חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל קאן: הסרט על טראמפ ויצירת המופת בכיכובה של דמי מור

פסטיבל קאן: הסרט על טראמפ ויצירת המופת בכיכובה של דמי מור
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מבקר האתר רון פוגל ממשיך לדווח מפסטיבל הסרטים החשוב בעולם: הסרט ״הנערות מהמרפסת" שביימה השחקנית נעמי מרלן, סרט האימה "החומר" בכיכובן של דמי מור ומרגרט קוואלי, לימונוב״ של קיריל סרברניקוב בכיכובו של בן ווישו, סרטו החדש של עלי עבאסי על דונלד טראמפ הצעיר אותו מגלם סבסטיאן סטן וסרטו של דיוויד קרוננברג "תכריכים" בכיכובם של דיאן קרוגר, ונסן קאסל וגאי פירס
אני פותח את היום השישי לפסטיבל קאן עם הסרט החדש והמצופה ״הנערות מהמרפסת" של השחקנית הצרפתייה הנהדרת נעמי מרלן, שכתבה את התסריט עם סלין סיאמה שביימה אותה ב״דיוקן של נערה עולה באש״. הסרט הוא קומדיית אימה די מבולבלת על יום חם אחד במרסיי ועל שלוש חברות טובות שמסתבכות בפרשת רצח ויש גם רוחות רפאים מעורבות. מרלן שמנסה להיות פמיניסטית גונבת בלי בושה מהסרט ״פריז, הרובע ה-13״ שבו השתתפה ואחת מעלילות המשנה ממש זהה למה שקרה באותו סרט מצוין של ז׳אק אודיאר. מרלן מסתובבת חצי מהסרט בחזה חשוף והיא וחברותיה בהיסטריה שמזכירה את ״נשים על סף התמוטטות עצבים״ של אלמודובר ובואו נגיד שההשוואה לא עושה חסד עמה.

הסרט השני שלי להיום הוא סרטה החדש של הבמאית הצרפתייה קוראלי פארז'ה ״החומר״, שבינתיים הוא הסרט החביב עליי בפסטיבל. זהו body horror משובח עם קריצות ל״קארי" של בריאן דה פלמה וגם לדיוויד לינץ׳ ול״סוסייטי״ הנפלא של בריאן יוזנה. כוכבת טלוויזיה מזדקנת (דמי מור) רוצה לחזור ולהיות צעירה ומשלמת את המחיר האולטימטיבי על כך, לצדה מככב מרגרט קוואלי ("עוזרת בית") בתפקיד ראשי נוסף.



זה סרט שהולך עד הסוף ומעבר לכך. יצירת מופת של ממש על השאיפה לחיות לנצח ורצוי גם צעיר ויפה ועל חברה שוביניסטית שמנצלת נשים (לדמות שמגלם דניס קוויד קוראים הארויי, נחשו למי הכוונה). אני התרגשתי עד דמעות מהסרט. הסרט השלישי שלי להיום הוא ״לימונוב״ של קיריל סרברניקוב על אדם מרדן ומהפכן בגילומו של בן ווישו. זה סרט מעניין אך אני לא התחברתי אליו. הסרט נדמה לי קצת קלישאתי וגם מתיימר יותר על המידה. אני ממהר למלון קרלטון היוקרתי ומראיין את ראשי חברת ההפקות הישראלית סיפור על סרטם ״הו קנדה״ שביים פול שרדר ונבחר לתחרות הראשית. הראיון יפורסם בקרוב באתר במלואו. ביומי השביעי לפסטיבל אני צופה בסרט החדש של עלי עבאסי (״גבול״, ״עכביש קדוש״) על דונלד טראמפ בתחילת ימיו כצעיר עשיר ומפונק שיעשה הכל כדי להצליח. עבאסי מביים סרט די שמרני אבל מהנה וקצבי. הסרט בכיכובו של סבסטיאן סטן (״חייל החורף״) הוא בכלל לטעמי מחקר מצמרר על הדמות הידועה לשמצה של הפרקליט היהודי הנכלולי רוי כהן בגילומו של ג׳רמי סטרונג בהופעת המשחק הכי עוצמתית שאני צפיתי בה עד עכשיו בפסטיבל.



על הסרט השני שלי להיום ״תכריכים״ של במאי האימה הנודע דיוויד קרוננברג חבל בכלל להרחיב את הדיבור. סרט מתח משעמם שמוטב שלא היה מופק בכלל על מנהל בית קברות המתאבל על מות אשתו ונעזר בבינה מלאכותים לצורך הכנת קברים. הקאסט הנהדר בראשות ונסן קאסל ודיאן קרוגר לא מציל את הסרט משיממון. עוד בסרט גאי פירס שאני תמיד שמח לפגוש. בערב אני יוצא למסיבה של המגזין פורבס בווילה בפאתי העיר, לקראת חצות הולך לחגוג באפטר פרטי לסרטו של קרוננברג ומנהל שיחות לתוך הלילה עם גאי פירס ודיאן קרוגר, נראה לי שאפשר לפרוש בשיא.
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Hemda2חמדהציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Great Escaper4הבריחה הגדולהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.0
Radical5רדיקליציון גולשים10 / 8.4ציון מבקרים5 / 4.3
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות Alien Romulusהנוסע השמיני: רומולוס Borderlandsבורדרלנדס
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט