חדשות קולנוע וסרטים

הדור החדש - מהאוניברסיטה לאוסקר: רותם עלימה

מדור הדור החדש
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
במסגרת מדור "הדור החדש", בו אנו מכירים לכם את היוצרים הצעירים החדשים בקולנוע, ערכנו ראיון עם רותם עלימה, מפיקה צעירה בת 27, שכבר הספיקה לזכות במדליית הכסף באוסקר הסטודנטים ובפרס אופיר לסרט הקצר הטוב ביותר על הסרט "פריז על המים" שהיא הפיקה, להפיק פיצ'ר באורך מלא ולהשתתף עם יוצרים צעירים מרחבי העולם בפסטיבל ברלין.

עוד מאז שהייתה צעירה ידעה רותם עלימה כי היא נדבקה בחיידק הקולנוע. היא למדה במגמת קולנוע בתיכון "ריגלר" בנתניה והפיקה כבר בגיל 17 את סרטה הראשון, "יומן מסע", שעסק בפינוי גוש קטיף ובתגובות הישראלים לתהליך ההתנתקות. למרות היותו סרט מבית ספר תיכון הסרט הצליח והוקרן בסינמטקים בתל אביב ובירושלים. "זה גרם לי לרצות לעשות קולנוע והחלטתי להירשם ללימודי קולנוע באוניברסיטת תל אביב", מספרת עלימה. באוניברסיטה היא ניצלה את הניסיון ההפקתי שלה וביימה והפיקה סרט קצר שהגיע לגמר של קרן הסרטים על שם פרלוב. לאחר מכן התחילה לקבל הצעות מסטודנטים בחוג להפיק את סרטי הגמר שלהם והחלה להתמקצע בתחום.

איך את בוחרת איזה סרט להפיק?

"אני מקבלת תסריט ומחליטה אם אני אוהבת אותו. להיות מפיקה זה לתת את כל כולך לדבר הזה ואני בן אדם נורא טוטאלי שמתמסר למשהו עד הסוף, אז אני ממש צריכה לאהוב את מה שאני עושה כדי להיות שלמה עם זה. אני לא אלך על תסריט שאני לא אוהבת".

מה רמת המעורבות שלך בסרט?

"הרבה אנשים חושבים שלהיות מפיק זה רק עניין לוגיסטי וזה הרבה מעבר, הגדרת התפקיד ורמת המעורבות שלך בפרויקט יהיו מה שאתה מחליט. זה עניין של אופי, אם אתה מפיק שמתערב בתוכן אתה תתערב בכל מקום. בעיקרון בסרטי סטודנטים אתה נדרש לעשות הכל. אני אומרת לבמאי ששרביט ההפקה עובר אליי וההחלטות עוברות אליי – כמה כסף הולך לכל דבר, שותפות להחלטות של לוקיישנים, קיצוץ בסצינות שחורגות מהתקציב ועוד הרבה מעבר".

[*]

אחת החוויות שחיזקו את רצונה של רותם להיות מפיקה היא השתתפותה בפסטיבל הקולנוע בברלין יחד עם 25 סטודנטים מצטיינים לקולנוע מכל העולם, שהוזמנו לחוות את הפסטיבל ולקבל הרצאות מטובי המומחים. "הרגשת כמו ילדה מעיירה קטנה שמגיעה לעיר הגדולה ונפתחות לה העיניים. הקשרים שיצרתי שם וההיכרות עם אנשים שעשו את זה מאוד עזרו לי בהמשך", היא מספרת.

לאחר ההשתתפות בפסטיבל והפקת מספר סרטי סטודנטים מצליחים, קיבלה עלימה הצעה מהדס איילון, סטודנטית לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, להפיק את סרט הגמר שלה "פריז על המים". הסרט מספר את סיפורה של בתיה (מרים זהר), שחקנית עבר מפורסמת, אשר לאחר שנים של תסכול מקצועי מקבלת הזדמנות לחזור למסך. התרחשות בלתי צפויה ביום האודישן מאלצת אותה להתמודד עם בעלה (אילן דר) ומעמידה אותה בפני בחירה בין החיים האישיים שלה לקריירה.

איך הגעת להפיק את פריז על המים?

"הדס פנתה אליי. למדתי איתה ביחד. קראתי את התסריט והתאהבתי בו. זה סרט שמדבר על חלומות והגשמה עצמית וכל אמן רוצה להגשים את עצמו, ככה שזיהיתי את עצמי בו".

"פריז על המים" זכה להצלחה יוצאת דופן - הוא הגיע לשלישיית הגמר בקטגוריית הסרט הזר באוסקר סרטי הסטודנטים, זכה בפרס אופיר לסרט הקצר הטוב ביותר והשתתף בפסטיבל ירושלים ובפסטיבל מונטריאול.

הופתעת מעוצמת ההצלחה של הסרט?

"ברגע שקראתי את התסריט הייתה לי תחושה שהסרט יצליח. האמנתי שנתקבל לפסטיבל קאן וכשלא התקבלנו היינו שבורות מזה. יומיים אחרי זה קיבלנו תשובה מהאוסקר ואפילו לא חשבנו על זה. היינו גם ברשימה לקראת טקס האוסקר לסרט הקצר וקיבלתי מייל משני חברי אקדמיה שאמרו שהם לא מאמינים שלא הגענו למועמדות באוסקר. זו הייתה מחמאה ענקית מבחינתי כי זה אנשים שרואים המון סרטים והם התלהבו מהסרט הקטן שלנו מישראל".

איך היה לטוס ללוס אנג'לס לאוסקר הסטודנטים?

"בעיקר הייתי המומה מהסיטואציה בה אני נמצאת. כל האירועים היו באולמות של האוסקר, אתה רואה כוכבי קולנוע שאתה רגיל לראות רק במסך הגדול לידך במסיבות ובהקרנות. היה לי קשה נורא לחזור, אהבתי מאוד את לוס אנג'לס וזה חלום לחזור לשם".

[*]

(בתמונה: אילן דר ומרים זהר מתוך הסרט "פריז על המים")
כשחזרו לישראל הגישו איילון ועלימה את הסרט למועמדות לפרס אופיר (האוסקר הישראלי) ולמרות שהתחרו מול סרטים קצרים שהופקו על ידי במאים מוכרים ובתקציבים גדולים בהרבה, הן עקפו אותם וזכו בפרס הגדול לסרט הקצר הטוב ביותר. " זה היה סיכוי קלוש מול סרטים קצרים עם תקציב גדול. לא חושבת שאי פעם התרגשתי כמו בפרס אופיר. זה היה הרבה יותר גדול מהאוסקר מבחינתי", מתוודה עלימה.

כיום עובדת עלימה בהפקת פרסומות לטלוויזיה ולאינטרנט ולאחרונה השתתפה כאורחת בפטסיבל הסרטים בוינה. כמו כן היא הפיקה אברעה סרטים קצרים ואף סרטי באורך מלא בבימויה של נטלי קפלן, "פעם הייתה ילדה", בכיכובם של ליאת גליק, יעל שרוני ושלמה וישינסקי. בימים אלה היא גם שוקדת על תסריט ראשון לסרט שלה שלדבריה יהיה "דרמה תקופתית על הגשמת חלומות כנגד כל הסיכויים".

את מרגישה שהצלחת לעשות את זה?

"יום אחד קיבלתי הודעה מסטודנטית לקולנוע שאני מקור להשראה בשבילה ואני לא האמנתי שזה קורה. אני לא מרגישה שעשיתי את זה עדיין. הדרך עוד כל כך ארוכה לפסגה וזה כיף לדעת שהצלחתי פה וכבשתי פסגות ושיש אנשים שמסתכלים עליי ומאמינים שזה אפשרי".

איזו פסגה את שואפת לכבוש?

"החלום שלי זה להיות מפיקה ראשית, לא רק של פרסומות אלא גם של סרטים בארץ ובחו"ל. במיוחד הייתי רוצה להפיק את הסרט שאני כותבת עכשיו ולזכות איתו באוסקר. אני מאמינה שאם אתה מאמין בעצמך ומנסה בכל הכוח השמיים הם באמת הגבול".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש פברואר
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט