חדשות קולנוע וסרטים

גדולה מהחיים: הסרטים הטובים של מליסה מקארתי

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מליסה מקארתי הפכה בשנים האחרונות לאחת הקומיקאיות המצליחות בהוליווד וכעת היא מועמדת בפעם השנייה בקריירה לפרס האוסקר על תפקידה בסרט "האם אי פעם תסלחי לי?". לכבוד המועמדות בחר הכתב יבגני גרינברג את חמשת תפקידיה הגדולים והקורעים מצחוק
מליסה מקארתי היא אחת השחקניות הייחודיות והבולטות בהוליווד בשנים האחרונות. במקביל לקריירה טלוויזיונית מצליחה, עם "בנות גילמור" ו"מייק ומולי" שזיכתה אותה בפרס האמי, מקארתי מטפחת קריירה קולנועית עם שורה של קומדיות לא-רומנטיות מצליחות ודמויות נשיות חזקות וחסרות מעצורים שמשדרות מסרים חיוביים של בטחון ודימוי עצמי אפילו בקומדיות הכי גסות.

לכבוד צאת הסרט החדש בכיכובה, "האם אי פעם תסלחי לי?", הרכבנו רשימה של חמשת הסרטים האהובים ביותר שלה, כאשר ארבעה מתוכם בוימו על ידי פול פיג. למעשה, אפשר לעשות חלוקה גסה בין הסרטים שלה תחת בימויו של פול פיג לבין כל השאר, ביניהם שלושה סרטים כושלים שכתבה יחד עם בעלה בן פלקון שגם ביים: "תמי", "הבוסית" ו"חיי המסיבה". מקארתי מועמדת השנה לאוסקר בפעם השנייה ולראשונה בקטגוריית שחקנית ראשית על התפקיד הדרמטי בסרטה החדש. אמנם לאור הקרב הגדול בין גלן קלוז לליידי גאגא אף אחד לא צופה זכייה למישהי אחרת, אבל עדיין מדובר בהישג משמעותי ואולי סימן לבאות.

[*]

5. מכסחות השדים (2016)

רימייק עם צוות נשי לאחת הקלאסיקות הגדולות של שנות ה-80. גולת הכותרת של הסרט הזה הוא שיתוף פעולה של שתי כוכבות SNL הגדולות בעשור האחרון, קריסטן וויג וקייט מקינון, בתפקיד הקולנועי הגדול הראשון שלה. גם לזלי ג'ונס היא חברת SNL פעילה, כך שמליסה מקארתי היא למעשה היחידה בקאסט שלא מגיעה משם וגם לא עושה את התפקיד הקבוע שלה, אבל ממש לא נעלמת בין כל הכוכבות סביבה. כל שחקני הסרט המקורי, פרט להרולד רמיס ז"ל וריק מורניס שפרש ממשחק, עושים כאן תפקידי אורח קטנים. למרות שספג המון ביקורות לא אוהדות וכנראה לא יהפוך לקלאסיקה כמו קודמיו, הסרט מצחיק ועושה מחווה יפה למקור.



4. וינסנט הקדוש (2014)

בין קומדיה לקומדיה יצא למקארתי לעשות תפקיד משנה מרגש ושונה בסרטו של תאודור מלפי ("מאחורי המספרים"), של אם חד הורית שבנה בן ה-12 מפתח חברות עם שכן נרגן (ביל מאריי) שנאלץ לשמש לו בייביסיטר. מקארתי מפגינה משחק דרמטי שקט וזכתה לשבחים על תפקידה.

3. עצבניות אש (2013)

שיתוף פעולה שני של מקארתי עם פול פיג אחרי "מסיבת רווקות", שהחזיר אותה למסלול הצלחות אחרי "חשבון משותף" החלש. הסרט הוא מעין פארודיה נשית על קומדיות שוטרים עם שתי דמויות מנוגדות לחלוטין שנאלצות לשתף פעולה בחקירה. האחת היא מתודית ושקולה, השנייה גסה ובריונית. נחשו מי מהן מליסה מקארתי. הציוות הזה הופך כל כך נפיץ שלא כדאי לאף אחד למצוא את עצמו בסביבה המיידית של השתיים האלה, במיוחד אם הוא פושע. על הדרך הן לומדות להסתדר זו עם זו ועם הסביבה, יוצאות מנורמות ההתנהגות של עצמן והופכות לצוות מנצח שיזכה גם לסרט המשך.



2. מרגלת (2015)

לטעמי הקומדיה הכי מצחיקה של מליסה מקארתי ופול פיג. כאן מקארתי לגמרי לבד בתפקיד הראשי, בקומדיית אקשן על סוזן, סוכנת CIA מבריקה אך מופנמת, בעבודה משרדית שמפעיל מרחוק סוכן שטח מצליח וחתיך (ג'וד לאו) כשהיא לעולם לא מקבלת קרדיט על הישגיה. אחרי שהסוכן נעלם, סוזן נאלצת "לרדת לשטח" בעצמה. במסגרת המשימה עליה ללמוד להפעיל לא רק את המוח אלא גם את גופה במרדפי מכוניות, קרבות וכו', מה שבהינתן המבנה הגופני שלה הופך לבעייתי והופך אותה למושא ללעג מצד עמיתיה הסוכנים הגברים, הבולט בהם בגילומו המופרז של ג'ייסון סטת'האם שלחלוטין גונב את ההצגה. בהדרגה סוזן מוצאת את הבטחון האישי שלה והדמות האופיינית של מקארתי פורצת החוצה למורת רוחם של הפושעים ולתדהמתם של הספקנים.



1. מסיבת רווקות (2011)

הקומדיה של יוצאת SNL קריסטן וויג שכבר הפכה לסרט פולחן, זיכתה את מקארתי במועמדות הראשונה שלה לאוסקר ולמעשה הקפיצה אותה למעמד של כוכבת ולתודעה הקולקטיבית של הצופים. מקארתי מגלמת את מייגן הבלתי מתפשרת וחסרת המעצורים, שלמרות נתוניה הפיזיים הנחותים יחסית לשאר הרווקות בסרט מרגישה הכי שלמה עם עצמה. היא דמות האנדרדוג הקלאסית, בדיוק כמו שהמפיק ג'אד אפטאו אוהב. מייגן היא המצפן המוסרי עבור אנני (ויחד איתה עבור הצופים), הדמות של וויג, ששקועה ברחמים עצמיים ומערכות יחסים חד צדדיות. הטאצ' של מקארתי הופך את הדמות למבעיתה וקורעת מצחוק בו זמנית, תכונה שהיא לקחה איתה גם לסרטים אחרים.

יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית מליסה מקארתי
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט