חדשות קולנוע וסרטים

חזקה, פנטזיונרית, אמא - ראיון מיוחד

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
במסגרת 'יום האישה הבינלאומי', מובא כאן הראיון המיוחד שקיימתי עם נורמה היימן, מפיקת קולנוע בריטית בכירה אשר הפיקה לאחרונה את "גב' הנדרסון מציגה" כסמל, דוגמא ומופת לנשים באשר הן !

כמה עובדות על האישה המופלאה הזו:

נורמה היימן הפיקה עד כה 14 סרטים
בשנת 1984 הפכה לאישה הראשונה בבריטניה שתיפקדה כמפיקה ראשית של פיצ'ר
החלה דרכה כשחקנית והפכה למפיקה בעלת שם עולמי
הקימה את 'נשים בקולנוע וטלויזיה' – בריטניה
חברת האקדמיה לקולנוע האירופאית, האמריקנית וחברה ב – BIFA (לסרטים עצמאיים)
הבן שלה הוא לא אחר מאשר דיוויד היימן, המפיק של סדרת סרטי 'הארי פוטר' שקפץ לביקור בארץ לפני מספר חודשים במסגרת פסטיבל סרטי ילדים הבינלאומי שנערך בסינמטק תל אביב.

נורמה היימן ספגה בילדותה בעיקר סרטים אירופאים מצרפת. כשגדלה בליברפול של שנות ה - 50, התחום הזה הייתה הדרך שלה לחמוק מהמקום האפלולי אשר בו הגברים יצאו לעבוד בעוד הנשים היה סוג של עקרות בית 'נואשות' ללא הרבה שאיפות ופרספקטיבות לצאת מהמצב הזה. היא עשתה את מה שאף אחד לא העז, נסעה ללונדון ופנתה ללימודי משחק במטרה לכבוש את הבמה ולהוכיח לעצמה ולסביבה שהיא דוגמא של אישה שלא נכנעה לתכתיבים דאז !

[*]

איך הייתה ההתחלה כשחקנית ?

למדתי בצורה מסודרת והפכתי לשחקנית מן המניין. הייתי גרועה. שיחקתי בכמה הצגות, השתתפתי בסרטי B Movies ולא הצטיינתי בעוד זה משהו שכל כך שאפתי אליו. אמרתי לעצמי שאם כבר יצאתי מאיפה שהגעתי, אז כבר להצליח ולהצטיין והתחלתי להסתכל מסביב...

כיצד התבצע המעבר להפקה ?

הפכתי לאם חד הורית לאחר שבעלי עזב אותי עם שני ילדים בגילאי 7 ושנתיים. על מנת לגדל אותם, לקחתי עבודות שיכולתי לעשות מהבית והתחלתי לקרוא תסריטים ... איני יודעת בסופו של דבר אם הייתי אמא טובה, אך הייתי אמא והייתי שם בשבילם . בכל מקרה, כשביתי הייתה כבר בת 15, החלטתי שהגיע הזמן לפרוץ החוצה ולעשות משהו בשביל עצמי. חשבתי לתומי מה מעניין אותי, אז ננעלתי על הסרט הראשון "שגריר הכבוד". פניתי עם התסריט לאינספור גורמים ואף אחד לא רצה לעשות אותו עד שהפקתי אותו בעצמי. הייתי עקשנית עם מטרה. אישה הרי צריכה לדעת שלא מרימים ידיים "A woman must never give up". באותה תקופה הוקם ערוץ HBO וכך התחלתי את דרכי. מישהו בכל זאת האמין במה שרציתי לעשות בפרויקט. לאט, לאט התחלתי לעבוד על זה, מצאתי תסריטאי, מצאתי את יתר האנשים, זה לקח כמה שנים ובסוף יצא סרט. לאחר מכן, הגיע הסרט הידוע והמוצלח "יחסים מסוכנים" ומכאן היתר כבר הסטוריה, כמו שאומרים. אני הולכת על מה שאני אוהבת ומתחברת אליו ועצם העובדה שאני עושה זאת והולכת בעקבות ליבי – זה מה שמניע אותי.

[*]

בשנת 1984 הפכת לאישה הראשונה בבריטניה שהפיקה פיצ'ר לבד... מה היה לפני ?

עד לאותה תקופה העסיקו נשים בתעשיית הקולנוע אך פחות בתפקידים גבוהים. לטעמי, הפקה היא משהו טבעי מאוד ומולד אצל נשים שהרי כשאת מנהלת משק בית, את מפיקה כל רגע מהיום... קוריוז נחמד הוא שהנשים המפיקות תמיד משוות ביניהן את העבודה על סרט לאימהות ואז הסרט הופך, באופן טבעי, ל'בייבי' שלך.

האם בבריטניה יש כיום יחס מיוחד לנשים בענף הקולנוע ?

היום זה כבר חלק מהעניין. מה שיפה הוא העובדה שכבר לא מכנים אותנו כ"אישה מפיקה" אלא פשוט "מפיקה" וכך צריך להיות !

בשלב מסוים הקמת גוף מאוד גדול ומכבוד "נשים בקולנוע ובטלויזיה" ?!

כאשר הקמנו את האגודה היינו 4 נשים שישבו במטבח וחשבו מה לעשות וכיצד לחזק את מעמדנו והיום אנחנו מונות 900 (!) נשים . יש גם כמה גברים אך רק בתור חברי כבוד...

[*]

איך קרה החיבור לסרט ?

הסרט "גב' הנדרסון מציגה" הוא אחד הסרטים שהכי אהבתי להפיק. זוהי בעיקר הוקרה לאימי על התקופה שבה חיה, אך עם קריצה, עם הומור. זהו דור נשכח והיה חשוב לי לתת כבוד. גב' הנדרסון מגיעה ממקום של שכבת הסנובים האריסטוקרטים - עובדה מדהימה בפני עצמה ! מה שעשתה הנדרסון כיוזמה, כאישה נאורה במעמדה הוא מיוחד לכשעצמו.

"גברת הנדרסון" הוא שיתוף פעולה שלישי עם הבמאי, סטיבן פרירס, איך העבודה איתו ?

הוא טוען שאני מטורפת וזה בסדר. מה שיפה הוא שאני מצליחה להביא לו פרויקטים שהוא מתלהב מהם. הוא אדם שכמאי צריך גיוון – אותו אני מספקת. למשל בסרט האחרון : הבאתי לו את דנץ', בוב והנושא והשאלה המיידית שלו הייתה : "מתי אני מתחיל?"


[*]

איך זה לעבוד עם דיים, ג'ודי דנץ' ?

זוהי חוויה שלא ניתנת לתיאור במילים. היא השחקנית הכי מדהימה שפגשתי. אין דבר שהוא לא קל עבורה. היא טוענת ש"אין דבר שהוא בלתי אפשרי בשבילי". הייתה בסרט סצינה עם סירה שהיא חותרת בה. הסצינה צולמה 30 (!) פעם והיא לא פצעה פה. היא יפה וסקסית, אישה טובה, מנומסת ונדיבה... פשוט תענוג! התחושה היא שזו זכות לעבוד איתה. ליום הולדתה ה – 70 שהיה במהלך הצילומים, ארגנתי לה מסיבת הפתעה על הסט בעודה הייתה לבושה כיפנית. היא הייתה כ"כ מקסימה וקיבלה את החגיגה בחן.

פעם שלישית גם בעבודה עם בוב הוסיקנס

בוב הוא אחד מחבריי הטובים. הפכנו – הבמאי, התסריטאי, בוב ואני לחברים טובים. חברות שצמחה מהעשייה שלנו. לגביי הפרויקט הספציפי של גב' הנדרסון – התבצע תחקיר של 13 שנה על הסיפור הזה שבוב עלה עליו. יום אחד, הגיע אליי בוב עם 'הרים' של מידע ותחקיר וכך הכל התחיל. בוב צירף את ג'ודי וכך היה ליהוק ראשוני ומובנה לפני שהיה עוד תסריט.

מיהי דמות נערצת בעינייך ?

הבן שלי (דיוויד היימן - המפיק של סרטי 'הארי פוטר' - בתמונה למטה) על הישגיו. הוא הראה כל כך הרבה חן תחת לחץ ולא השתנה יחד עם כל מה שקרה מסביבו. הוא הגבר הכי מדהים שאכיר אי פעם !

[*]

האם זהו ביקור ראשון שלך בארץ ?

לא. הייתי בעבר בשנים 1957, 1967 ו – 1973. הפעם הביקור הוא קצר מאוד, אך אני מקווה לחזור בקרוב לזמן ארוך יותר ואז גם אספיק קצת לטייל ולהתרשם יותר.

מהו הפרויקט הבא ?

מיוזיקל לבמה שיהיה מבוסס על הסרט. מרטין צ'רמן עומד לכתוב את זה.

לסיכום - האם את יכולה לציין 4 חוקי ברזל למפיקים ?

1. תסריט (תסריט תסריט תסריט !!!)
2. המילה "לא" אינה קיימת בתעשייה ובפרט אצל במאי.
3. התמדה
4. לעבוד רק עם האנשים הכי טובים שאפשר למצוא.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש מרץ
 
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט