הדיקטטור ביקורת סרט

The Dictator Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "הדיקטטור":
"פחות מוצלח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Dictator
משחק סשה ברון-כהן, אנה פאריס, מייגן פוקס במאי/ת לארי צ'ארלס  
קומדיה
ביקורת סרט להדיקטטור מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"פחות מוצלח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע85.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מקומו של סאשה ברון כהן כאחד הקומיקאים הגדולים והורסטיליים של זמננו כבר הובטח מזמן; עלי ג'י, בוראט, ג'וליאן ב"מדגסקר" ועוד עשרות דמויות ותפקידי משנה שהפכו עד מהרה לקאלט והטמיעו מבטאים ממדינות מומצאות בחתך הדיבור שלנו. וכאן כנראה הוא גם מקום קבורתו של הכלב בממלכת "הדיקטטור" הנכשל לייצר דמות ראשית עקבית ומצחיקה דיה שכביכול "חושפת" אותנו לראשונה ליכולות המשחק של ברון כהן. הגאונות של ברון כהן מתבטאת ביכולתו לגרום לנו לשכוח את היהודי הבריטי מאחורי השפם הקזחי או הספנדקס האוסטרי ולאכזבתנו, הדמות המשוחקת והמתוסרטת לעייפה ב"דיקטטור" גורמת לנו להיזכר בו לעיתים תכופות.כאשר העריץ של וואדיה, המדינה האסלאמית המומצאת בצפון אפריקה, הגנרל אדמירל אלדין, נחטף ומוחלף על ידי כפיל לפני נאומו לאו"ם בניו יורק, הוא נאלץ להשתלב בחברה האמריקאית על מנת לסקל את מזימתם של המנסים להפילו ולהבטיח שמדינתו תישאר דיקטטורה. נשמע מבטיח ועדכני, לא? רלוונטיות הסיפור למציאות של ימינו היא כנראה הסיבה העיקרית לתסריט האפוי למחצה, קפיצות בעריכה ופוסט פרודקשן לא גמור המרגישים כתוצאה של צוות שמיהר לסיים עבודתו על מנת להבטיח שהסרט יעלה לאקרנים כל עוד האביב הערבי עדיין מתעורר בכותרות. מהפכות לא קורות בן לילה וכך גם סרטים טובים.
ההקדשה לקים ג'ונג איל ומצעד הלמבורגיני של הגנרל אדמירל אלדין ברחובות ניו יורק כשהוא רכוב על גמל, הן רק שתי דוגמאות להומור המעולה והפרוע של ברון כהן המפציע מעת לעת במהלך הסרט. כן, יש קטעים מצחיקים בסרט, אפילו מאוד, אבל הם ספורדים, רגעיים ובודדים. אם נחבר את כולם, נוכל להרכיב מערכון בלתי נשכח ל"ארץ נהדרת".ברון כהן בוחר לסיים את הסרט בנאום חזק עם מסר לאומה בדומה לזה של צ'רלי צ'אפלין ב"דיקטטור הגדול". נאומו של הגנרל אדמירל אלדין על יתרונותיה של הדיקטטורה, תוקף למעשה את מצעד האיוולת האמריקאי שהחל רומס את דגלי הדמוקרטיה אחרי אירועי ה-11 בספטמבר. "תדמיינו שאמריקה הייתה דיקטטורה" הגנרל אדמירל אלדין מבקש ממתנגדיו ומתאר להם כמה נפלא יכול היה להיות אם יכלו לצאת למלחמה בלי הסברים ולכלוא קבוצה אתנית אחת בבתי הכלא בלי סיבה בזמן שהם מתעלמים מצרכיהם של הנזקקים ומקצצים לעשירים במסים. אמת כואבת במסווה של הומור מנוסח להפליא.
גם אם תחליטו שלא להוציא את כספכם על כרטיס ל"דיקטטור", תשקלו לרכוש את פסקול הסרט. הפסקול שהולחן והופק על ידי ערן ברון כהן (לא, זו לא טעות ואימא שלהם יודעת) רווי מוסיקה ערבית מקורית וגרסאות מצחיקות בערבית לשירי ראפ מוכרים. הפסקול הוא אולי הבדיחה הכי מצחיקה בסרט.
הדיקטטור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4424/03/2016 07:08:07
8/10אייקון ציון
יוצא דופן ומקורי וגם מצחיק , מה שנקרא "קצר וקולע" תרתי משמע. מנהיג אכזרי של מדינה צפון אפריקאית שמאוד מזכיר את מועמר קדאפי ,מגיע לניו יורק לנאום מול כל העולם. לפני נאומו הוא נופל קורבן לניסיון פוטש של עוזרו שמנסה להחליף אותו במנהיג שנראה כמוהו כדי שיהיה בובה שיוכל לתמרן בקלות. סשה ברון כהן במשחק מצויין , מטבל את משפטיו פה ושם בקצת עברית ויידיש.
שם: מור רזגיל: 1317/01/2016 19:21:39
7/10אייקון ציון
סרט נחמד ולא יותר מזה !!! השחקנים נחמדים, הפס-קול מעולה, הצילום מושלם ורוב הבדיחות קורעות למרות שלפעמים הם גסות מדי אבל התסריט והעלילה צפויים בסופו של דבר.
שם: דניאל-דרגיל: 3228/06/2015 23:19:40
8/10אייקון ציון
סרט יחסית קצר, מצחיק, קליל. כיף לראות ולהעביר את הזמן.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט