נעולים ביקורת סרט

Lockout Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נעולים":
"טראש מבדר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lockout
משחק מגי גרייס, גאי פירס, פיטר סטורמייר במאי/ת ג'יימס מתר, סטיבן סנט לגר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנעולים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"טראש מבדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עוד הפקה מבית היוצר של לוק בסון מגיעה לבתי הקולנוע, וכמו במרבית סרטי הפעולה המיוצרים תחת ידיו מדובר במוצר קליל, טראשי ומבדר לפי מיטב המסורת. למרות שהסרט מתרחש במרביתו בבית כלא הנמצא בתחנת חלל, הוא רחוק מלהזכיר את המקוריות והצבעוניות של סרטו העתידני המפורסם של בסון, "האלמנט החמישי". הוא מזכיר יותר את סרטי הפעולה המצליחים של אמצע שנות השמונים בכיכובם של שוורצנגר וסטלון רק שהפעם במקום השרירנים נבחר לגלם את הגיבור הראשי שחקן אוסטרלי איכותי – גיא פירס.פירס היה שחקן מבוקש בסוף שנות ה-90 תחילת ה-2000 כאשר כיכב בסרטים "סודות אל.איי", "ממנטו", ו"פריסיליה מלכת המדבר". המשיכה של השחקן האיכותי לקולנוע עצמאי ובחיפוש אחרי תפקידים מעניינים באמת גרמה לו לאבד את האפשרות ולהפך לכוכב קולנוע, לא כמו שותפו האוסטרלי ל"סודות אל.איי" ראסל קרואו שבחר דווקא בסרטים גדולים כגון "המקור", "גלדיאטור" ו"נפלאות התבונה" שביססו את מעמדו בהוליווד.
לעומת קרואו שאולי הוא כוכב גדול אבל לא עשה סרט ראוי אחד בשנים האחרונות, נראה שפירס הצליח למתג את עצמו כשחקן משנה איכותי והוא השתתף בשני הסרטים זוכי פרס האוסקר "מטען הכאב" ו"נאום המלך". הוא זכה בפרס האמי על תפקידו במיני סדרה "מילדרד פירס", השתתף בסרט האוסטרלי החשוב ביותר של השנים האחרונות "ממלכת החיות" ובקיץ נראה אותו ב"פרומותיאוס". לכן "נעולים" הוא בחירה מפתיעה לחלוטין או אולי בעצם לא."חטופה", הסרט שהחזיר את ליאם ניסן אל הכותרות והפך אותו לסוג של כוכב סרטי פעולה, גם הוא היה הפקה של לוק בסון. מגי סמית שנחטפה בסרט ה"חטופה", נחטפת גם כאן. ככה שאולי פירס קיווה שהברק יכה פעמיים באותו המקום ומה ש"חטופה" עשה לקריירה של ניסן, "נעולים" יעשה לקריירה שלו. אך לעומת "חטופה" שהיה מאוד עכשווי מבחינה חברתית, רציני ואלים, "נעולים" הוא ההפך המוחלט: סרט פעולה עם עלילה של משחק מחשב לבני נוער והנוכחות של פירס היא בעיקר משועשעת מהסיטואציה שאליה הוא נזרק.
בת הנשיא מתגלה כאקטיביסטית המודאגת משום מה ממצבם של האסירים המסוכנים ביותר בעולם הנשלחים לאותו כלא עצום מימדים המעופף בחלל. כמובן שהאסירים חוטפים אותה והפתרון היחיד של הגברת הוא הסוכן סנואו הנחשד בבגידה במדינה. עכשיו הוא צריך להחליט האם לחלץ את הגברת או להזרק לכלא, לא לפני שיזריקו לו חומר שירדים לו את המוח באופן סופי. כמובן שהוא בוחר באופציה הראשונה."נעולים" הוא סרט פעולה דל תקציב אם אפשר לטעון ש 20 מיליון דולר זה דל תקציב. אבל לעומת הסטנדרטים של הוליווד מדובר בסרט צנוע במיוחד. בהחלט לא מדובר בתקציב של "פרומתיאוס" - הסרט הבא שנזכה לראות בו את פירס – שהוא סרט מדע בדיוני בתקציב של מעל ל 100 מיליון דולר ובמקום צמד אלמונים נקבל את רידלי סקוט כבמאי ואת המורשת של "הנוסע השמיני"."נעולים" הוא סרט כייפי לעביר איתו את הזמן בעיקר אם אתם חובבים של סרטי פעולה קלילים מבית ההפקות של לוק בסון או ממש מעריצים שרופים של גיא פירס. איכות לא תמצאו כאן אבל טראש מבדר שיעביר לכם בנעימים את הזמן בהחלט כן.
נעולים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3606/07/2012 11:49:11
5/10אייקון ציון
Lockout סיפורו של אסיר המרצה עונש על לא עוול בכפו לאחר שהופלל באשמת ריגול נגד ארצות הברית,ההזדמנות לצאת לחופשי מגיעה בשעה שהממשלה מציעה לו שחרור תמורת חילוץ בתו של הנשיא, שנחטפה אי שם בחלל החיצון...מלוק בסון הייתי מצפה להרבה יותר,סרט חלש.
שם: שביטגיל: 2908/05/2012 09:52:17
6/10אייקון ציון
עוד סרט פעולה... שום דבר שונה ומיוחד. סרט של לראות בבית. לא שווה את הכרטיס לקולנוע ואת הזמן...
שם: דניאלגיל: 2128/04/2012 01:33:40
5/10אייקון ציון
סרט פעולה רגיל לא משנה באיזה שנה אנחנו הסיפור של הרעים והטובים לא משתנה אף פעם, חסר קצת פלפל אבל בסך הכל נחמד
קישורים
חץ נעולים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט