תמרה דרו ביקורת סרט

Tamara Drewe Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "תמרה דרו":
"ממתק קולנועי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tamara Drewe
משחק גאמה ארטרטון, רוג'ר אלאם, ביל קאמפ, דומיניק קופר, לוק אוונס, ג'וזי טיילור במאי/ת סטיבן פרירס  
קומדיה
ביקורת סרט לתמרה דרו מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ממתק קולנועי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבשורה הטובה בסרטו החדש של סטיבן פרירס, "תמרה דרו", היא שמדובר בסרט טוב יותר מסרטו הקודם, "שרי". הבשורה הפחות טובה - זה בהחלט לא אחד השיאים הקולנועים של הבמאי שברזומה העשיר והלא אחיד שלו נמצאים "יחסים מסוכנים", "הנוכלים" ו"המלכה". "תמרה דרו" הוא ממתק קולנועי מהסוג שכיף לצפות בו ולמרות שיש בו רגעים מספר רגעים מקסימים הוא נשכח במהרה. יצירה קולנועית לא אחידה הנעה בין גבוה ושנון לנמוך וזול שבסופה נראית כאילו היא מנסה לרצות את הקהל המדושן והאמיד שיגיע לצפות בה ולא לאתגר אותו עם הומור מתוחכם.יש לציין שלא קראתי את ספרו של תומאס הרדי "הרחק מהמון מתהולל" וגם לא קראתי את העיבוד לקומיקס "תמרה דרו" שמבוסס על הספר הקלאסי. כך שהביקורת שלי נשענת אך ורק על הסרט. אני מנסה להבין מה כולם מוצאים באותה "תמרה דרו". היא לא בחורה חכמה במיוחד, היא מתלבשת כמו פרחה מקומית וממש לא נראית עיתונאית או סופרת רצינית כמו שהיא מציגה את עצמה או כפי שהסרט מציג אותה. אפילו יש תחושה שיוצר הסרט עצמו לא מחבב אותה.
העלילה עוקבת אחרי תמרה דרו (ג'מה ארטרטון כוכבת הביזיונות "התנגשות הטיטאנים" ו"הנסיך הפרסי"), ואחר חזרתה לכפר שבו גדלה כדי למכור את חוות המשפחה. מאז שעזבה את הבית היא עברה ניתוח אף שהפך מגדול לקטן, רזתה באופן משמעותי, פיתחה קריירה בלונדון וכיום לובשת מכנסוני ג'ינס שלא היו מביישים את העובדות באיזור התחנה המרכזית. החזרה מעוררת לתחייה את הליבידו של הגברים בעיירה, וביניהם ניקולס – סופר מותחנים מצליח שאשתו בת' מנהלת אכסנייה לסופרים הזקוקים למנוחה.גם אנדי קוב (לוק אוונס המרשים) שעבד בחווה המשפחתית שלה וזכה לבתק את בתוליה ואח"כ לזרוק אותה חוזר לחזר אחריה ויש גם את סרג'נט (דומיניק קופר הנאה), מתופף שלהקתו משתתפת בפסטיבל רוק בכפר ולפתע מוצא את עצמו בקשר רומנטי עם העיתונאית הצעירה. נראה שכולם מעוניינים בצעירה הלונדונית והאמת, לא ברור למה. יש גם שתי נערות בנות טיפש-עשרה משועממות ולא חכמות במיוחד החיות בכפר הירוק והמשמים ורוקמות להן מזימות ותככים המושפעים מאופרות סבון ומגזינים לנוער. בסופו של דבר הן מסבכות מאחורי הקלעים את כול העניינים.
"תמרה דרו" היה יכול להיות סאטירה חברתית שנונה, אך נראה שהתסריטאית והבמאי העדיפו את הצד ההומוריסטי הקליל והנהנתן משהו, כמו גיבורי הסרט עצמם. הסרט נע מהומור פיסי פשוט להומור מילולי מתוחכם. חוסר האחידות ניצלת בעיקר בשל המשחק הטוב של כול צוות השחקנים. בולטת מעל כולם היא דווקא האלמונית טזמין גריג המגלמת את בעלת האכנסייה הנבגדת. היא היחידה שמצליחה לעורר סימפטיה בקרב כול הדמויות הכול כך מרוצות מעצמן.הסרט מתרחש בכפר, באכסניית נופש והסרט אכן הוא סוג של חופשה למוח. אתה יושב צופה, צוחק ונהנה, המוח לא ממש צריך לחשוב, יש הומור ברמות שונות, משחק טוב, בימוי מקצועי, הנופים יפים, יש גם פרות, תרנגולים וחזירים לחובבי המשק וגם עלילה רומנטית בגרוש עם סאטירה בשקל. כשיוצאים מהקולנוע מרגישים מתוק בפה, אבל לא ממש זוכרים מה אכלנו לקינוח.
תמרה דרו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: amir hirschגיל: 2123/11/2010 20:03:29
7/10אייקון ציון
סרט נחמד .
שם: ravid rגיל: 3407/11/2010 11:06:45
5/10אייקון ציון
סרט מוזר, לא ממש קומדיה לא ממש דרמה, לא ממש ברור מה הקשר לתמרה דרו, היא אמורה להיות מרכז הסרט אך היא הכי משעממת וחד מימדית, מי שהצליח להציל את הסרט הוא הדמות של המתופף והנערה שמעריצה אותו, גם סיפור המשנה של הבעל הבוגד עשוי טוב, אבל מרוב סיפורי משנה הסרט הולך לאיבוד ומפוספס, יצאתי בתחושה שלא נהנתי מהסרט אך לא לגמרי סבלתי, סרט סתמי מתיימר וחסר פואנטה
שם: מעיין אגיל: 3207/11/2010 09:46:11
9/10אייקון ציון
קומדיה מהנה ואינטיליגנטית. תסריט משובח, נופים ושחקנים יפים (בחלקם).מומלץ
קישורים
חץ תמרה דרו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט