הפעם הראשונה ביקורת סרט

The First Time Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "הפעם הראשונה":
"סרט שאפילו לא מתאמץ להיראות אמין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The First Time
משחק בריט רוברטסון, דילן אובראיין, ויקטוריה ג'סטיס, קרייג רוברטס, כריסטין טיילור, ג'יימס פרשוויל במאי/ת גון קסדן  
רומנטיקה
ביקורת סרט להפעם הראשונה מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"אהבה רדודה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע45.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די45.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין תזמון טוב יותר מאשר חג האהבה בכדי להוציא את אותם סרטים שבמקום איכות מספקים חתיכים וחתיכות שנופלים בקסמיהם אחד של השניה ומציגים את מסעם מלא ההורמונים לאובדן הבתולים. סרטו החדש של הבמאי ג'ון קסדן, קרוב רחוק של היוצר המוכשר לוראנס קסדן, "הפעם הראשונה" ככל הנראה יצליח בקרב מועדון המעריצות של ג'סטין ביבר, אבל לגבי שאר העולם, זה כבר עניין אחר לגמרי.מחוץ למסיבה בערב שבת , דייב (דילן אובריין), שמיניסט שבעוד מספר חודשים עוזב את העיר ללימודים בניו יורק, פוגש את אוברי (בריט רוברטסון), שביעיסטית שגם לה אין כוח לחגוג. קסדן מצליח לעשות את הבלתי אפשרי וכבר בסצנה הראשונה הוא דוחף את כלל הסטיגמות מהן מנסים קולנוענים להימנע. דוגמא אחת היא אותו רגע בו דייב, החנון היפיפה אולם חסר הביטחון, מקריא לאוברי שיר שכתב לאהובת ליבו, אותה הוא כנראה לעולם לא ישיג. הצמד, כמובן, מתאהב ממבט ראשון ובסוף השבוע בו מתרחש הסרט מצליח לעבור את כל השלבים של תחילת מערכת יחסים ספונטנית: ההתמודדות עם בני הזוג הנוכחיים, התחברות, הנשיקה הראשונה, הפרידה הראשונה ואיך אפשר בלי, הסקס.
קסדן שגם כתב את התסריט, ניסה למלא אותו בדיאלוג שנון, שאולי היה עובד אילו הדמויות היו אמינות. את הריק שבדמויות הקרטון ניסה קסדן להסוות באמצעות דיאלוג פבסדו-מחוכם (ובעיקר משעמם) על תרבות הפופ ואהבה שגורם לתהות האם בני הנוער באמת כה חלולים או האם הוליווד מזלזלת בהם עד לרמה שאין צורך להשקיע אפילו מעט מחשבה במלאכת הכתיבה? בניסיונו ליצור רומנטיקה, שאל,ולא בהצלחה, הקולנוען המתחיל אלמנטים שהפכו סרטי אהבה למוצלחים. הבולט מכולם הוא שאוברי אמורה להיות מתבגרת עם לשון חדה כתער, אולם במציאות היא נראית יותר כמו ניסיון מאולץ להתחכות אחר דמותה הבלתי נשכחת של אלן פייג' מהסרט "ג'ונו".העלילה מובילה לאותו רגע מכריע של התנסות מינית ראשונה של הצמד. קסדן אכן מצליח ליצור מתח מיני שמגיע לשיאו ברגע בו דמותו הביישנית של דייב הופכת את עורה, אולי בכדי לעזור לקהל היעד הצעיר להתגרות, אולם מאותו רגע מתעלם יוצר הסרט מהקונפליקטים הפנימיים והחיצוניים שהציב בפני בצמד המאוהבים הצעיר ובאופן מזלזל אפילו לא טורח לפתור אותם בצורה הסטמית ביותר.
הסרט "הפעם הראשונה" הוא סרט טוב לדייט בו אין לכם שום כוונה להתבונן במרקע מלבד רגעים בודדים. הסגל שמורכב מכוכבי סדרות נעורים טלוויזיוניות מציג יכולת משחק תיאטרלית על יתר המידה ולא אמינה כלל בתור דמויות שטוחות שכלואות בתוך עלילה נדושה. בקיצור, מדובר בסרט לא מומלץ.
הפעם הראשונה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ורדגיל: 1927/12/2013 20:38:19
6/10אייקון ציון
היום ראיתי את הסרט. סרט חביב, טיפה איכזב אותי. הדמויות לא היו אמינות מספיק בעיניי. מה הסיכויים ששני זרים שהרגע נפגשו יפתחו שיחה כזאת ארוכה ובסוף ישנו יחד באותו בית? נראה לי נדוש, לא הגיוני ולא מציאותי. לדמויות גם אין מספיק עומק, לא הכרתי אותן מספיק דרך הסרט. סיפור האהבה חביב, נחמד.
שם: דב ישראליגיל: 3721/07/2013 22:42:00
6/10אייקון ציון
The First Time שני תיכוניסטים מתאהבים ומעבירים יחד סוף שבוע רומנטי...תסריט חלש, משחק בינוני, סרט קיצ' שלא מחדש שום דבר, מתאים יותר לנוער.
שם: ירין גולדשטייןגיל: 1428/03/2013 03:18:55
8/10אייקון ציון
סרט נהדר. מציאותי מאוד, דיאלוגים חביבים, לא מעט מחשבה. עלילה אין. משחק מצויין. לא מסכים עם הביקורת הראשית.
קישורים
חץ הפעם הראשונה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט