ניצוד ביקורת סרט

The Hunt Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ניצוד":
"חוויה קולנועית מטלטלת שתלווה אתכם שבועות ארוכים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Hunt
משחק מאדס מיקלסן, תומאס בו לארסן במאי/ת תומאס וינטרברג  
דרמה
ביקורת סרט לניצוד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רב עוצמה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שכמעט ונעלם מהתודעה בעקבות שלל פרויקטים קולנועים כושלים ושוליים, הבמאי תומאס וינטרברג - המוכר לקהל הישראלי בעיקר בזכות "החגיגה" סרטו המצליח משנת 1998 - חוזר אלינו עם "ניצוד". מדובר בדרמה איכותית רבת עוצמה שלא תרפא ממכם ימים אחרי הצפייה בו. לא פלא שהסרט זכה לאחרונה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל קאן ובפרס התסריט הטוב ביותר בפרסי האקדמיה האירופאית.לוקאס בן ה-40 היה מורה בבית ספר בעיירת ציידים שכוחת אל בדנמרק. כאשר בית הספר נסגר, אשתו עזבה אותו ולקחה איתה את הבן האהוב. הנחמה המרכזית של לוקאס הם החברים הקרובים שלו, העבודה החדשה כגנן בן הילדים המקומי ואחת העובדות הצעירות בגן המתאהבת בו. אבל אז אחת הילדות, בתו המבולבלת של אחד מחבריו הקרובים מתעצבנת על לוקאס שמסרב למתנה שהיא הכינה לו ומספרת לגננת סיפור.
כך פורצת לה השמועה ומתפשטת כמו אש בשדה קוצים. התושבים מתאחדים כנגד לוקאס והוא נותר לבד במערכה כדי להלחם על שמו הטוב, שפיותו ולגרום לחברו הקרוב ביותר, אביה של אותה ילדה להאמין בו. מאדס מיקלסן מעולה כלוקאס. השחקן שכיכב השנה גם בדרמה התקופתית המרשימה "סיפור מלכותי" הוא בעל מבנה גוף מאסיבי ונראה מצד אחד בלתי שביר אבל עם זאת הוא מצליח ליצור דמות מלאה ומרגשת, שחומת המגן שלה הולכת ונסדקת ובסופו של דבר קורסת בסצנה קורעת לב בכנסיה ערב חג המולד."ניצוד" כמו "החגיגה", הסרט שגילה את וינטרברג לעולם, הוא סרט על קהילה סגורה ויחסי הכוחות שבה. תושבי העיירה הקטנה הם סוג של משפחה עבור לוקאס. הם האנשים הקרובים לו ביותר. הוא יגלה שהם גם אנשים שברגע שעולה בהם חשד כלשהו הם יכולים גם להיות מאוד מסוכנים. אבל העוצמה של "ניצוד" נובעת לא רק מהבימוי המאופק וההתפרצויות הבלתי נשלטות של גיבורי הסרט שגורמים לקהל להצמד לכיסא בחוסר נוחות.
העוצמה נובעת מכך שהסרט בוחן את האופי האנושי ולא משאיר לנו צל אחד של ספק: אנחנו ציידים חסרי לב. ניזונים מרכילויות, שקרים, חצאי אמיתות. אנחנו מעדיפים להתעלם מהאמת כי נוח לנו יותר להאמין לשקרים צבעוניים. המזעזע בסרט "הניצוד" שלא מדובר בצופים בטלוויזיה שקובעים דעה על סלבריטאית, אלא האנשים הקרובים ביותר ללוקאס. אפילו כשהאמת נחשפת, יהיו כאלו שלא יהיו מוכנים להאמין לה וירצו לגבות מחיר מהאדם שסירב להכנע לרוע האנושי ונלחם בו עד הסוף."ניצוד" הוא מסע עוכר שלווה אל תוך לב המאפליה האנושית. הוא מתאר בקור רוח כיצד כל כך בקלות חייו של אדם יכולים להשתנות מקצה לקצה ואיך קהילה שלמה יכולה להסחף בלהט בעקבות רכילות לא מוכחת. אנחנו ראינו את זה בעבר בהיסטוריה של המין האנושי ואנחנו רואים זאת בשנית בישראל ובארצות סביבה. כולנו ציידים וקורבנות בגלל שיותר קל להאמין ברוע ובפחד.
ניצוד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: VRDגיל: 3131/03/2016 11:13:37
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים הטובים שראיתי. משחק מעולה וסיפור מזעזע.
שם: nonameגיל: 2129/01/2015 13:25:08
10/10אייקון ציון
ה-שחקן מדנמרק - מאדס מיקלסן שוב מעולה כמו תמיד. מכריח אותנו להתייחס ולבחון עצמנו בתוך חברה מבוקרת ופחות סלחנית מתמיד כלפי הפרט.
שם: anipoגיל: 4218/05/2014 15:05:11
9/10אייקון ציון
איך עולמו של אדם מתהפך עליו בן רגע, גורל. דרמה חזקה, לראות!
קישורים
חץ ניצוד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט