חדשות קולנוע וסרטים

סיכום 2003 - הסרטים הטובים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
זו הייתה משימה קשה מאד לבחור את 15 הסרטים דוברי האנגלית הטובים ביותר שהוקרנו השנה בקולנוע. לאחר סינון מסיבי למדי הצליח יאיר הוכנר לקצץ את הרשימה הארוכה ל- 15 סרטים. כדי להקל על עבודת הבחירה הוא החליט לנפות מהרשימה את הסרטים התיעודיים שהוצגו השנה בבתי הקולנוע ולהתמקד בסרטים עלילתיים. כמו כן הבחירה היא אינה דרוג, כך שהראשון ברשימה אינו הסרט הטוב ביותר והסרט האחרון הוא הפחות טוב. פשוט מדובר ברשימת סרטים דוברי אנגלית הטובים ביותר לפי דעתו של יאיר שהוקרנו בבתי הקולנוע בישראל בשנת 2003.

1) שר הטבעות – שיבת המלך
הסרט השלישי בטרילוגיה הקולנועית הקלאסית החשובה הזו. פיטר ג'קסון, במאי ניו-זילנדי שהתחיל את הקריירה שלו כבמאי סרטי זוועה מדממים במיוחד, ביים בתנופה מרשימה את הטרילוגיה החשובה ביותר בשנים האחרונות. אם קלאסיקה נמדדת במהלך השנים, "שר הטבעות" הפך לקלאסיקה קולנועית תוך כדי צפייה. כבר אחרי צפייה בסרט הראשון ברור שמדובר באירוע קולנועי נדיר. הסרט השלישי בסדרה הוא הטוב ביותר מבין השלושה. יצירת מופת קלאסית.

2) באמריקה
ג'ים שרידן חוזר אל בתי הקולנוע אחרי היעדרות ממושכת של חמש שנים. הבמאי שאחראי על סרטים אנושיים כמו "כף רגלי השמאלית" ו"בשם האב" מביא לנו את "באמריקה". סרטו האישי ביותר שכתב יחד עם בנותיו. סיפורה של משפחה אירית צעירה המהגרת לניו-יורק במטרה להגשים את החלום האמריקאי. במהירות אנחנו למדים שהסרט לא עוסק בחלום האמריקאי או הגשמתו אלא בהתמודדות עם המוות והיכולת להיפרד מאדם אהוב שהלך לעולמו. סרט מרגש ואנושי שהוא מתנה של שרידן לניו-יורק הפצועה שלאחר אסון התאומים.

3) הקפיצה לחיים
הבמאית לון שרפנג ביימה את הקומדיה השחורה האנושית הזו על שני אחים המנהלים חנות ספרים יד שנייה שירשו מאביהם. וילבור הצעיר מנסה כל הזמן להתאבד ואילו אחיו המבוגר, הארבור, מנסה למצוא עבור אחיו האובדני סיבות מספיק טובות להישאר בחיים. כאשר אליס ובתה הצעירה נכנסים לחייהם, הכל עתיד להשתנות. סרט מצחיק ועצוב על חיים ומוות. משחק מעולה של השחקן ג'ימי סייבס כוילבור האובדני. שירלי הנדרסון מעולה כהרגלה.

4) אבודים בטוקיו
סרט שני לסופיה קופולה מתאר מפגש בין שני אמריקאים בודדים בטוקיו, יפן. ביל מוריי הוא כוכב קולנוע אמריקאי המגיע לצילומי פרסומת ואילו שארלוט, בחורה צעירה המתלווה לבעלה צלם אופנה המכור לעבודתו. הסרט שמרביתו מתרחש בלילות שבהם הגיבורים מתקשים להירדם הוא התבוננות נבונה במערכת יחסים שלא נועדה לשרוד ועם זאת תישאר בזיכרון לנצח. סרט שכולו אווירה הטומנת בתוכה משמעות חדשה לחיים. סקרלט ג'והנסון מרגשת כשארלוט ולביל מוריי מגיע אוסקר על משחקו בסרט .

5) אכזריות בלתי נסבלת
האחים כהן חוזרים בקומדיה לא רומנטית חדשה המבוססת על הקומדיות הקלאסיות השנונות של פעם. מיילס מאסי הוא העורך דין המוביל לענייני גירושים בלוס אנג'לס, אפילו יש הסכם ממון שנקרא על שמו. מרלין היא בחורה פשוטה החולמת להגיע לעצמאות כלכלית אחרי חתונה עם איל נדל"ן פלרטטן. אבל היא מגלה שיש לה יריב ראוי וחטוב למדי. ג'ורג' קלוני וקתרין זטה ג'ונס מבריקים בסרטם המסחרי הראשון של האחים כהן. הסרט המצחיק ביותר של השנה.6) להרוג את ביל – פרק 1
טרנטינו חוזר ובגדול. "הכלה" הייתה פעם חלק מארגון עולמי של רוצחות שכירות, עד שהיא מחליטה להתחתן. הבוס שלה ושותפיה הרצחניים מחליטים להתנקם ומחסלים את בעלה הטרי וכל באי החתונה. כאשר "הכלה" מתעוררת מהתרדמת הנקמה בוא תבוא. מחווה לתרבות הפופ של שנות השבעים במסווה מבריק של סרט פעולה סוחף עם סצינות מרהיבות עין, פס-קול גאוני, משחק ענק של אומה ת'ורמן פלוס סצינות הקרב הטובות ביותר של השנה – מעולה.

7) מיסטיק ריבר
טרגדיה יוונית תוצרת קלינט איסטווד. חברותם של שלושה ילדים, החברים הכי טובים שהעבירו את שעות הפנאי ברחובות העיר עד שאחד מהם יוצא לנסיעה שתשנה את חייהם לתמיד. עשרים וחמש שנה מאוחר יותר, השלושה נפגשים בעקבות אירוע גורלי שישנה את חייהם בשנית. משחק מעולה של שון פן, טים רובינס, קווין בייקון, לורנס פישבורן, מרשה גיי הרדן ולורה לייני. איסטווד עושה חשבון נפש עם המסרים הפשיסטים והרפובליקנים שאפיינו את דמותו הקולנועית.

8) אודות שמידט
אלכסנדר פיין ( (“Election”ביים וכתב את התסריט המצחיק והעצוב הזה יחד עם ג'ים טיילור. אחרי 42 שנות נישואים וורן שמידט (ג'ק ניקולסון בתפקידו הטוב ביותר מזה שנים) מגיע לפרשת דרכים. הוא פורש מעבודתו ואשתו נפטרת תוך כדי ניקוי הבית. בתו היחידה והמתנכרת מתחתנת ואינה מסכימה לקבל אותו שבוע לפני החתונה. בודד ואבוד הוא יוצא לאודיסיאה אישית אל מקומות שבהם בילה את ילדותו והכל כדי למצוא משמעות לחייו. מצחיק, עצוב ובעיקר חכם ואנושי.

9) השעות
סטיבן דלדרי מביא לנו גרסה קולנועית לספר זוכה פרס הפוליצר של מייקל קנינגהם. הסרט מתרחש בשלוש תקופות כאשר לכל תקופה הגיבורה שלו, אך כולן מחוברות בלב ובנפש. בתחילת המאה וירג'ינה וולף בגילומה של ניקול קידמן כותבת ספר, ג'וליאן מור מגלמת דמות בשנות החמישים המושפעת מהספר ובמנהטן של תקופתנו מריל סטריפ היא התגלמות הדמות הראשית בספר. עריכה, תסריט, פס-קול ומשחק מעולים. אחד הסרטים החשובים של השנה החולפת.

10) הרחק מגן עדן
טוד היינס עורך מחווה קולנועית מהפנטת למלודרמות הגדולות של שנות החמישים ובמיוחד לסרטיו של הבמאי דאגלס סירק. ג'וליאן מור היא עקרת בית בדרום השמרני המגלה להפתעתה שבעלה מעדיף את בני מינו על פניה. כתגובה היא מתחילה לנהל מערכת יחסים עם הגנן האפרו-אמריקאי וסופגת קיתונות מחברותיה הצבועות. צילום ועיצוב אומנותי בדיוק כמו בסרטים של פעם. משחק מעולה של ג'וליאן מור. אחת ההפקות המרשימות של השנה האחרונה.
11) שיקגו
רוב מרשל בסרט הקולנוע הראשון שלו יוצר עיבוד קולנועי סוחף למחזמר הנודע. העיבוד הקולנועי נותן כבוד לבמה עליה צמח המחזמר ומרבית הסרט מורכב מפנטסיה המתרחשת על במה בתוך מוחה הקודח של הגיבורה הראשית, רוקסי. עריכה קצבית ומדויקת, עיבוד חכם ומשחק נהדר של צוות שחקנים מפתיע באיכותו הכולל את ריצארד גיר, קווין לטיפה, קתרין זטה ג'ונס ורנה זלווגר. נותן כבוד לז'אנר הקולנועי הותיק שרבים חשבו שהוא כבר איננו ועכשיו הוא חוזר בגדול.

12) כנופיות ניו-יורק
דרמה תקופתית מדממת על ימיה הראשונים של העיר הגדולה ביותר בעולם. על יסודות של דם נבנתה העיר, מהומות גזעניות אלימות שהמניע שלהם הוא בצע כסף. מחווה קולנועית אדירה של הבמאי הגאון, מרטין סקורסזה לעיר האהובה עליו, ניו-יורק, כולל התייחסות עצובה בסוף הסרט לאסון התאומים. ניו-יורק של פעם נבנתה בתוך אולפן עצום ממדים באיטליה, תלבושות, תפאורה ועיצוב מהטובים ביותר שנראו על המסך הגדול פלוס דניאל די-לואיס מתקמבק אחרי חמש שנות מנוחה בתפקיד ענק.

13) 16 מתוק
אי אפשר בלי נוכחות של הבמאי האנגלי, קן לואץ'. אמן בעל מסר חברתי חשוב שאינו מרפה מהאידיאולוגיות שלו ומבטא בסרטיו ביקורת עמוקה על אי הצדק החברתי בבריטניה ובעולם כולו. ב "16 מתוק" הוא מספר בדרכו הריאליסטית הנוקבת את סיפורו של נער המוכר סמים כדי להתפרנס ולהרחיק בעזרת הכסף את אמו מחברה האלים ותוך כדי כך הופך לאדם אלים ויצרי בדיוק כמוהו.

14) דברים יפים ומלוכלכים
סטפן פרירס חוזר אל הקולנוע החברתי שאפיין אותו בשנות השמונים והפעם הוא נעזר בעלילה בלשית כדי לחשוף לקהל את עולמם של המהגרים הבלתי חוקיים. אודרי טאטו שהקסימה אותנו ב"אמלי" משנה תדמית והופכת למהגרת תורכיה בלונדון. בעזרת הנוסחה המנצחת של סיפור הבלשי הוא מצליח להגיע אל הקהל הפשוט ולהעביר מסר חברתי והומני. המותחן האפל הטוב ביותר של השנה האחרונה.

15) מוצאים את נמו
האחרון והחביב ברשימה הוא גם הסרט השני הרווחי לשנת אלפיים ושלוש (אחרי "שר הטבעות – שני הצריחים"). קומדיה באנימציה ממוחשבת מבית היוצר של אולפני PIXAR ובהפצת אולפני דיסני. העלילה עוסקת בדג פרנואידי המחפש אחרי בנו האובד ברחבי האוקיינוס. דיבוב מוצלח לתסריט מצחיק וכמובן אנימציה מרהיבת עין. מומלץ בחום.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט