חדשות קולנוע וסרטים

החורף החם של הית' וג'ייק

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
למי שעדיין לא מכיר את השחקן האוסטרלי בן ה 26, הית' לדג'ר או את השחקן האמריקאי הצעיר ג'ייק גילנהאל ישמח לדעת שהחורף תהיה לו הזדמנות פז להכיר אותם היטב. שני השחקנים הצעירים מגלמים מאהבים בסרטו של אנג לי Brokeback Mountain. הסרט זכה במוצאי שבת האחרון בפרס אריה הזהב בפסטיבל וונציה. בנוסף לזה לכל אחד מהם יש עוד שני פרויקטים מדוברים שהם לוקחים בהם חלק.

היום עולה על מסכי הקולנוע בארץ "האחים גרים – למבוגרים בלבד" סרטו החדש של חבר המונטי פייטון לשעבר והבמאי הסוריאליסט טרי גיליאם ("ברזיל", "12 קופים", "הרפתקאות הברון מינכאוזן" "פחד ותיעוב בלאס וגאס"). הית' לאדג'ר מגלם את אחד האחים, מאט דיימון הוא האח השני. גיליאם ספר את סיפורם של האחים גרים אבל לא בדרך הרגילה שלה אנחנו רגילים. צמד האחים עוברים מכפר אחד למשנהו ומספרים סיפורים על השדים והמפלצות שאיתם הם התמודדו ולבסוף חיסלו. השניים מאוד מוכשרים בסיפורי המעשיות והמקומיים מוכנים לשלם להם כסף רב כדי שיסלקו את השדים והמפלצות שמטרידים את הכפר שלהם. יום אחד הם מגיעים לכפר ומחכה להם הפתעה: היער הסמוך באמת מכושף ומתגוררים בו שלל יצורים ומפלצות המוכרים היטב מהסיפורים הקלאסיים של צמד האחים.

בתחילת ינואר יעלה ברשת בתי קולנוע רב-חן הסרט המדובר של לסה הלסטרום "קזונבה". הבמאי של "שוקולד", "חדשות הספנות", "חיים בלתי גמורים" (שגם עלה השבוע על המסכים בארץ) ו"תקנות בית השיכר" חוזר אלינו עם קומדיה רומנטית תקופתית על המפתה הגדול ביותר בהיסטוריה, קזנובה צעיר המתמחה בחיזורים אחרי המין הנשי ומצליח לגרום לכל אישה ליפול שדודה לרגליו כושל בניסיון הפיתוי האחרון שלו. אותו כישלון גורם לו להחליט לגלות מה זאת באמת אהבה. ושוב, יש לנו את הית', בבגדים תקופתיים.

אבל דווקא הסרט השלישי הוא החשוב מכולם, Brokeback Mountain שבויים על ידי אנג לי הוא אחד המועמדים הכבדים ביותר לפרס האוסקר השנה. אחרי שזכה בפרס הגדול בפסטיבל ונציה וזכה לביקורות מעולות ממיטב מבקרי הקולנוע בארה"ב ובעולם נוצר באזז עצום סביבו.

את הסרט ביים אנג לי שביים בעבר סרטים אינטימיים כמו "מסיבת נישואים", "אוכל שתיה גבר אשה" ו"סופת קרח" לצד להיטים הוליוודיים גדולים כגון "נמר דרקון", "הענק" ואפילו את דרמת המלמלות הבריטית "על תבונה ורגישות". עכשיו הוא חוזר עם סיפור אהבה אפי יוצא דופן. סיפור אהבתם של שני בוקרים צעירים העובדים יחד בקיץ של שנת 1963 בחוות כבשים בוואיומינג. הגורל משליך כל אחד לכיוונים שונים אך הקשר האמיץ ביניהם עומד במבחן הזמן. שורד את המשברים בחיי הגיבורים והאומה האמריקאית לאורך השנים ומספק בכך עדות חיה לכוחה הבלתי נלאה והאינסופי של האהבה. (לחיצה על התמונה הקטנה של הית' ב"קזנובה" תוביל לתמונה שלו עם ג'ייק מ- Brokeback Mountain).

את ג'ילנהול נוכל לראות בקרוב גם בסרט "הוכחה" מאת הבמאי של "שיקספיר מאוהב" ועם השחקנים זוכי האוסקר גווינת פאלטרו ואנתוני הופקינס. "הוכחה" מבוסס על מחזה זוכה פרס פוליצר העוסק באהבה, אמון ושפיות המוטלת בספק. רוברט הוא מתמטיקאי גאון החולה במחלה סופנית ואיבד את שפיותו וכל קשר עם המציאות. קתרין בתו הצעירה סועדת אותו ברגעיו האחרונים ובשל כך מוותרת על קריירה אקדמית. האל הוא אחד מתלמידיו לשעבר של המתמטיקאי המבקר אותה ומנסה למצוא מידע שאולי אביה השאיר אחריו. בין קתרין והאל מתפתח רומן שמופרע על ידי אחותה המבוגרת, קלייר, שמעוניינת למכור את בית האב ולהחזיר את קתרין לניו-יורק. מצבה הנפשי של קתרין מתערער כאשר האל מוצא הוכחה מתמטית גאונית.

הסרט השלישי של ג'ייק גילנהאל הוא של במאי זוכה פרס האוסקר על "אמריקן ביוטי", סם מנדס. "ראש צנצנת", שמביא אל המסך את סיפורו של אנתוני שופורד. שופורד היה לוחם מארינס בכוויית ובערב הסעודית בזמן מלחמת המפרץ שכתב ספר על חוויותיו בשדה הקרב. הספר מתאר את התאקלמותו של חייל צעיר בשדה הקרב שהוא מדבר חם, מול אויבים שאיננו מכיר את דרך חייהם, ואנשי צבא מבוגרים ממנו בעלי אמונות שונות הסותרות אחת את השנייה. חייל צעיר שמחפש הסבר למה הוא עושה בלב מדבר של מדינה זרה. הספר אגב היה אחד מרבי-המכר הגדולים ביותר בשנת 2003.

לסיכום זו ההזדמנות של שני השחקנים הצעירים לפרוץ בגדול ואם סרטים איכותיים כל כך לא יפתיע אותי אם הם גם יהיו מועמדים לאיזה פרס אוסקר.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט