עלי ביקורת סרט

Ali Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "עלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ali
משחק ויל סמית, ג'יימי פוקס, גו'ן וייט, רון סילבר במאי/ת מייקל מאן  
דרמה
ביקורת סרט לעלי מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע13.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות26.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מייקל מן הוא אחד הבמאים שאני יותר מעריך. יש לו יכולת הצגה ריאליסטית ומעניינת של סיפורים, והוא טיפוס יסודי וחרוץ, המשקיע את כל כולו בסרטיו. זו הסיבה שאני לא נהנה מהעובדה שאני כותב ביקורת לא ממש אוהדת לגביו הפעם.היה זה עניין של זמן בלבד עד שהסיפור על מוחמד עלי יעובד למסך הגדול. המתאגרף האגדי שהוכתר לא פעם כספורטאי הגדול של המאה העשרים מספק גם סיפור על ניצחון הרוח, ועל מאבק בלתי מתפשר למען האידיאלים עליהם חי ונלחם. מוחמד עלי חד הלשון, אשר היה ידוע בעבר בשם קסיוס קליי, התאסלם והצטרף לתנועת "המוסלמים השחורים", בה חבר למנהיג השחור הגאה מלקולם X (שאת סיפור חברותם הטעונה הסרט מעביר בצורה יפה מאד, אם כי חסרה מעט). הוא התנגד ללחום במלחמת ויאטנם, שכן לא ראה כל הצדק מדוע עליו להילחם עבור האנשים הלבנים מלחמה בלתי מוסרית בעולם השלישי, כאשר מלחמתו האמיתית הנה דווקא בלבנים המסרבים לקבלו לחברה כשווה בין שווים. על כן נשלל ממנו תואר האלוף, והוא הועמד לדין והיה צפוי למאסר של 5 שנים בכלא. במהלך מאבקו המשפטי ירד מנכסיו, ובמפתיע חזר לזירה כעבור שנים ספורות, כדי לזכות בתואר האליפות שלו מחדש, וליהפך מדמות מושמצת לגיבור דעת הקהל ולספורטאי נאדר.
הופתעתי לשמוע שויל סמית נבחר לגלם את מוחמד עלי, שכן ויל סמית הנו שחקן חביב למדיי, אולם כלל לא נתפס בעיניי כשחקן רציני ומעניין (למעט דרמה המבוססת על מחזה אמריקאי ושמו "שש דרגות של הפרדה" בה שיחק בעבר). ההפתעה השנייה (והנעימה יותר, עליי לציין) הייתה שויל סמית דווקא היווה את נקודת האור היחידה בסרט הזה. המשחק הוירטואוזי שהוא מפגין, הכריזמה האישית שלו, יחד עם פגיעות אנושית כל כך, מעניקים נופך רבגוני למשחק שלו, והוא אכן תפור לתפקיד בצורה מושלמת כמעט. אכן, מייקל מן הצליח להוציא מהשחקן הזה את המיטב, כפי שעשה בעבר לרבים וטובים.ואולם, מגרעות רבות בסרט. הרגשתי שמערכות היחסים של מוחמד עלי עם סביבתו לא פותחו מספיק, ושהבמאי ניסה לרקוד על כמה חתונות, ללא הצלחה יתרה. ישנה גם תחושה שהסרט נמתח יתר על המידה, ושסצינות רבות היו מיותרות. קטעי האגרוף אינם מרשימים, למרות זויות ותנועות המצלמה המסקרנות לעיתים. ואולם, מה שחרה לי בסוף הסרט היה העובדה, שנתרה בי הרגשה שעדיין לא ירדתי כהוא זה לעומקה של הדמות, ושעלי נותר חידה עלומה במידת מה. אציין לזכות הבמאי, שהוא לא ניסה ליפות יתר על המידה פרטים בביוגרפיה של עלי, אשר מוצג אף כדמות לא אמינה במידת מה, כבוגדני בנשותיו וכיהיר. ועם זאת, מוצגים צדדים רגישים ופגיעים של הדמות המורכבת הזו.
זהו סרט מעניין בגלל שהדמות המובאת בו, כשלעצמה, מרתקת מאד. הצפייה בו מומלצת לשם העשרה, אם כי מבחינת הסרט, מסופקני עד כמה התוצאה הסופית מלוטשת וחדה.לסיכום: סיפור מעניין, משחק מצוין של ויל סמית, בימוי מאכזב יחסית. 7 בסולם יגאל.
עלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלון ברגיל: 30/03/2002 19:33:44
10/10אייקון ציון
מדהים ביותר! בתור מעריץ של וויל סמית ושל המוזיקה שלו הסרט הזה ריגש אותי !! המשחק ! הדרמה! הכל!! הוא פשוט שיחק מדהים והסרט הוא סרט חזק ועשוי מצוין! עלסרט הזה ידברו עוד הרבה שנים והסרט מגרד כל פיסת הצלחה שהייתה לקסיוס קלי/מוחמד אלי! אם רק יכולתי היתי נותן לו 20 מתוך 10!!
שם: MAT Nגיל: 22/02/2002 14:26:37
10/10אייקון ציון
זה סרט מעולה מרגש יפה ומותח על חייב של מוחמד עלי זה סרט יוצא מין הכלל שווה!!!
קישורים
חץ עלי (עמוד סרט)
ויל סמית'
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט