חדשות קולנוע וסרטים

העולם החדש - חדש בקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בשנת 1607 שלוש ספינות בריטיות חצו את האוקיאנוס האטלנטי, במטרה למצוא אוצרות אגדיים בטריטוריות החדשות - יבשת אמריקה שהיתה ידועה אז בכינוי "העולם החדש". על סיפונן של שלושת הספינות היו 103 מהגרים בריטים, שעגנו אחרי חודשי מסע ארוכים בחופי וירג'יניה, והקימו את הישוב הבריטי הראשון באמריקה שנקרא ג'יימסטאון על שמו של מלך אנגליה.

רוב המתיישבים היו אריסטוקרטים אנגלים עדינים שלא היו מוכנים לחיים הקשוחים בעולם החדש. החלומות על אוצרות הזהב נעלמו במהרה והוחלפו במאבק בלתי פוסק לשרוד.

[*]

מפקד המושבה, קפטן כריסטופר ניופורט (כריסטופר פלאמר), מטיל על קפטן ג'ון סמית' (קולין פארל) משימה להוביל משלחת לחיפוש אוכל. המשלחת מותקפת על ידי התושבים המקומיים, הילידים, אנשי שבט פאוואטן. הם רוצחים את כל האנגלים במשלחת הקטנה זולת ג'ון סמית', שנלקח שבוי אל כפרם. שם הוא פוגש את בתו של צ'יף פאוואטן, פוקהונטס הצעירה (קוריאנקה קילצ'ר בת ה-15), שמלמדת אותו את המנהגים, השפה והתרבות של אנשיה. חודשים אחרי כן, אחרי שסמית' ופוקהונטס מתקרבים זה לזה, הוא מחליט לחזור אל אנשיו בג'יימסטאון עם אספקת מזון שתעזור להם לעבור את החורף.

כשהאביב מגיע, צ'יף פאוואטן מבין שהאנשים הלבנים לא מתכוונים לעזוב את אדמתו, והוא מתחיל להתכונן למלחמה. הוא לא יודע כי בתו פוקהונטס גילתה לג'ון סמית' על המתקפה המתוכננת, עד שהוא נוחל תבוסה בקרב הגדול. פוקהונטס מואשמת על ידי אביה בבגידה והיא מגורשת לנצח ממשפחתה ושבטה.

[*]

היא מוצאת מקלט בעיר ג'יימסטאון, ואט אט היא מאמצת את מנהגיהם של הבריטים. באותו זמן ג'ון סמית' נקרא לחזור לאנגליה כדי להוביל משלחות חדשות. הוא יראה שוב את פוקהונטס רק בעוד שנים רבות, כשהיא תבקר באנגליה.

בינתיים, אספקה נוספת מגיע מאנגליה אל המתיישבים החדשים בג'יימסטאון, ואיתה גם האריסטוקרט האלמן ג'ון רולף (כריסטיאן בייל). פוקהונטס הבודדה וג'ון האלמן נמשכים זה אל זה בגלל האובדן האישי שכל אחד מהם חווה. הם מתחתנים ונולד להם בן. כשרולף מביא את אשתו לאנגליה היא מוצגת בפני מלך ומלכת אנגליה כנסיכת וירג'יניה, ולזמן קצר היא הופכת לנושא החם ביותר בלונדון. זמן קצר לאחר מכן היא נופלת למשכב בגלל מחלה קשה, ורולף מחליט להחזיר אותה הביתה. פוקהונטס מתה במהלך המסע חזרה לאמריקה כשהיא בת 21 בלבד.

[*]

אמריקה לא התחילה עם כריסטופר קולומבוס, לא עם החלוצים שעל סיפונה של המייפלאואר וגם לא עם המתיישבים הבריטים שהקימו את ג'יימסטאון - הישוב האנגלי הראשון באמריקה. תרבות שבטי הילידים ששלטה ביבשות אמריקה במשך 15,000 שנים לפני פלישת האדם האירופאי, התהפכה על פניה כשהמתיישבים הראשונים נחתו על אדמתם. הרקע הזה, וסיפור מערכת היחסים בין קפטן ג'ון סמית' ופוקהונטס, בתו של ראש שבט פאוואטן, הציתו את דמיונו של הבמאי טרנס מאליק לפני יותר משני עשורים.

"טרי כתב את התסריט ל'עולם החדש' לפני 25 שנה" אומרת המפיקה שרה גרין. "הרעיון עלה בשנות השבעים, ונשאר בדמיונו כל השנים. אנחנו לא יודעים מה באמת קרה ב-1607. מה שהיה לנו זה כתבי יד של כמה מהאנשים שהיו שם, חלקם סותרים זה את זה, ורובם נכתבו על ידי ג'ון סמית' עצמו. ניסינו לקחת את המיתוס של ג'ון סמית' ופוקהונטס, ולהשתמש בו כדי לשרת את החזון האמנותי של מאליק אודות תרבויות שונות שמנסות להתקיים זו לצד זו, ועל ההשלכות רבות העוצמה של אי הבנה".

[*]

טרנס מאליק בן ה-62 הוא אחד היוצרים המוערכים ביותר בהוליווד. "העולם החדש" הוא בסך הכל סרטו הרביעי, אך שלושת סרטיו הקודמים "ימים ברקיע", "הקו האדום הדק" (עליו היה מועמד לשני אוסקרים, על הבימוי והתסריט) ו"שביל הזעם" הביאו לו הערכה רבה.

מאליק בחר לצלם את הסרט עם עמנואל לובזקי, שקיבל מועמדות לאוסקר על צילום הסרט. לפני "העולם החדש", לובזקי צילם בין היתר את הסרטים "כמו מים לשוקולדה", "ואת אמא שלך גם", "סליפי הולו" ו"סדרה של צרות". לובזקי בחר לצלם את הסרט כמעט לחלוטין בתאורה טבעית, טכניקה שאפשרה להפקה להימנע מההסחות והבעיות שציוד תאורה גורם בדרך כלל על סטים בסרטים. "אני אוהב את זה שמאליק לא משתמש בתאורה" אומר קולין פארל. " העובדה שאין כבלים ופנסים בכל מקום יוצרת אווירה מוצקה של מציאות שמשפיעה על כל האנשים שעובדים על הסרט. הסט מקבל תחושת ריאליזם אינטנסיבית".

[*]

"קולין פארל היה בחירה ברורה" אומרת המפיקה שרה גרין. "הוא בן 28 כמו שג'ון סמית' היה כשהוא פגש את פוקהונטס, הוא הרפתקן, אנרגטי בצורה בלתי רגילה ושחקן עוצמתי. הוא ומאליק התחברו מהרגע הראשון". פארל רואה את הדברים מעט אחרת: "כשטרנס מאליק מציע לך ג'וב, אז אתה רץ", הוא צוחק. "אתה אפילו לא צריך לקרוא את התסריט, כי הטוהר של כל סרט שעשה עד כה הוא הוכחה מספקת".

כריסטיאן בייל הגיע לסט מיד אחרי שהסתיימו צילומי "בטמן מתחיל". "בייל הוא שחקן שמאליק ואני מעריצים כבר שנים". אומרת המפיקה שרה גרין. "יש לו לב, אינטליגנציה, מיומנות ואינטואיציה עמוקה. אחד הדברים שעשו אתו מושלם לתפקיד ג'ון רולף היה הרצון שלו להיעלם לתוך התפקיד. פוקהונטס לא מבחינה בו מיד, וזה נפלא לגלות יחד איתה את התכונות הטובות והאציליות שלו".


[*]

כדי למצוא את השחקנית המתאימה לתפקיד פוקהונטס יוצרי הסרט יצאו בחיפוש בינלאומי אחר אישה צעירה שתכיל את כל הדרוש כדי לגלם את אחת הנשים המיתולוגיות בתרבות האמריקנית. "יש הרבה ויכוחים מי היא היתה, בת כמה היא היתה, ומה היה טיב היחסים שלה עם ג'ון סמית'" מגלה המפיקה שרה גרין. "התרחיש הכי סביר טוען שהיא היתה די צעירה, בת 12 או 13, אבל בוגרת לכל דבר לפי התרבות בה חיה. רצינו מישהי שתביא איתה לתפקיד רוח של תמימות, טוב מוחלט, נעורים, חיוניות מצד אחד ומצד שני מישהי שתוכל להתבגר, לחוות שברון לב, לעבור זמנים קשים ולצמוח לעומק".

ההפקה חיפשה אחר השחקנית המושלמת בכל אמריקה, ולאחר שלא נמצאה החיפוש התרחב לקנדה ומשם לכל העולם. חודש לפני תחילת הצילומים, קוריאנקה קילצ'ר הוצגה בפני מנהל הליהוק עבור סרט אחר. כך היא מצאה את דרכה ל"עולם החדש".

[*]

לקוריאנקה בת ה-15 שורשים אינדיאנים והיא בעל כישרונות רבים: יש לה רקע בשירה, נגינה ומחול, אבל הרזומה הקולנועי שלה מצומצם למדי: תפקיד קטן בסרט "הגרינץ'" על פי ספרו של ד"ר סוס.

"העולם החדש" מוקרן כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט