חופשה קטלנית ביקורת סרט

Get the Gringo Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חופשה קטלנית":
"אקשן סוחף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Get the Gringo
משחק מל גיבסון, דניאל חימנז קאצ'ו, חזוס אוקואה במאי/ת אדריאן גרונברג  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לחופשה קטלנית מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אקשן סוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע41.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות28.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש שלוש מסקנות שניתן להגיע אליהן מיציאתו הקולנועית של סרטו החדש של מל גיבסון בבתי הקולנוע בישראל: הראשונה היא שאין שום סיכוי בעולם שחברות ההפצה יטרחו לקיים הקרנות עיתונאים לסרט בכיכובו של גיבסון, גם אם מדובר בבכורה עולמית וגם אם מדובר בסרט הפעולה הכי כייפי שנראה על המסך הגדול מזה תקופה ארוכה. הקהל הישראלי מחק את השחקן האוסטרלי וכנראה יקח לו עוד כמה שנים להתמודד עם האמירות האנטישמיות השונות והמשונות שיצאו מפיו וכמעט חיסלו לחלוטין את הקריירה של הכוכב ההוליוודי הדועך.המסקנה השנייה היא שסרטי יוניטד קינג עשו טעות חמורה שהם לא ערכו הקרנת עיתונאים, וגם פספסו בבחירת שמו של הסרט המזכיר יותר סרט אימה טראשי מהסוג שהם נוטים להוציא בקומפלקסים שלהם חדשות לבקרים. חבל שלא דבקו בשמו המקורי של הסרט ואני לא מתכוון לשם האנגלי שנמצא על הכרזות הישראליות אלא על השם האמריקאי המגניב שמכיל בתוכו את רוח הסרט במלואה, Get the Gringo או כפי שהיה צריך לקרוא לו "תפוס ת'גרינגו". מסקנה שלישית ועצובה מכל - המפיצים אפילו לא טרחו לראות את הסרט, כי התקציר באתר הבית של יונייטד קינג פשוט שגוי.
מדובר בסרט פעולה אלים ומשעשע עם קריינות פילם נוארית. הוא גם מחזיר את גיבסון אל "פייבאק" משנת 1999, סרט הפעולה האחרון הטוב שבו הוא שיחק לפני הקומדיות הדלוחות, סרטי המלחמה המשמימים, "סיינס", "ישו" והפיכתו להאנטישמי המפורסם ביותר על פני כדור הארץ ב-7 השנים האחרונות. כדי לחזור אל המקורות הוא מאפשר לאדריאן גרונברג מי שהיה עוזר במאי בסרטו "אפוקליפטו" להכנס לנעלי הבמאי בפעם הראשונה. את התסריט הוא כתב ביחד עם גרונברג והמפיק סטייסי פרסקי.התוצאה היא סרט פעולה סוחף ומדמם שאין בו רגע אחד משעמם. 95 דקות אלימות ומבדרות כמו בסרטים שהיו עושים פעם. העלילה עוקבת אחרי דרייבר שנולד להיות פושע. הסרט מתחיל כאשר דרייבר נמצא בעיצומו של מרדף: במושב האחורי נמצא שותפו לפשע מדמם למוות ו2 מיליון דולר בשקים שחורים. מאחוריהם הולכות ומתקרבות מכוניות המשטרה. הוא נוהג במהירות אל תוך גדר הגבול של מכסיקו וארה"ב, שם הוא נלקח על ידי שוטרים מושחתים אל בית הכלא, בעוד אותם שוטרים מתענגים על הכסף שהוא גנב מאנשי מאפיה רצחניים.
העבריין המנוסה מבין במהירות שהכלא במכסיקו הוא יותר נכון גיהנום עלי אדמות. מדובר בעולם ומלואו, קניון של סמים, זנות, ואפילו מכירת איברי גוף. הוא מתחבר לילד ואמו שנלכדו במקום על ידי גנגנסטר אכזרי. בהשראת "יוג'ימבו" הקלאסי של קורוסאווה גם כאן הזר יסכסך בין המאפיונרים השונים כדי להשיג את שלו. בעזרת עריכה מסחררת, צילום דומיננטי, תסריט שנון, והמון סצנות פעולה מהירות וקצביות גיבסון מצליח לפצות על 13 שנות עשייה קולנועית יבשה ומשמימה.גיבסון שסוף כל סוף מצליח להוכיח שהוא עדיין כוכב קולנוע כריזמתי, מרשים ומלא חן גם בגיל 56 כנראה לא רצה להסתכן בהשפלה פומבית נוספת והפסד כלכלי כבד אחרי שסרטיו האחרונים כשלו בקופות. יחד עם חברת וורנר הוא החליט להוציא את הסרט ישירות ל VOD ולדלג על שלב הקולנוע. רק מאוחר יותר הסרט יצא בפורמט בלו-ריי למכירה. חבל שדווקא הסרט המאוד ראוי הזה לא יחזיר את גיבסון לכותרות ויסמן אולי התחלה חדשה בקריירה המתרסקת שלו.
חופשה קטלנית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציקגיל: 3430/01/2021 02:38:54
10/10אייקון ציון
סרט אקשן נשכח ולא מצליח כלכלית, אבל כמה שהוא טוב, לא ייאמן! תסריט משובח, בימוי אדיר של אדריאן סרט אקשן סוחף, עלילה סוחפת. סרט טרנטינו לעניים... וגם יש קטעים מצחיקים. הכל נמצא בסרט המקסים הזה. מי שאוהב סרטי אקשן שנונים, יימצא את מבוקשו.
שם: .MOR Rגיל: 1412/08/2017 07:21:25
6/10אייקון ציון
סרט סביר ונדוש !!! השחקנים מעולים, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירת הסרט, האקשן כיפי ומהפנט והדיאלוגים פשוטים ומעניינים ברובם אבל התסריט והעלילה די צפויים, חסרי מקוריות ויצירתיות ולא תמיד כל כך מעניינים. בקיצור, לא חובה בכלל. אפשר לראות !!!
שם: דב ישראליגיל: 3613/07/2012 21:05:30
8/10אייקון ציון
Get the Gringo לאחר מרדף אל תוך השטח המקסיקני מוצא עצמו הגיבור חבול וכבול בבית הסוהר המקומי...אחלה סרט פעולה,אלים ומשעשע,סוחף ומדמם,עשוי טוב,משחק טוב של גיבסון,סרט פשע משעשע ומהנה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט