לפגוע ולברוח ביקורת סרט

Hit and Run Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לפגוע ולברוח":
"מפוזר וחריג"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hit and Run
משחק דקס שפארד, קריסטן בל, ברדלי קופר במאי/ת דקס שפארד, דיוויד פאלמר  
קומדיה
ביקורת סרט ללפגוע ולברוח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מפוזר וחריג"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קשה שלא לחבב את סרט הקולנוע השני כבמאי של השחקן דקס שפארד ושל שותפו ליצירה דיוויד פאלמר. שפרד קומיקאי שהפך לשחקן טלוויזיה (הורים במשרה מלאה) ושחקן קולנוע לא ממש מצליח. "לפגוע ולברוח" נוצר מחוץ להוליווד באופן עצמאי. באופן מפתיע הסרט הקטן הזה יצא בישראל במקביל לעלייתו למסכים בארה"ב. למה מפתיע? כי בדרך כלל כשסרט יוצא במקביל מדובר בהפקה גדולה שכולם מצפים לה ולא בסרט איזוטרי ולא טיפוסי. "לפגוע ולברוח" לא באמת סרט פעולה סוחף. הוא מנסה בכוח להיות קומדיה מתוחכמת וברוחו הוא מזכיר יותר קולנוע עצמאי משנות ה-90, מה שהופך אותו לתוצר קולנועי חריג ולא שגרתי.נראה שהסרט הזה מיועד קודם כל לחובבי קולנוע אמריקאי עצמאי, ולמי שיש בליבו איזשהי תחושת חיבה ליוצרים שרוצים לעשות סרט באמת יוצא דופן, אך כשהם מחברים את כל החלקים יחד היצירה קורסת אל תוך עצמה. לכן "לפגוע ולברוח" בעיקר מחטיא את המשימה שהיא ליצור סרט קולנוע אחיד ברמתו. אם בוחנים את שלל הרעיונות, הסיטואציות הקומיות שחלקן עובדות והפתיחה היפייפיה עם הקלוז אפ על פניה של קריסטן בל ללא איפור – פשוט אי אפשר שלא להעריך את הניסיון הכושל הזה.
צ'רלי ברונסון הוא נהג שודים לשעבר המפר את תנאי התוכנית להגנת עדים כאשר הוא חוזר לשבת מאחורי ההגה כדי להסיע את חברתו אנני לראיון עבודה בלוס אנג'לס. הוא עושה זאת במודע כאשר ברור לו לחלוטין שהוא עלול למצוא את עצמו בסכנת חיים כאשר רודפים אחריו כנופיית השודדים שעבד איתה, בן זוגה לשעבר של אנני והמארשל שאחראי עליו במסגרת התוכנית להגנת עדים.באופן מפתיע הטקסטים נטולי כל פוליטקלי קורקט, כאילו שפארד אמר לעצמו אני אהיה הטרנטינו של 2012 . באופן לא מפתיע הוא רחוק מלהיות טרנטינו ו"לפגוע ולברוח" רחוק מלהיות "ספרות זולה". אבל עדיין יש בו שלל הפתעות נעימות כמו סיפור אהבה גאה בין המארשל (טום ארנולד משעשע בתפקיד לא צפוי) לשוטר (ג'ס רולנד) המסתובב עם אפליקציה למציאת סטוצים בסלולר. הכימיה בין קריסטן בל לשפארד עובדת וזאת למרות שהיא שחקנית הרבה יותר טובה ממנו, יש לה איכות של כוכבת קולנוע, מה שלשפארד אין.
בראדלי קופר (בדרך לחתונה) בתפקיד הגנגסטר ומייקל רוזנבאום (סמולוויל) בתפקיד החבר לשעבר של אנני מגלמים את האנשים הרעים. ג'וי בריאנט, שותפתו של שפרד לסדרה "הורים במשרה מלאה", היא חברתו המרושעת של קופר שתכננה את השוד. בו ברידג'ס הותיק מגלם את אביו המתנכר של צארלי וג'ייסון בייטמן ושון הייז בתפקידי אורח קטנטנים ומשעשעים. גונבת את ההצגה קריסטין צ'נווט כבוסית של אנני המכורה למשככי כאבים.כאשר יש מרדפים עם מוסיקה לא טיפוסית, ערום פרונטאלי של קשישים באמצע אורגיה, הומור לא שגרתי, צילום נפלא ופסקול איכותי - קשה שלא לחבב את הניסיון הקולנועי של שפארד בתנאי שמצפים לסרט אחר, יוצא דופן ולא למוצר הוליוודי שגרתי. וכמובן, גם היצירה החריגה הזאת עמוסה בשלל החטאות מדליקות שמפוזרות לאורך 100 דקות שרחוקות מלפגוע במטרה.
לפגוע ולברוח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עדיגיל: 2304/04/2013 13:14:55
6/10אייקון ציון
סרט נחמד ולא יותר, אם סתם משעמם לא תצפו בו אם יש לכם משהו יותר טוב לעשות וותרו עליו
שם: דב ישראליגיל: 3723/01/2013 22:19:15
4/10אייקון ציון
Hit and Run צ'רלי הוא נהג מילוט לשעבר בורח מתוכנית להגנת עדים כדי להסיע את החברה שלו ללוס אנג'לס...נכון קריסטן בל נראת נפלא,וזה למעשה הדבר הבודד שאוכל לומר על הסרט הזה,קומדיה רומנטית מטופשת ותסריט חלש,חבל על זמן הצפייה.
שם: איילגיל: 4021/09/2012 02:14:32
5/10אייקון ציון
מבולגן מאוד. התסריטאי והבמאי מנסים לתקן את כל העולם ולהסביר לנו שלהיות הומו זה בסדר (דקות ארוכות בסרט עוסקות בזה) שיעשה סרט תיעודי ויפסיק לזיין לנו את השכל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט