תרז ביקורת סרט

Therese Desqueyroux Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "תרז":
"עיבוד מפויס ליצירה אפלה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Therese Desqueyroux
משחק אודרי טוטו, ז'יל ללוש במאי/ת קלוד מילר  
דרמה
ביקורת סרט לתרז מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"טוטו נפלאה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קלוד מילר שהלך לעולמו בגיל 70 הספיק לביים כמה וכמה סרטים ראויים ביותר(אני אישית מוקיר את "חקירה לילית" עם לינו ונטורה האחד והיחיד). סרטו האחרון של מילר "תרז" מעט שונה ממכלול יצירותיו ונדמה כפחות נועז ויותר מפויס. מילר בעצמו ציין כי היה יותר נינוח בבימוי הסרט. האם הדבר פעל לטובת הסרט או כנגדו?הרומן "תרז דסקיירו" שנכתב בשנת 1927 סיפר על קורותיה של תרז, בת למשפחה מבוססת המתחתנת עם המיועד לה, בן למשפחה עשירה . תרז אמורה להפוך כמו כל לרעייה הצייתנית ולגדל את דור ההמשך שייוצר מאיחוד שתי המשפחות העשירות. אבל תרז רוצה יותר מאשר רכוש ומעמד. היא רוצה להגשים את עצמה וליהנות מחופש-דבר שבחברה שבה היא חייה הינו בלתי אפשרי. תרז שרוצה למרוד עושה מעשה נמהר שעליו תשלם את מלוא המחיר.
בשנת 1962 עיבד הבימאי הצרפתי הנפלא ג'ורג' פרנז'ו את הרומן הכמעט גותי לסרט אפל החונק את הצופה ואינו מאפשר לו רגע אחד של נחמה. את תרז גילמה עמנואל ריבה הצעירה שכיום מככבת ב"אהבה" ואת ברנרד בעלה הקשוח גילם פיליפ נוארה.מילר בחר, לפחות בחלקו הראשון והפחות טוב של סרטו, לעצב את עולמה של תרז כעולם חם ומלא עליזות. כשפרנז'ו חותך מסצנת החתונה של תרז וברנד לסצנת לילה, משאיר מילר את תרז ואת הצופים לאחר החופה בחמימות יום מואר בכפר הצרפתי. כשפס הקול כמעט ואינו קיים אצל פרנז'ו ,שנגינת פסנתר ענוגה מפלחת את היערות אצל מילר. כשתרז שוקעת במחשבות דיכאוניות אצל פרנז'ו הדבר נתפס כהמשך טבעי למלנכוליה השורה על הסרט בעוד שאצל מילר אין הסבר ברור לדיכאון שאופף את תרז.ברנרד של פרנז'ו הוא בהמי ומלא רוע לעומת ברנרד של מילר בגילומו הלוקה בחסר של ג'ל ללוש. חלקו הראשון של סרטו של מילר מעט מייגע אבל למזלו יש לו את אודרי טוטו בתפקיד תרז ולמזלו ולמזל הצופים גם הוא משנה קצב בחלקו השני והמרתק של הסרט.
קשה לדמיין מישהי שיכולה להתמודד עם האתגר והרף שמציבה ריבה בגילומה השברירי והמעט מטורלל של תרז. ריבה נדמה שאינה משחקת והיא היא תרז האמיתית. אבל טוטו שכבר גילמה פה ושם דמויות על גבול האנורקסיה צוללת בחדווה לתפקיד המורכב ומצליחה לשכנע את הצופים בתחושת הציפור הלכודה בכלוב של זהב.ככל שעוברת הדקות (למי שצלח את שעתו הראשונה של הסרט) ומילר חוזר למיומנותו בהצגת הצד הפסימי והקר שבאדם, הסרט צובר תאוצה, הצופה נדרך בכיסאו ושוקע כל כולו בייסוריה של תרז (לרגע היה נדמה לי שבכלל אני צופה ב"רבקה " של היצ'קוק). מאדישות לגורלה של בת האצילים ברומן למשרתות הופך הצופה לחרד לגורלה של תרז ומוצא עצמו מתפלל לשלומה-הרבה יותר בזכות טוטו מאשר בזכותו של מילר שהחליט להוציא את העוקץ הגותי מהרומן המקורי .בזכות השעה השנייה ובזכות המטמורפוזה שמצליחה לעבור אודרי טוטו, במיוחד לקראת סופו של הסרט, הופכת ברגע האחרון יצירתו האחרונה של מילר לסיום ראוי ל מכלול של סרטים מרתקים של יוצר מעניין.
תרז - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גיל: 5209/05/2013 14:03:59
7/10אייקון ציון
סרט מעניין מאוד, על השפעתם החזקה של הורים על הילדים על מי שיהיו בעתיד לכשיתבגרו , הסרט המותיר תחושה כבדה מעט, על גורלות הנחתמים מראש, ומטילים צל כבד על עתיד הילדים ועל אורח חייהם. החלטות של איחוד משפחות בנישואי תועלת מביאות לתוצאות הרות אסון. סרט טוב.
שם: גיל: 5808/05/2013 18:49:40
8/10אייקון ציון
קבלתי זוג כרטיסים מאתר סרט תודה רבה אודרי טוטו נפלאה משחק מצויין סרט נחמד מאוד
שם: רויתגיל: 2408/05/2013 11:29:58
7/10אייקון ציון
אודרי טוטו מדהימה כהרגלה. הסרט עצמו מרגש ומשעשע לפרקים, אך ברובו קצת נמשך ומפוספס.
קישורים
חץ תרז (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט