הכל יחסים ביקורת סרט

This Is 40 Movie Review

תמונת כתברון פוגל על " הכל יחסים":
"בכיינות בורגנית בלתי נגמרת בסרט ארוך כאורך הגלות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר This Is 40
משחק פול ראד, לסלי מאן, ג'ייסון סגל במאי/ת ג'וד אפטאו  
קומדיה
ביקורת סרט ל הכל יחסים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"רע לתפארת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ברוכים הבאים לסרטו החדש של אחד האנשים הכי עסוקים באמריקה בשנים האחרונות - ג'אד אפאטו. אפאטו מביים ,מפיק ויוצר סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע מזה עשור וקצת כשברזומה שלו סדרת המופת "פריקס אנד גיקס" וקומדיות כ"בתול בן ארבעים" "חרמן על הזמן"" הדייט שתקע אותי" ו "מסיבת רווקות". אפאטו עובד בדרך כלל עם שחקנים קבועים וביניהם אשתו לזלי מאן והשחקנים סת רוגן ופול ראד .משנה לשנה מצליחות יצירותיו יותר ויותר והיום הוא בערך נחשב לאל של היצירה הקומית באמריקה.אצל אפאטו כמעט תמיד ניתן למצוא סממנים אוטוביוגרפיים ביצירותיו (זה לא מפתיע לכן שבסרטו החדש גם אשתו וגם בנותיו מופיעות כגיבורה ושתי בנותיה). אבל לטעמי התמה המרכזית בסרטיו היא החרדה הקיומית העמוקה שחווים גיבוריו בתקופות מעבר בחייהם. גיבורי "פריקים ויורמים" הופכים מילדים למתבגרים. גיבורי חרמן על הזמן רוצים להפוך מבתולים לכאלו שעשו את זה וכך להפוך למבוגרים. גיבורי ה"דייט שתקע אותי" הופכים מרווקים פורקי עול ל(רחמנא לצלן) נשואים וגם בסרט החדש "הכל יחסים" מתמודדים גיבורי הסרט עם המעבר הנורא משנות השלושים שלהם אל עבר העשור הרביעי בחייהם –עובדה מצערת שבעיני הגיבורים תהפוך אותם למבוגרים חסרי יכולת .
פול ראד שככל הנראה ירכב על מראהו הנערי עוד הרבה שנים (לדעתי מאז ",קלולס" הוא לא השתנה) ולזלי מאן שמשחקת את עצמה שוב ושוב בכל מקום שהיא מופיעה (רצוי בסרט של בעלה אפאטו...) משחזרים את תפקידי המשנה שלהם כפיט ודבי מהסרט "הדייט שתקע אותי". פיט הוא בעל חברת תקליטים המתמחה באמנים ותיקים ולדבי יש חנות בגדים. לבני הזוג בית נאה בפרברים, שתי ילדות (בנותיו של אפאטו) ב.מ.וו ורכב שטח. פיט אף בזמנו הפנוי רוכב על אופניו ברחובות הפרבר-ממש גן עדן? לא ולא ! פיט ודבי חווים אסון ברמות שלידם הצונאמי שהיה בתאילנד הוא חתול קטן-הם הגיעו לגיל 40!..הפתרון של בני הזוג להתמודד עם מחלה חשוכת מרפא ומסתורית זו היא לשקוע לתוך דיכאון קיומי מפואר הכולל התבכיינות בלתי פוסקת,מריבות עם כולם והרגשה שאולי בכלל כדאי להם להיפרד.ההתייחסות האינפנטילית לקשיי החיים ולמעבר בין תקופות אופיינית כפי שציינתי לגיבוריו של אפאטו. במקום לומר – "אנחנו אנשים בוגרים ונתמודד עם הקשיים כמו שעושים רוב האנשים בעולם" מזילים בני הזוג דמעות במכונית המפוארת שלהם ויוצרים תחושה של אפס הזדהות אצלי כצופה שכבר עבר את גיל הארבעים והתמודד עם בעיות פה ושם. כל הבעיות האמיתיות שהיו באמת צריכות להעסיק את בני הזוג: העסק של פיט בקריסה כלכלית, מהחנות של דבי גונבים העובדים, אביו של פיט הוא לקחן כספים סדרתי ועוד ועוד- כל הנושאים הללו הם משניים לעומת האימה שחשים בני הזוג לקראת גיל 40 הנורא.
נדמה שאפאטו מאמין שהאמריקאי המצוי הינו חיה מבוהלת שלא מסוגלת לבגרות נפשית ברמה מינימאלית. האמריקאי אליבא דאפאטו חרד מנישואין, מהתבגרות וכעת על פי "הכל יחסים" הוא חרד מבגרות פיזית (מעניין מה יקרה כשאפאטו יעשה סרט על החרדה ממות....).ואני אומר-באמת –גט א לייף .מה זה השטויות במיץ האלו? האומה ששולטת בעולם מורכבת מאנשים שבקושי הגיעו לגיל 7 מנטאלית? מילא אם הסרט היה נע בקוהרנטיות כלשהי, מילא אם הוא היה קצר. אבל מדובר (כמו ב"מסיבת רווקות" הנורא). באוסף של סצנות לא מצחיקות ואולי אולי משעשעות פה ושם שאין ביניהן קשר וכולן נמשכות לעד - אורך הסרט הוא 134 דקות!אפאטו הביא קאסט מכובד לסרט: אלברט ברוקס הוא אביו של פיט וג'ון ליטגו הוא אביה של דבי. וגם ג'ייסון סיגל הבלתי נלאה מופיע פה וכל דמויות המשנה כיאה לקומדיה הן נורא מוזרות ומשעשעות אבל כולן טובעות בסרט מבורדק שמתנהל בכבדות.אפאטו מנסה פה ושם לנהל דיון רציני על משמעות החיים בגיל לא צעיר, אבל דינים אלו נבלעים בבליל של חוסר טעם ושעמום נוראי . מילא אם אפאטו היה עושה רק קומדיות סוג ז' אבל ב"פריקס אנד גיקס" הוא הוכיח את יכולתו ליצור פניני רגש ולהעביר תובנות מעניינות לצופה-אז מה קורה לו? הוא על אוטומט? הוא מיצה את עצמו?אני אהבתי את "הדייט שתקע אותי " אבל "הכל יחסים" הוא פשוט סרט רע ומזעזע .למסתפקים במועט. ראו הוזהרתם!
הכל יחסים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Eldadגיל: 3323/09/2013 23:53:34
5/10אייקון ציון
חצי שעה ראשונה של הסרט מצחיקה בעיקר מהאמת שהיא משדרת. חלק דומה למציאות וזה מצחיק מאוד. אחרי חצי שעה הסרט הופך להיות אמריקאי מדי, קיטשי וללא שום עניין. חבל. לראות בבית עם בכלל.
שם: shayeגיל: 3204/06/2013 09:29:54
10/10אייקון ציון
יצא לי לראות במקרה פעמיים בקלנוע כי נרדמתי בפעם הראשונה לא באשמת הסרט... אבל בחלקים שהייתי ער בשניהם צחקתי מחדש שוב..רק אומר שזה היה מעולה. סרט נחמד מאוד קומדיה אמריקאית עם פחות הומו שרותים.. אידאלי לחובבי קומדיה רומנטי מציאותי לכל דבר. ממליץ בחום.
שם: דב ישראליגיל: 3727/04/2013 16:01:15
4/10אייקון ציון
This Is 40 סרט המשך לסרט "הדייט שתקע אותי",מספר את חייהן של פיט ודבי וחיי הנישואין שלהם בשנות ה-40 לחייהם...אוסף של סצנות לא מצחיקות שנמשכות בהגזמה כ134 דקות..מטורף..רציתי שכבר יגמר,סרט רע וממש לא מומלץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט