חדשות קולנוע וסרטים

הדור החדש – בועז ארמוני, במאי הסרט "מסווג חריג"

מדור הדור החדש
מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטי הז'אנר בקולנוע הישראלי זוכים לעדנה בשנים האחרונות כשיותר ויותר יוצרים צעירים בוחרים לפנות למסורת סרטי הז'אנר ובמיוחד לז'אנר האימה. כך בשנים האחרונות זכינו לראות את "כלבת", "מי מפחד מהזאב הרע?" ואת תת ז'אנר סרטי האימה הצבאיים שכולל את "בשר תותחים", הסרט הקצר "מורעלים". החודש הצטרף לתת ז'אנר זה הסרט "מסווג חריג", סרטו הראשון באורך מלא של הבמאי בועז ארמוני (36).

הסרט מספר את סיפורו של מתן, חייל חנון, (איתי זבולון הזכור לכם כיניר האחמ"ש) שיוצא יחד עם קבוצת חיילים לשבוע שמירות בבסיס מרוחק בצפון הארץ. לא מספיק שהוא מפחד, מבואס, ומתגעגע לאמא, החיילים האחרים דואגים למרר את חייו. במהלך השבוע מגלים מתן והחיילים כי דברים מוזרים מתרחשים בבסיס וכי מהשבוע הזה – לא בטוח שייצאו בחיים.

מדוע בחרת לביים סרט שיתרחש בקרב חיילים והאם אתה רואה אותו חלק ממסורת סרטי הצבא הישראליים?

"התחברתי מאוד לתסריט שכתב ליאור לדרמן כבר מקריאה ראשונה מכיוון שהוא מאוד הזכיר לי חוויות אישיות מהשירות הצבאי שלי, שאותן רציתי לראות על המסך הגדול. בנוסף היו בו טוויסטים מגניבים של ז'אנר האימה, ומאוד אהבתי את דמות הג'ובניק הנידף ברוח ששונה וחריג. בעיניי "מסווג חריג" הוא אח חורג לסרטי הצבא הישראלים. קודם כל הוא סרט ז'אנר בעל מוטיבים של קומדיית אימה וסלאשר, דבר שכמעט ולא היה קיים בקולנוע הישראלי. בנוסף הוא מראה את הצבא באופן אחר ממרבית הסרטים: גבריות עלובה ופחדנית, חוסר סדר וארגון, חוסר משמעת ובטלנות. כך שבמובן מסוים יכול להיות שהוא השלב החדש במסורת סרטי הצבא הישראליים".

[*]

מה אתה חושב על התעוררות ז'אנר האימה בישראל בשנים האחרונות?

"אני חושב שזה פשוט מדהים. במאים בגילי לא דופקים חשבון למערכת ומוצאים דרכים יצירתיות לעשות את הסרטים שהם אוהבים ובז'אנרים שהם גדלו עליהם. זה מקסים ויפהפה בעיניי ומרגיש חלוצי וראשוני. 'מסווג חריג' הוא הניסיון שלנו לעשות סרט ז'אנר שמעבר להיותו דובר עברית, גם מציג מצבים ישראליים ייחודים ודמויות ישראליות מוכרות שניתן להזדהות איתן לחלוטין ובעקבות כך לחשוש למצבן ולמצבנו". ארמוני החל את דרכו כסטודנט במחלקה לקולנוע במכללת בית ברל. כבר במהלך לימודיו יצר ארמוני שלושה סרטים קצרים והמשיך עם סיום לימודיו לביים סרטים קצרים שהוקרנו בעשרות פסטיבלים ברחבי העולם בהם הסרטים "רכבות מהמדבר", "הפריצה מכלא עכו", "הורדוס הגדול" ו"מכתבים מהמלחמה". בנוסף ביים ארמוני עשרות סרטי פרסומת, תדמית וניו מדיה למגוון חברות ומוסדות.

מה למדת דרך הסרטים הקצרים שיצרת?

"למדתי מי אני בתור במאי. בבימוי סרטים קצרים התחלתי ליישם את החזונות הבוסריים שלי ובעיקר למדתי את סוד הצמצום, כיצד לספר הכי הרבה בהכי מעט. הדבר הכי חשוב שלמדתי זה מהי עריכה, שהיא בעיניי הסוד הגדול של הקולנוע – אם תשלוט בעריכה ובקצב של סרטים קצרים – תשלוט בעולם".

מה ההבדל בעיניך בין בימוי סרט ארוך לקצר?

"בעיניי אין הבדל ממשי בין בימוי סרט קצר לסרט ארוך למעט המורכבות ההפקתית והמיידיות היחסית שביצירת סרט קצר. בסרט הקצר קל יותר לשלוט על המשתנים מכיוון שבדרך כלל ההפקות וימי הצילום מצומצמים יותר".

[*]

ל"מסווג חריג" הצטרף ארמוני באופן מקרי. המפיקים גל גרינשפן ורועי קורלנד, העומדים בראש חברת ההפקה "Greenproductions", חיפשו במאי לקומדיית האימה שהביא התסריטאי ליאור לדרמן לאולפנם. שמו של ארמוני, אותו הכירו בזכות סרטיו הקצרים, עלה וכך הוא החל לעבוד על סרטו הראשון באורך מלא, שצולם במשך 12 ימי הפקה ועם תקציב מצומצם ביותר. הסרט החל את דרכו בפסטיבלי ירושלים, שדרות ואוטופיה ובפסטיבל סיטג'ס בספרד ולפני כשבועיים הוא יצא לאקרנים בבתי קולנוע ברחבי הארץ.

איך ניגשת לביים סרט ז'אנר דל תקציב בישראל? איך התמודדת עם המגבלות של תקציב זה?

"הדרך היחידה בעיניי לביים סרט דל תקציב היא להיות דינמי ופתוח לשינויים שהעולם והקיום ייכפו עליך. לדעת לנצל מצבים של חוסר ולמנף אותם לכדי יצירת חומרים מקוריים ולא ללכת עם הראש בקיר רק בגלל שהחזון הראשוני שלך היה אחר. לדוגמא, הבסיס הצבאי בו צילמנו את הסרט היה בסיס נטוש ועלוב. בתסריט המקורי הוא לא היה כזה ואם היינו מנסים לגרום לו להיראות חדש ופעיל היינו גומרים את כל תקציב הסרט רק על ארט ופרופס. ההחלטה שלנו הייתה ללכת עם העליבות ולייצר מראה ייחודי ומסויט לבסיס, שאולי לא ממש קיים במציאות צה"לית אבל קיים במציאות הייחודית שבראנו בסרט שלנו".
איך הגעת ללהק את איתי זבולון (יניר האחמ"ש) לתפקיד הראשי?

"את איתי ליהקנו וצילמנו עוד לפני שהוא התחיל להתפרסם בסרטוני רשת. אפשר לומר שהוא פשוט הגיע לאודישן כאחד האדם. היה בו מההתחלה את המראה הייחודי והחנוני שחיפשתי, אבל להבדיל מהרבה חנונים אחרים שראינו היו בו גם המון עוצמה וביטחון עצמי של מנהיג להקת פאנק. הרגשתי שהוא מגדיר לי במדויק את הדמות של מתן. ידעתי שבעזרת איתי אוכל להגיע לשני הקצוות: החנון והלוחם".

מה הפרויקט הבא אותו אתה מתכנן?

"לאחרונה התחלתי לעבוד על פרויקט סדרת רשת ביחד עם השחקן תומר שרון, שאני מקווה שנתחיל לצלם בקרוב. אני עובד על שני פיצ'רים בשלבים שונים - האחד אימה והשני קומי (הפעם הפרדתי בין הז'אנרים). לתסריט האימה קוראים 'ציפורניים' ואני עובד עליו עם התסריטאי איתמר שדה, לא ארחיב עליו למעט העובדה שקיבלנו עבורו תקציב פיתוח והוא אחד הסיפורים הכי מפחידים שקראתי בחיי. הסרט השני הוא קומדיה עליה אני עובד עם התסריטאי יואב כץ, שנקראת 'המעיין'. הקומדיה מספרת על מורה מבוגרת וממורמרת שכתוצאה מתקרית קוסמית תקבל צ'אנס נוסף לחיות את חייה מחדש".

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מסווג חריג (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט