חדשות קולנוע וסרטים

סרטים חדשים בקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השבוע אתם צריכים לקחת נשימה עמוקה, להירגע ולחפש את האני העצמי שלכם מכיוון שמפיצי הסרטים החליטו לקחת אתכם למסע אל המזרח הרחוק. שלושה מתוך חמשת הסרטים שעולים השבוע הם מטיבט, ותאילנד ועוסקים בעולם רוחני של האדם. אם אתם מביני עניין בתורת הבודהיזים, "אביב, קיץ, סתיו, חורף… אביב" הוא הסרט שלכם, אם תרצו לראות את נופיה הקסומים של טיבט "על קוסמים ונוודים", הסר התאילנדי "החברה שלי" הוא מקסים ומתאים לכל הגילאים. א, ויש גם איזה סרט פעולה אמריקאי עם אחד, מאט דיימון.החברה שלי

ג'אב בן ה 20 נזכר בילדותו ובחברות שהשתבשה עם ילדה בשם נוי-נאה. אביהם של הילדים הם ספרים יריבים שלא מדברים ביניהם, אך הידידות בין הילד והילדה פורחת. כשג'אב גדל הלחץ החברתי להצטרף אל חבורת הבנים גובר על הנאמנות לנוי-נאה והחברות מסתיימת בטונים צורמים. כעבור שנים רבות ג'אב מקבל הזמנה לחתונתה של נוי-נאה ושוקע ברגשות אשמה המעורבים בנוסטלגיה מתקתקה. ג'אב מפתח ציפיות לקראת המפגש המחודש עם נוי-נאה , האם הן יתגשמו? באופן מפתיע וחריג למדי הסרט התאילנדי הקטן הזה בוים על ידי שישה במאים. הסרט פתח ב 22.8 את שבוע הקולנוע התאילנדי בסינמטק תל אביב.

אביב, קיץ, סתיו, חורף… אביב

יצירת זן בודהיסטית, שופעת בנוף פסטורלי על רקע חילופי עונות השנה. הסרט מעביר את גיבוריו במסלול ידוע מראש מלידה למוות. באביב אנו פוגשים ילד נזיר משתובב על שפת אגם עם נחש צפרדע, דג ואבנים שהוא קושר ליצורים. הנזיר הקשיש המאכלס עימו את המנזר מזהירו כי אם תגרומנה האבנים נזק, הוא יאלץ לשאתן כל ימיו על לוח ליבו. בקיץ גדל הילד והיה לנער. בחורה הנשלחת למנזר להחלים מעוררת בו הורמונים והשניים מתאהבים, בבוא יומה לחזור לכפר, הנער ייוותר עם לב שבור. בסתיו הנער גדל לגבר בשל ומר נפש שהיה שולח יד בנפשו אלמלא התערב הנזיר הקשיש ברגע האחרון. בחורף הוא כבר לבדו במנזר. אשה המופיעה במנזר מובילה אותנו לאביב: הגבר כבר נזיק זקן המתבונן בילד נזיר משתובב על גדת האגם.

על קוסמים ונוודים

בשנת 2000 נחשף לראשונה הקהל הישראלי לקולנוע הבהוטני בסרט "הגביע". קיינטס נורבו הוא לא רק הבמאי הראשון של המדינה ההימלאית , אלא גם לאמה, השלישי בהיררכיה אחרי הדלהי לאמה. עכשיו הוא שב אלינו עם סרטו השני. גם הוא עשוי ברוח בודהיסטית, גם הוא יצירה חיננית וקלילה המתייחסת לגיבוריה באהבה ובכל הכבוד הראוי, גם בו משתתפים שחקנים לא מקצועיים המצליחים לשרטט דמויות שלמות ואמינות. העלילה מתמקדת בבחור צעיר החי בכפר הררי ומנותק, המגשים את חלומו ומקבל מכתב שעליו להתייצב בשגרירות ארה"ב תוך יומיים כי הוא קיבל ויזה לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. הצרה היחידה היא שהוא איחר לאוטובוס, וזה מגיע לכפר רק כל יומיים. הוא יוצא למסע רגלי, בו הוא פוגש דמויות שונות וצבעוניות: נזיר בודהיסטי מצויד בכלי מיתר, יצרן ניירות אורז ובתו הצעירה וכפרי המעונין למכור תפוחים בעיר הגדולה.
לאכול בגדול

זוכה פרס הבמאי לסרט הדקומנטרי הטוב ביותר פסטיבל סאנדנס 2004. הסרט מנסה לחקור מדוע אחוז האמריקאים השמנים גבוה כל כך. הבמאי יוצא למסע ברחבי ארה"ב במטרה לגלות את האמת המסתתרת מאחורי הביג-מק. במסעו הוא מקריב את גופו למען המדע ומכריח את עצמו לאכול 3 ארוחות ביום במשך חודש שלם רק ברשת מקדונלד'ס. הסרט הוא מבט ציני, מצחיק ומפחיד כאחד על תעשיית המזון המהיר בארה"ב ובעולם בכלל. הסרט זכה להצלחה מסחרית חסרת תקדים בבתי הקולנוע בארה"ב וגרם לתאגיד הענק של מקדונלד'ס להתפתל ואף לצאת בקמפיין מיוחד בניסיון להפריך את קביעותיו של הסרט.

זהות במלכודת

'זהות במלכודת', ההמשך של 'זהות כפולה', הרוויח פי 2 מקודמו בסוף השבוע הראשון להקרנתו בארצות הברית, כאשר רשם הכנסות גבוהות במיוחד של 53 מיליון דולר (לעומת 27 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו של הסרט הראשון), בדרך לעבור בגדול את הכנסות קודמו בסדרה. לארץ הוא מגיע רגע לפני סוף החופש הגדול, ב-26.8. חשוב לציין, סרט זה, כמו גם קודמו, מבוסס על טרילוגיית ספרי ריגול מצליחה מאת הסופר רוברט לודלום שיצאה בשנים האחרונות, כך שסביר מאוד להניח שגם נראה 'זהות' שלישית בעתיד הלא-רחוק. לודלום עצמו, אגב, לא ייהנה מהחוויה: הוא נפטר מעט לפני שהסרט הראשון יצאה, לקראת סוף 2001.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש אוגוסט
 
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט