שומרים על השכונה ביקורת סרט

The Watch Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שומרים על השכונה":
"פוטנציאל מבוזבז"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Watch
משחק ג'ונה היל, בן סטילר, וינס ווהן, בילי קרדאפ במאי/ת עקיבא שפר  
קומדיה
ביקורת סרט לשומרים על השכונה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פוטנציאל מבוזבז"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כל כך הרבה אנשים כישרוניים התגייסו לקחת חלק בסרט "שומרים על השכונה". הבמאי עקיבא שפר שכותב ומביים כבר שנים רבות ל"סאטרדיי נייט לייב", התסריטאים סת' רוגן ואוון גולדברג שאחראים על להיטים כמו "סופרבאד", ו"פיינאפל אקספרס" וצוות שחקנים קומיים ראוי בהחלט: בן סטילר, וינס וואן, ג'ונה היל וריצ'רד איואד הבמאי/תסריטאי של הסרט הבריטי הקסום "סאבמרין" ושחקן קומי שנון בפני עצמו. המון פוטנציאל עומדי מאחורי הסרט הזה שהפך לאחד האסונות הקופתיים והביקורתיים של קיץ 2012.אני מודה שהייתי סקרן לצפות ולבדוק מדוע "שומרים על השכונה" עם כל הכשרונות שעמלו על התסריט, הבימוי והמשחק הפך לאחד הסרטים הכי לא מוערכים של השנה. האם מדובר בכשלון מוצדק או שבעצם הקהל האמריקאי שוב פעם לא הבין את הסרט? אחרי צפייה ב 102 הדקות של הסרט הנ"ל ניתן להגיע למסקנה אחת: הסרט הזה מחולק לשני חלקים - סוג של קומדיית אימים שעובדת היטב וקומדייה עם הומור ביבים זול וגס שפוגע אנושות ברובד הסאטירי של הסרט והורס כל חלקה טובה.
התסריטאים סת' רוגן ואוון גולדברג וג'ארד סטרן התעצלו והעדיפו ללכת בדרך הקלה עם הומור נטול תחכום ונמוך מדי שמשאיר את הקהל אדיש לחלוטין במקום לנסות ולהיות מקוריים וחדשניים. דווקא הצד הקצת מפחיד או מקפיץ של הסרט עובד הרבה יותר טוב. הם היו צריכים לצפות בסרט האימה הקומי המבריק של ג'ו קורניש, "השכונה VS חייזרים" שמפגיש בין חייזרים רצחניים לערסים בריטיים ובעזרת הומור מבריק וסצנות מפחידות ומקפיצות הסרט מצליח להפוך לאחת היצירות הקולנועיות המגניבות של השנים האחרונות.לעומת הסרט הבריטי הסרט האמריקאי מתרחש בפרבר ירוק, בורגני ולבן להחריד. מה שהיה יכול להיות בסיס מעולה לקומדיה סאטירית מבריקה. במיוחד בגלל שהחייזרים פושטים את עורם של קורבנותיהם ומלבישים על עצמם. התסריטאים לא התביישו וגנבו את הרעיון מ"פלישת חוטפי הגופות". אבל הסרט במקום להתמודד עם האמריקנה השכונתית, מעדיף להתעסק במערכת היחסים של בן סטילר המגלם דמות של אדם בלי חיים שממלא אותם בפעילות שכונתית ואילו וינס וואהן כגבר משועמם באמצע החיים שרק רוצה לשתות ולהתמסטל הבעיה שאין לו חברים ולכן הוא מצטרף ל"משמר האזרחי" שסטילר מקים.
השניים שרק הכירו מתנהגים כאילו הם חברים במשך עשרות שנים, רבים כמו צמד זקנות נודניקיות ויש כמובן המון הומור פיפי, זרע ועוד שלל הפרשות גופניות וקללות. וואהן מצליח לגלם דמות מעצבנת במיוחד. את השחקן הזה אף פעם לא חיבבתי ובסרט הנ"ל הוא פשוט בלתי נסבל. סטילר צריך להתחיל לחשוב מה הצעד הבא בקריירה שלו כי בסרט הזה הוא נראה כל כך רע ומעורר רחמים. דווקא הצעירים שבחבורה ג'ונה היל, כפסיכופט צעיר שחולם להיות שוטר וריצ'רד איואד הביזארי כגרוש טרי מצליחים להפיך חיים. בילי קרודוף בתפקיד אורח כמו תמיד סקסי להחריד ומעורר חלחלה."שומרים על השכונה" היה יכול להיות אלגוריה על החברה האמריקאית. הוא היה יכול להיות סאטירה מבריקה, פארודיה משעשעת, סרט אימה עם ניחוח קומי, אבל במקום זה קבלנו עוד סרט על גברים בשנות ה-40 לחייהם המתנהגים כמו ילדים קטנים ומטומטמים. זה אולי מתאים לאדם סנדלר אבל בהחלט מאכזב לגלות שגם אנשים כל כך מוכשרים מנסים ללכת על כל השטיקים הקומיים הצפויים האפשריים כדי שהסרט יהיה להיט ובסופו של דבר מגלים שחוסר המקוריות ונמיכות הקומה חיסלו את האופציה שהסרט הזה יעבוד. כל כך הרבה פוטנציאל נשפך על כלום.
שומרים על השכונה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1324/10/2016 03:00:39
5/10אייקון ציון
סרט בינוני ומאכזב !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, האקשן ממגנט ורוב הדיאלוגים מעניינים אבל מרבית הבדיחות פשוט לא מצחיקות, החייזרים נראים כמו הבובות-ענק של פורים והתסריט והעלילה די צפויים ולא הכי-מקוריים (בלשון המעטה). בקיצור, עדיף לוותר !!!
שם: איק נםרקרגיל: 2421/08/2014 14:00:33
7/10אייקון ציון
סרט נחמד אבל ציפיתי ליותר, סת' רוגן ואוון גולדברג הם מהכותבים הכי מוכשרים שיש היום בתעשייה והנה כמה דוגמאות טובות : סופרבאד ,פיינאפל אקספרס ושנה אחרי הסרט הזה הסרט סוף שהוא אחד מהקומדיות הכי טובות וחכמות של העשור אז דווקא מהם ציפיתי להרבה יותר,הרעיון טוב השחקנים טובים הבימוי קצת עצל למרות שזה מעקיבא שפר (האדיר) מסטרדיי נייט לייב ,אך אין מה להגיד יש קטעים מצחיקים בסרט אבל עם הפוטנצייל של סת' רוגן ואוון גולדברג הקטעים האלה יכלו להיות כל הסרט
שם: ענברגיל: 2514/11/2013 22:21:02
1/10אייקון ציון
סרט מזעזע!!! ציפיתי לקומדיה קלילה עם שחקנים מצחיקים וכל כך התאכזבתי!!! היו קטעים שהתחשק לי לבכות, היו קטעים שהתחשק לי להקיא מהגועל ובקושי בקושי קטעים מצחיקים. לא כדאי לראות, בעיקר לא בחורות!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט