חדשות קולנוע וסרטים

דיווח מלא מטקס אופיר - מי הזוכים הגדולים?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טקס פרסי אופיר ה-27 התקיים אתמול במשכן לאמנויות הבמה באשדוד עם מנצח אחד גדול – הסרט "באבא ג'ון" שזכה באופן מפתיע בפרס הסרט הטוב ביותר ובארבעה פרסים נוספים ויישלח לנסות את מזלו כנציג ישראל לאוסקר ומפסיד אחד גדול – "המילים הטובות", שהיה בעל מספר המועמדויות הרב ביותר בטקס (12) אך לא זכה ולו בפרס אחד.

למרבה הצער פרסי אופיר מוענקים לסרטים שמרביתם הגדול כלל לא הופיע על המסך הגדול במהלך השנה וכך מרבית הזוכים הגדולים בטקס לא יאמרו דבר לקוראי האתר, שטרם זכו לצפות בהם. נדמה שהגיע הזמן לשינוי התקנון ובדומה לאוסקר לאפשר רק לסרטים שכבר הוקרנו באופן מסחרי להתחרות על הפרסים ובכך לסייע לעניין גדול יותר של הקהל, שיעודד את הסרטים המועדפים עליו.



הטקס בו נכחתי כעורך האתר היה ארוך (קרוב ל-3 שעות), עמוס בקטעי קישור שחלקם הגדול היה מביך למדי והסתיים בנאום באורך הגלות של שרת התרבות והספורט מירי רגב . הטקס נפתח במונולוג פתיחה לא מוצלח של טל פרידמן שהסתיים בריקוד סטריפטיז בסגנון מיילי סיירוס. הפרסים הראשונים שחולקו היו לשחקני המשנה – נורמן עיסא זכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט "מלחמת 90 הדקות" ודבורה קידר בת ה-91 זכתה על הסרט "ציפורי חול" והפכה לזוכה המבוגרת ביותר שזוכה בפרס אופיר, אולם למרבה הצער היא לא יכלה להשתתף בטקס.

בפרס התסריט זכה באופן מפתיע אלעד קידן עם סרטו "היורד למעלה". קידן, לו זו סרטו הראשון באורך מלא, הפך לתסריטאי הראשון שזוכה בפרס הגדול מבלי שהסרט מועמד בקטגורית הבימוי. פרסים נוספים בהם זכה סרטו של קידן הם פרס העריכה ופרס עיצוב פס הקול. לאחר קטע מעבר חביב של אנסמבל "ציפורלה" זכה הסרט "באבא ג'ון" בפרס ראשון לערב על עיצוב אמנותי.

בפרס הסרט התיעודי הארוך גבר "שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים" על הסרט על ניסים אלוני "היה היה מלך" ובמאית הסרט מור לושי ציינה בנאום תקיף מול שרת התרבות שנכחה באולם כי "סרטים ביקורתיים חייבים להיעשות. הקול האחר חייב להישמע. בטח ובטח כל עוד נמשך הכיבוש והמציאות הכל כך מורכבת שאנחנו חיים בה".

אחרי קטע מעבר נוסף בה ליטל שוורץ ניסתה ללא הצלחה להצחיק את הקהל בירידות על אורנה בנאי, נרשמה התעוררות קלה בטקס כשבנאי חיקתה באופן מדויק את רונית אלקבץ, שהגיעה לטקס כהרגלה בלבוש של מלכת האופל. בהמשך זכה "באבא ג'ון" בפרס השני שלו לערב על הצילום של עופר ינוב.

[*]

(בתמונה: צוות הסרט "באבא ג'ון" ושרת התרבות מירי רגב)

מיד לאחריו נרשם עוד רגע שיא בטקס כשאלון גרבוז, מנהל סינמטק ת"א המיתולוגי שיפרוש בשבוע הבא, זכה בפרס מפעל חיים ונשא אף הוא נאום שנוי במחלוקת בו אמר: "48 שנה אנו שולטים על עם אחר. הגיע הזמן לעשות שלום ולסיים את הכיבוש. לרבות ירושלים העיר שלא חוברה לה ולא תחובר לה יחדיו". בזמן הפסקת הפרסומות חלוקת הפרסים נמשכה בקטגוריות המשניות ו"באבא ג'ון" קטף זכייה שלישית למלהקת נועה אלה. לאחר מכן הגיע הקטע המצחיק ביותר בטקס בו הציג דודו ארז שאלות לאורחי הטקס ובין היתר הציע פיצ'ינג לשרת התרבות על "סרט באורך 90 דקות של דגל מתנפנף. רולר, קרדיטים" והציג מערכון בו הוא שואל עוברים ושבים תמימים לגבי הקולנוע הישראלי בו נכללה השורה הטובה של הערב: דודו: "גבירתי, את ראית את הסרט 'אני לא מאמין אני רובוט?'", גברת: "לא" דודו: "את לא מאמינה שראית אותו כי את רובוט".

מיד בהמשך הגיעו הקטגוריות המרכזיות בטקס כאשר בפרס השחקנית זכתה השחקנית הצעירה מורן רוזנבלט על הסרט "חתונה מנייר" בעוד בפרס השחקן הראשי גבר רועי אסף על רועי אסף וזכה בפרס השחקן הטוב ביותר על הסרט "ארץ פצועה". רגע נחמד נרשם כאשר אסף לא ידע עבור איזה סרט מהשניים להם הוא מועמד ("ארץ פצועה" ו"חתונה מנייר") הוא זכה בפרס וביקש ממנחה הטקס שיצעק זאת עבורו ורק לאחר ששמע וחיבק את במאי הסרט, עלה אסף לבמה ונשא נאום מרגש בדבר האפשרות לשינוי המצב והלך הרוח במדינה, נאום שלמרבה הצער הופרע בשל מנגינת הפסנתר הקוראת לנואם לרדת מהבמה.

[*]

(בתמונה: רועי אסף זוכה בפרס השחקן)

הטקס המשיך עם מחווה יפה של ששי קשת ואנסמבל ציפורלה לבמאי המנוח ג'ורג' עובדיה ("נורית"), שזכה להצלחה קופתית גדולה בשנות ה-70 עם המלודרמות שביים אך קיבל כתף קרה מהממסד הביקורתי לאורך השנים. עם סיום המחווה חולק פרס הבימוי הטוב ביותר לבמאי ארז תדמור על "ארץ פצועה", שעלה לבמה נרגש עד דמעות.

לאחר נאומים מתישים של מירי רגב ומנכ"ל מפעל הפיס עוזי דיין (בהם לא נשמעה למרבה הפלא מנגינת פסנתר המאיצה בהם לרדת מהבמה) הגיע סוף סוף תור הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר, כשכל האפשרויות עדיין היו פתוחות. בסופו של דבר "באבא ג'ון", דרמה דוברת פרסית על משבר בין אב שהיגר מאיראן לישראל ובין בנו בן ה-13 שלא מעוניין להמשיך את המסורת המשפחתית של עבודה בלול, הוכתרה כזוכה הגדולה והמפתיעה בטקס. יובל דלשד, במאי הסרט, לו זה סרטו הראשון כבמאי, הודה לצוות השחקנים הזר וסיפר כיצד מצא בעצמו את הילד אשר אברהמי בסיור במושב, לאחר שנואש מליהוק שחקן לתפקיד.

בכך תם טקס מפתיע וארוך יתר על המידה, עם חוסר תמוה של זכיות לסרט "המילים הטובות" של שמי זרחין בדומה למה שקרה לסרטו הקודם "העולם מצחיק", מה שעורר התמרמרות בקרב חלקים מהקהל שטענו לקיפוח באקדמיה כנגד זרחין. נתראה בשנה הבאה!
רשימת הזוכים המלאה:

הסרט הטוב ביותר: "באבא ג'ון"

במאי: ארז תדמור, "ארץ פצועה"

שחקן ראשי: רועי אסף, "ארץ פצועה"

שחקנית ראשית: מורן רוזנבלט, "חתונה מנייר"

שחקנית משנה: דבורה קידר, "ציפורי חול"

שחקן משנה: נורמן עיסא, "מלחמת 90 הדקות"

תסריט: אלעד קידן ואריק להב ליבוביץ', "היורד למעלה"

עיצוב אמנותי: יהודה אקו, "באבא ג'ון"

מוזיקה מקורית: אייל סעיד מני, "באבא ג'ון"

עיצוב תלבושות: קרן אייל מלמד, "חתונה מנייר"

צילום: עפר ינוב, "באבא ג'ון"

מעצבי פסקול: ויטלי גרינשפן ואביב אלדמע, "היורד למעלה"

ליהוק: נעה אלה, "באבא ג'ון"

איפור: אורלי רונן ושירן כהן היימן, "ארץ פצועה"

סרט תיעודי ארוך: "שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים", של מור לושי

סרט תיעודי קצר: "מרוששות", של ג'ולי שלז

סרט קצר: יונתן דקל, "אחד באפריל"
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ ארץ פצועה (עמוד סרט)
חץ באד קומפני (עמוד סרט)
חץ חתונה מנייר (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט