פשע לא מאורגן ביקורת סרט

In Turmoil Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "פשע לא מאורגן":
"פוטנציאל מוחמץ"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר In Turmoil
משחק קלוביס קרונילק, מתילדה סיגנר במאי/ת כריסטוף רוגיה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לפשע לא מאורגן מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"פוטנציאל מוחמץ"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות26.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בין ההרים הירוקים של דרום צרפת נמצאת אוכלוסיה חלשה ואפורה וסיפור צבוע בדם אדום. כריסטוף רגיה לוקח אותנו אל שוד שיוצא מכלל שליטה ומערער את חייהם של כל המעורבים.פרנק, פועל פשוט המתקשה לגמור את החודש, מגלה במקרה כי עומדים לסגור את המפעל בו הוא עובד ושהמעסיקים עומדים לגזור קופון על גבם של העובדים. יחד עם ידידו הטוב והמתוסבך, מקס, הוא מחליט לשדוד את כספת המפעל לילה לפני הסגירה הפתאומית. השוד תופס תפנית מפתיע כאשר גופות לפתע נערמות, שוטרים מושחתים רודפים אחרי מסמכים מפליליים, העיר גועשת ממחאות ובמרכז ניצבים הגיבורים ובני משפחותיהם.
השקט הפסטורלי של מארסיי הופך בהדרגה למותח. הקרשנדו חוזר על עצמו מספר פעמים, ובכל פעם בעצמה עזה יותר כשהדמויות ניצבות בפני סכנות גדולות ודילמות קשות יותר. אולם, המתח תמיד מלווה ברוגע איטי שלא מצליח להשתלב כהלכה עם קצב הסרט ויוצר בלבול. כריסטוף לאגה, במאי הסרט, מעמיד את הגיבורים בצמתי דרכים בהן עליהם לבחור בין האמונה והמוסר שלהם או כסף והבטחה לחיים טובים. בדומה לדמויות, קהל היעד העיקרי של הסרט, האירופאי, נמצא כיום באמצע מערבולת כלכלית וחברתית בה העוני חוגג והסוציאליזם נשבר וזה נראה שהסרט מנסה לנגוע בדיוק בנקודה חלשה זו.הדמויות הראשיות, בניגוד לסרטי שוד רבים, הן פגיעות ומלאות פגמים. פרנק מנסה לשכנע את אשתו המוסרית לברוח עימו לחו"ל וניסיונו של מקס לשכנע אשתו לשעבר לברוח גם כן, חושף את הנפש המצולקת שלו המסתתרת מתחת לקעקועים. שני הזוגות נאבדים בתוך האפלה הלוחצת עד שהם הופכים לאובדי עצות. באופן סיסטמתי, ככל שהלחץ גובר והסכנה מתעצמת, פרנק ומקס לא מגלים תכונות אופי הרואיות אלא שיקול דעתם קורס, ההיגיון אובד ומתחלף בהחלטות פזיזות. מעשים אלו מחזקים את האנושיות הרבה שלהם.
רגיה לא ניסה ליצור סרט שוד קלאסי שמטרתו היחידה היא להזרים אדרנלין בקרב הצופים. אולם, למרות שהוא ניסה להעביר את העומק הרגשי של הדמויות בצורה לא מלודרמטית ע"י משחק מרשים, אי אפשר להתעלם מתחושת פספוס בפונקציות הבסיסיות של הסרט. המתח שמנסה להיבנות בכל פעם מחדש לאחר מספר סצנות איטיות ודרמתיות מעייף והבחירה בסוף שמח והוליוודי מאכזבת ונוגדת את אופיו הדרמטי.
פשע לא מאורגן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אגיל: 4120/05/2012 12:04:13
4/10אייקון ציון
סרט משמעם ברובו, תסריט רעוע, חבל על הזמן...
שם: דליה גלבועגיל: 7118/05/2012 12:54:07
9/10אייקון ציון
סרט שמדגיש את הקשיים בחיי עובדים שמתקשים לקיים חיי משפחה מספקים בעקבות בעיות כלכליות.הבימוי והמשחק כנים ומציאותיים.כדאי ללכת ולחשוב לאן אפשר להגיע בעקבות מצוקות בחיים.
קישורים
חץ פשע לא מאורגן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט