אין ספק שבירת הקולנוע בעולם היא לוס אנג'לס (ובה הוליווד כמובן) כך שאם אתם אוהבים קולנוע וחולמים על לימודים, ארצות הברית היא המקום. לא רק לוס אנג'לס, גם ניו יורק ואפילו טקסס הוציאה מתוכה יוצרים מעניינים ומובילים בתחום.
כמה עובדות קצרות על תעשיית הסרטים בארצות הברית: התעשייה מעסיקה בשנים האחרונות 270,000 איש. לפי תחזיות משרד העבודה האמריקאי צפויה לתעשיית הסרטים צמיחה של 17 אחוזים בעשר השנים הקרובות. קיימות יותר מ-75 משרות בתעשיית הסרטים, החל במשרות בכירות כמו במאי ועד גריפ. בנוסף לשוברי הקופות, יש אולפנים שעושים גם סרטים עצמאיים, ששמים דגש על יצירתיות ואיכות.
הכנס יעסוק בנושאים כמו: איך לבחור בית ספר
יש בלי סוף בתי ספר לאמנויות וקולנוע בכל רחבי ארצות הברית. חשוב לדעת באיזה מהם לבחור. ראשית, אתם צריכים לבחור, איזה תפקיד בתעשייה מתאים לכם: בימוי, הפקה, עריכה וכן הלאה. צריך לשים לב שבית הספר שבחרתם בו יהיה בעל שם בתעשיית הקולנוע. גם מיקום בית הספר הוא גורם חשוב שצריך להילקח בחשבון. בתי ספר נחשבים רבים ממוקמים, באופן טבעי, במרכזי תעשיית הסרטים: ניו יורק ולוס אנג'לס - הוליווד.
הדרך להתקבל ללימודים מתחילה כמו בעולם העבודה - בקורות החיים. ברבים מבתי הספר יש דרישה לכישורי כתיבה, כך שמומלץ לקחת שיעורי כתיבה. גם לקחת כמה שיעורי משחק זה לא רעיון רע, בעיקר אם אתם רוצים להתמחות בבימוי. חשוב מאוד, בקורות החיים, לכלול את כל ניסיונות ההפקה הקודמים שלכם.
בנוסף תזדקקו להציג סרט לדוגמה, באורך של 5 עד 10 דקות. לכן רצוי שתפיקו כמה שיותר סרטים ומהם תבחרו את הטוב והמרשים ביותר.
תמר איכילוב, היא אשת טלוויזיה, שעובדת כיום בתור עורכת תוכן. ברזומה העשיר שלה תמצאו בין היתר את בימוי התוכנית "לרדת בגדול" ועוד עבודות בימוי, תוכן והפקה. אחד הדברים שנתנו לה את הפוש הגדול בקריירה זו העובדה שלמדה שני תארים בתחום בארה"ב. לפני עשר שנים היא סיימה את התואר השני, ב-NYU ואת התואר הראשון היא עשתה ב-School OF Visual Art, גם הוא בניו יורק.
נקודה חשובה נוספת היא שהאוניברסיטאות בארה"ב מספקות לסטודנטים ציוד מעולה. חומרי גלם ניתן לקבל במסגרת השיעורים וכן במסגרת מלגות. מעבר להוצאות ההפקה, מציינת איכילוב, שכדאי לקחת בחשבון שבחירה ללמוד דווקא בניו יורק בהחלט מייקרים את כל העסק. מצד שני היתרונות של ללמוד קולנוע ולגור בניו יורק הם כה ברורים עד שאין צורך לציין אותם בכלל "כל העולם התרבותי שסביבך, כל מה שאתה מקבל רק מלהסתובב ברחוב זה לא משהו שתקבל במקום אחר".
וכשאתה לומד בבית הספר שיושב בלב ליבה של התעשייה, אין פלא שבהרצאות תמצא את עצמך יושב מול במאים ותסריטאים נחשבים בתעשייה הקולנועית בארצות הברית. "ב-NYU הגיעו תסריטאים להרצאות" נזכרת איכילוב, "הגיע התסריטאי שכתב את "מרדף חצות" (מרטין ברסט, 1988). יצא לי לפגוש הרבה תסריטאים ובמאים. לכיתת הסרטים הדוקומנטרים היה מגיע לפחות פעם בשבועיים דוקומנטריסט מפורסם עם הסרט שלו. בכיתות הכתיבה לפחות פעם בחודש הגיע תסריטאי מפורסם, אנשים שזכו באוסקרים, אנשים מהתעשייה עצמה".
דווקא כסטודנטית ישראלית לקולנוע, חשה איכילוב שהיא מצליחה, יחד עם לתלמידים ישראלים אחרים שפגשה, למצוא את הקול הייחודי שלהם. "כשאתה מגיע לבתי ספר לקולנוע יש שם סטודנטים מכל העולם וזה משהו שאתה כן משתמש בו כדי לייחד את עצמך ודווקא כן עושים סרטים עם נגיעה ישראלית".
בתי ספר נוספים ומומלצים לקולנוע בארצות הברית:
New School, ניו יורק, ניו יורק – התוכנית משלבת לימודים עם כיתת אמן של שחקני במה. בוגרים מפורסמים: מרלון ברנדו, טוני קרטיס, פול דנו (מיס שיין הקטנה), רוברט דה נירו.
UCLA אוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס: בית הספר לתיאטרון, קולנוע וטלוויזיה. בתוכנית היסטוריה ותיאוריה של קולנוע וטלוויזיה. הפקה, בימוי קולנוע, בימוי טלוויזיה, סאונד ועריכה. בוגרים מפורסמים: פרנסיס פורד קופולה, ג'ים מוריסון, רוב ריינר, טים רובינס, פיטרו סקליה (עורך, ערך את הסרט אמריקן גנגסטר בכיכובם של ראסל קראו ודנזל וושינגטון שמוצג עתה בבתי הקולנוע).