודות הכללי שהוא קיבל. במקרה של שיוויון בנקודות, הבכורה ניתנה לסרט עם מספר המדרגים הרב יותר שהכליל אותו בעשירייה שלהם.

נתחיל עם מיקומים 20-11 ומחר נגלה אלו סרטים נמצאים בעשירייה הראשונה ומהו סרט השנה של אתר "סרט" על פי דירוג מבקרי ויוצרי הקולנוע* (רשימת המדרגים המלאה בתחתית הכתבה):

20. יפה לנצח (19)

סרטו של בכיר במאי איטליה פאולו סורנטינו, שזכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בטקסי האוסקר וגלובוס הזהב בתחילת השנה. הסרט מתאר את חגיגות יום ההולדת של עיתונאי מזדקן והולל ואת סדרת המפגשים הסוריאליסטיים שהוא עובר עם שלל טיפוסים בעיר רומא, החושפים את פניה של איטליה העכשווית והופכים למסע קולנועי סוחף למיטיבי לכת.

דבר המדרגים:

סרט השנה של יאיר הוכנר: "חוויה קולנועית מסעירה ומרגשת לאוהבי הקולנוע האיכותי. שיר אהבה לאומנות הקולנוע, לסרטיו של פליני ולעיר רומא. תענוג קולנועי מסחרר חושים".

רון פוגל: "שיר הלל וגם לעג לאיטליה של ימינו.הופעה כובשת של טוני סרבילו ואימאג'ים מהפנטים. "

19. מועדון הלקוחות של דאלאס (22)

הסרט שהעניק למתיו מקונוהי את האוסקר הראשון שלו לשחקן הראשי הטוב ביותר ולגא'רד לטו את האוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר.

הסרט, המבוסס על סיפור אמיתי, מתרחש בשנות ה-80 ומתאר את קורותיו של רון וודרוף, חשמלאי טקסני והומופוב, המגלה לחרדתו כי הוא נשא HIV. לאחר שהתרופות המאושרות שהוא משיג מבית החולים לא מסייעות לו, מחליט וודרוף להבריח ממכסיקו תרופות בלתי מאושרות לארצות הברית ולמכור אותם לחולי איידס שזקוקים להם.

דבר המדרגים:

נתן ליכטר: "תצוגת משחק טוטאלית ומשכנעת של מקונוהי".

אבי נשר: " כיף לראות שחקן עף על תפקיד"

18. קצה המחר (24)

סרט המד"ב המפתיע בכיכובו של טום קרוז זכה לאהדת המבקרים ומספר את סיפורו של קצין אמריקאי שנהרג בקרב מול גזע חייזרים שפלש לכדור הארץ וקם בכל בוקר מחדש ליום האתמול בניסיון לשנות את העתיד, להינצל ממותו שלו ולהציל את עתיד המין האנושי.

דבר המדרגים:

סרט השנה של סער ורדי - "כימיה מדהימה בין השחקנים הראשיים, קצב מדוד ונכון, והומור שהופך את הסרט לקלאסיקה שניתן לצפות בה שוב ושוב"

רועי ברדה – " אחד הסרטים המפתיעים של השנה. סרט מד"ב טהור, חכם ומהנה."

[*]

17. רכבת הקרח (24)

הפקה דרום קוריאנית דוברת אנגלית של הבמאי בונג ג'ון-הו ("המארח"), המתארת את מלחמת המעמדות שמתרחשת בין נוסעי רכבת, שהם השריד האחרון לאנושות לאחר קפיאת העולם שבחוץ.כמו מרבית סרטי הז'אנר הדרום קוריאניים גם הסרט הזה לא לוקח שבויים ומכיל חזון ויזואלי עשיר לצד תפניות עלילתיות מופרכות וקיצוניות במיוחד שמפתיעות את הצופים כל פעם מחדש. הסרט, בכיכובם של כריס אוונס ("קפטן אמריקה"), אד האריס וטילדה סווינטון, אמנם לא זכה להצלחה קופתית מרשימה מחוץ למולדתו, אך נחשב על ידי המבקרים כאחד מסרטי המד"ב הטובים והמאתגרים של השנה.

דבר המדרגים:

אבי נשר: "טריפ קולנועי של ממש"

יאיר הוכנר: "מאותם סרטים בודדים שמצליחים לספק לקהל הרחב גם הנאה, גם נשמה, וגם חומר למחשבה"

16. שומרי הגלקסיה (24)

הלהיט הקופתי של השנה. הסרט החדש בעולם הקומיקס של "מארוול" מתאר את קורותיו של טייס חלל (כריס פראט) שגונב פריט מנבל העל רונאן שמתחיל במרדף אחריו ונאלץ לכרות ברית עם חבורת יצורים בהם עץ מדבר ודביבון קשוח.

למרות שלא בוסס על גיבורי על ידועים זכה הסרט להצלחה קופתית אדירה עם מעל ל-770 מיליון דולר רווחים ברחבי העולם וגם לקונצנזוס ביקורתי חיובי שהחמיא לסרט על חוש ההומור שבו, הפסקול הכיפי, הקצב המהיר והליהוק המוצלח.

דבר המדרגים:

אלון רוזנבלום – "פשוט כיף טהור"

רועי ברדה – "רק אולפני מארוול יכולים לקחת חבורה של דמויות לא מוכרות בעליל והזויות לחלוטין ולהפוך אותן לכוכבי הקולנוע של השנה".

15. יומיים ולילה (25)

סרטם של הבמאים הבלגים המוערכים האחים דארדן ("הילד") עוסק בעובדת (מריון קוטיאר) שפוטרה ממפעל ומנסה במשך יומיים שלמים לשכנע את עמיתיה לעבודה להצביע בעד חזרתה למפעל. הקץ' – לצורך כך ייאלצו העובדים לוותר על בונוס בסך 1000 יורו כל אחד. האחים דארדן רותמים את הסגנון הריאליסטי המוכר שלהם כדי לעסוק בדילמה חברתית רלוונטית לעולמנו ולהציב מראה מוסרית מרתקת מול כל צופה.

דבר המדרגים:

יעל שוב: "דרמה חברתית המעמתת אותנו עם עצמנו ומותירה אותנו עם אמונה בפוטנציאל ההומני של בני האדם".

רון פוגל: " לא פחות מיצירת מופת. סרט שחשוב לראותו .קולנוע חברתי במיטבו"

14. נעלמת (25)

סרט המתח המדובר של השנה של הבמאי דיוויד פינצ'ר ("מועדון קרב") ובכיכובו של בן אפלק. הסרט מספר את סיפורו של ניק, המגלה כי אשתו איימי נעלמה ומנסה לאתר את עקבותיה בסיוע המשטרה ובמעקב מתמיד של כלי התקשורת, שהופכים אותו לחשוד המרכזי בפרשה. מכאן והלאה העלילה מתמלאת בטוויסטים מפתיעים, ביקורת ארסית על המדיה ועל מוסד הנישואים ורצח אחד מזוויע במיוחד שהצופים לא ישכחו במהרה.

"נעלמת" הפך להצלחה קופתית מרשימה במיוחד עם הכנסות של 350 מיליון דולר ברחבי העולם וביקורות משבחות שמכתירות את הסרט כיצירה ממזרית, שנונה ומרושעת.

דבר המדרגים:

סרט השנה של ישראל גת– "מותחן מבריק ומפתיע עם אמירות עמוקות על חברה ותרבות".

יאיר הוכנר: "יצירה קולנועית יוצאת דופן ומפתיעה במיוחד"

[*]
13. נברסקה (25)

סרטו של הבמאי אלכסנדר פיין ("דרכים צדדיות") מתאר את מסעו של אב זקן ואלכוהוליסט (ברוס דרן) ובנו לנברסקה במטרה לקבל פרס של מיליון דולר. הסרט, המצולם בשחור-לבן קלאסי וזכה ל-6 מועמדויות בטקס האוסקר, זכה לביקורות חיוביות במיוחד הודות למשחק המדויק של דרן ולתסריט האנושי ומלא ההומור של בוב נלסון.

דבר המדרגים:

יעל שוב – "הרהור עדין ומלא הומור על משוגות בני האדם, שניחן במינון קולע של מיזנטרופיה וחמלה, סרקזם והומניות".

יאיר הוכנר – "בלי פעלולים, בלי תקציב ענק ובלי כוכבי קולנוע "נברסקה" מצליח לחדור לתוך הלב ולרגש. קלאסיקה אמריקאית עכשווית אמיתית".

12. שנת חורף (26)

אחד הסרטים הזרים המדוברים והאיכותיים ביותר של השנה, שגם זכה בפרס "דקל הזהב" לסרט הטוב ביותר בפסטיבל קאן האחרון. היצירה של הבמאי הטורקי המוערך נורי בילג'ה ג'יילן ("היו זמנים באנטוליה") מתארת את קורותיה של משפחה המנהלת מלון נידח בערבות טורקיה.

למרות אורכו הרב (196 דקות), נחשב הסרט בעיני רבים מהמבקרים ליצירת מופת של ממש, הרוויה בדיאלוגים עשירים ופילוסופיים ובצילומי נוף מרהיבים ההופכים את הסרט לחוויה קולנועית יוצאת דופן.

סרט השנה של רון פוגל: " יצירה למיטבי לכת שנוגעת בנפשו של הצופה ומטלטלת אותו".

סרט השנה של יעל מונק: "יש רק מילה אחת לתאר את הסרט– מדהים"

11. 12 שנים של עבדות (41)

בפער גדול מהמקום ה-12 ומרחק נקודה מהעשירייה הראשונה נכנס זוכה האוסקר לשנת 2013, המבוסס על אוטוביוגרפיה של סולומון נורת'אפ משנת 1853. הסרט, בבימוי של סטיב מקווין, מגולל את סיפורו של סולומון שנחטף ונמכר לעבדות ומתאר באופן ריאליסטי, אכזרי וחד את הזוועות שעברו האפרו-אמריקאים בתקופה זו על רקע סיפורו של עבד אחד, שמייצג תקופה שרבים בארה"ב היו מעדיפים להדחיק.

דבר המדרגים:

סרט השנה של יאירה יסמין: " אותנטי, רגיש וחשוב"

רון פוגל: " יצירה מקפיאת דם , מאתגרת ולא קלה לעיכול שחובה לצפות בה."

[*]

*צוות המדרגים: צוות אתר סרט: עורך האתר: אלעד שלו, עורך מדור ביקורות: יאיר הוכנר, מבקרי האתר: רון פוגל, נתן ליכטר וזוהר צלח, כתבי האתר: יאיר פרי, ישראל גת, נטע שניצר, שי דואני, רועי ברדה ורעות יצחק. במאי הקולנוע: אבי נשר ( "הלהקה"), דני לרנר ("קירות"), תום שובל ("הנוער"), דני מנקין ("האם זה אתה?") וענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), השחקנית רובי פורת שובל ("גט"), מבקרי הקולנוע יעל שוב ("טיים אאוט"), סער ורדי ("המקומון- מעריב"), עידו רוזן ("ד'קמפוס") ויאירה יסמין ("אפוק טיימס"), מנהל התוכן של סינמטק חולון, אלון רוזנבלום וחוקרת הקולנוע ד"ר יעל מונק.

לחצו כאן וקראו מיהם שחקני השנה ומהו הסרט הגרוע של השנה
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ שומרי הגלקסיה (עמוד סרט)
חץ נעלמת (עמוד סרט)
חץ 12 שנים של עבדות (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט