אייסמן ביקורת סרט

The Iceman Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אייסמן":
"יצירה קולנועית רצינית עם משחק מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Iceman
משחק מייקל שאנון, וינונה ריידר, ריי ליוטה, כריס אוונס, ג'יי גיאנונה, דיוויד שווימר במאי/ת אריאל ורומן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאייסמן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מקצועי ומכובד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אייס מן" סרטו של הבמאי הישראלי לשעבר אריאל ורומן מבוסס על סיפורו האמיתי של ריצ'ארד קוקלינסקי. אשתו חשבה שהוא בעל אוהב, בנותיו חשבו שהוא אב מסור, אבל חבריו לעולם הפשע ידעו שמדובר ברוצח חסר רחמים. אדם שמסוגל לקחת חיים בלי למצמץ. בזמן שהותו בכלא הוא הודה ב- 200 רציחות שונות במהלך שנות ה-70 וה-80 כולל ג'ימי הופה.ורומן צדק שהוא בחר ללהק לתפקיד הראשי את מייקל שנון, אחד השחקנים האמריקאים המרשימים הפועלים כיום בהוליווד. הוא היה מועמד לאוסקר שחקן המשנה על תפקידו ב"חלון פנורמי" והרשים במיוחד ב"סערת רוחות" סרטו של ג'ף ניקולס. הוא מוכר יותר כאיש החוק שהופך לפושע ב"אימפריית הפשע". הסרט הזה שייך לשנון שמצליח ליצור דמות מטרידה המעוררת סימפטיה וסלידה בו זמנית. בלעדי הנוכחות של שנון כנראה שהסרט הזה היה מתרסק לתוך הבנאליות.
הבעיה המרכזית של הסרט היא שלא ברור מדוע הוא נעשה, כי לא מספיק לספר את סיפורו של הרוצח השכיר הרצחני ביותר שידעה אמריקה. מאחר ולא מדובר בסתם סרט שהוא מוצר בידורי אלא יש לו שאיפות קולנועיות קצת יותר גבוהות מכך רצוי שתהיה הנמקה ליצירתו מלבד העובדה שמדובר בסיפור טוב. אריאל ורומן מוכשר, הוא מביים שחקנים ותיקים ומקצועיים ביד בטוחה. כולם נהדרים כאן, אפילו דיוויד שווימר מפתיע לטובה בתפקיד לא צפוי.מה הופך את הסרט הזה שמבויים במקצוענות, נראה מעולה, ומשוחק מופלא להיות מעבר לעוד סרט על איש מאפיה/רוצח שכיר שמנהל חיים כפולים? בדרך כלל הסרטים האלה לא ממש טובים ומיועדים ישירות לערוצי הסרטים. כאן יש סרט שהוא קודם כל קולנוע אבל הבעיה היחידה שלו שאין סיבה ממשית לעשייתו מעבר לסיפוק בידור מציצני לסיפור רצחני ולחייה של דמות שהרבה אין מה ללמוד ממנה.
אם הסרט היה עוסק ביצירת האגדה שנבנתה סביבו של קוקלינסקי זה היה יכול להיות הרבה יותר מעניין. הרי האדם נטל על עצמו פשעים רבים יותר ממה שהוא באמת ביצע במציאות. פרוק האגדה מאשר בנייתה הוא מעשה קולנועי חתרני יותר. קוקלינסקי והאובססיה שלו לרצוח אנשים מסוימים ולפעול לפי קודים מזכירים התנהלות של רוצח סדרתי ולא של רוצח שכיר. התבוננות מחוץ למסגרת המקובלת עליו נשען הסרט היתה יכולה לתרום הרבה יותר לעוצמה הדרמטית ולמורכבות התסריטאית של "אייסמן".בסופו של דבר "אייסמן" הוא סרט טוב, אפילו טוב פלוס, הוא מותח ואין בו רגע דל. צוות שחקנים נפלא מצליח ליצור דמויות אמינות, ביניהם וינונה ריידר כאשתו, ריי ליאוטה הוא הבוס וכריס אוונס כרוצח שכיר/סדרתי אפילו ג'יימס פרנקו קופץ לחמש שניות. האיפוק של הסרט תורם לו רבות וגם העיצוב האומנותי של שנות ה-70 אמין. קצת יותר אומץ כדי להשליח את סיפורו של קוקלינסקי על אמריקה ולמצוא הסבר לאדם הזה שצמח בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, וזה היה יכול להיות סרט טוב מאוד אולי אפילו מעולה.
אייסמן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בןגיל: 2917/12/2014 17:28:36
7/10אייקון ציון
הסרט עשוי בצורה טובה, לרבות התפאורה אשר מחזירה אותנו לאמצע המאה ה-20. המשחק טוב (למרות שאולי כדאי שמייקל שאנון יתחיל לגלם תפקידים קצת יותר מגוונים). הבעיה העיקרית היא שזה סיפור עם סוף ידוע מראש, ולכן הוא לא מצליח לעורר עניין מיוחד.
שם: anipoגיל: 4205/05/2014 18:41:38
8/10אייקון ציון
שומר על עניין מההתחלה ועד הסוף. מבוסס על מקרה אמיתי ולכן מוכיח שלפעמים המציאות עולה על כל דימיון.
שם: Jason Stathamגיל: 2308/04/2014 11:03:04
6/10אייקון ציון
אייסמן -נושא מעניין ביצוע בינוני מינוס הרגשה שסיפורו של ריצ'ארד קוקלינסקי קפא בתסריט שלא מצליח לממש את הפוטנציאל שטמון בקורות חייו של הרוצח השכיר.6.5 בסולם statham.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט