"אייס מן" סרטו של הבמאי הישראלי לשעבר אריאל ורומן מבוסס על סיפורו האמיתי של ריצ'ארד קוקלינסקי. אשתו חשבה שהוא בעל אוהב, בנותיו חשבו שהוא אב מסור, אבל חבריו לעולם הפשע ידעו שמדובר ברוצח חסר רחמים. אדם שמסוגל לקחת חיים בלי למצמץ. בזמן שהותו בכלא הוא הודה ב- 200 רציחות שונות במהלך שנות ה-70 וה-80 כולל ג'ימי הופה.ורומן צדק שהוא בחר ללהק לתפקיד הראשי את מייקל שנון, אחד השחקנים האמריקאים המרשימים הפועלים כיום בהוליווד. הוא היה מועמד לאוסקר שחקן המשנה על תפקידו ב"חלון פנורמי" והרשים במיוחד ב"סערת רוחות" סרטו של ג'ף ניקולס. הוא מוכר יותר כאיש החוק שהופך לפושע ב"אימפריית הפשע". הסרט הזה שייך לשנון שמצליח ליצור דמות מטרידה המעוררת סימפטיה וסלידה בו זמנית. בלעדי הנוכחות של שנון כנראה שהסרט הזה היה מתרסק לתוך הבנאליות.
פרסומת
הבעיה המרכזית של הסרט היא שלא ברור מדוע הוא נעשה, כי לא מספיק לספר את סיפורו של הרוצח השכיר הרצחני ביותר שידעה אמריקה. מאחר ולא מדובר בסתם סרט שהוא מוצר בידורי אלא יש לו שאיפות קולנועיות קצת יותר גבוהות מכך רצוי שתהיה הנמקה ליצירתו מלבד העובדה שמדובר בסיפור טוב. אריאל ורומן מוכשר, הוא מביים שחקנים ותיקים ומקצועיים ביד בטוחה. כולם נהדרים כאן, אפילו דיוויד שווימר מפתיע לטובה בתפקיד לא צפוי.מה הופך את הסרט הזה שמבויים במקצוענות, נראה מעולה, ומשוחק מופלא להיות מעבר לעוד סרט על איש מאפיה/רוצח שכיר שמנהל חיים כפולים? בדרך כלל הסרטים האלה לא ממש טובים ומיועדים ישירות לערוצי הסרטים. כאן יש סרט שהוא קודם כל קולנוע אבל הבעיה היחידה שלו שאין סיבה ממשית לעשייתו מעבר לסיפוק בידור מציצני לסיפור רצחני ולחייה של דמות שהרבה אין מה ללמוד ממנה.
אם הסרט היה עוסק ביצירת האגדה שנבנתה סביבו של קוקלינסקי זה היה יכול להיות הרבה יותר מעניין. הרי האדם נטל על עצמו פשעים רבים יותר ממה שהוא באמת ביצע במציאות. פרוק האגדה מאשר בנייתה הוא מעשה קולנועי חתרני יותר. קוקלינסקי והאובססיה שלו לרצוח אנשים מסוימים ולפעול לפי קודים מזכירים התנהלות של רוצח סדרתי ולא של רוצח שכיר. התבוננות מחוץ למסגרת המקובלת עליו נשען הסרט היתה יכולה לתרום הרבה יותר לעוצמה הדרמטית ולמורכבות התסריטאית של "אייסמן".בסופו של דבר "אייסמן" הוא סרט טוב, אפילו טוב פלוס, הוא מותח ואין בו רגע דל. צוות שחקנים נפלא מצליח ליצור דמויות אמינות, ביניהם וינונה ריידר כאשתו, ריי ליאוטה הוא הבוס וכריס אוונס כרוצח שכיר/סדרתי אפילו ג'יימס פרנקו קופץ לחמש שניות. האיפוק של הסרט תורם לו רבות וגם העיצוב האומנותי של שנות ה-70 אמין. קצת יותר אומץ כדי להשליח את סיפורו של קוקלינסקי על אמריקה ולמצוא הסבר לאדם הזה שצמח בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, וזה היה יכול להיות סרט טוב מאוד אולי אפילו מעולה.
הסרט עשוי בצורה טובה, לרבות התפאורה אשר מחזירה אותנו לאמצע המאה ה-20. המשחק טוב (למרות שאולי כדאי שמייקל שאנון יתחיל לגלם תפקידים קצת יותר מגוונים).
הבעיה העיקרית היא שזה סיפור עם סוף ידוע מראש, ולכן הוא לא מצליח לעורר עניין מיוחד.
שם:anipoגיל:4205/05/2014 18:41:38
8/10
שומר על עניין מההתחלה ועד הסוף. מבוסס על מקרה אמיתי ולכן מוכיח שלפעמים המציאות עולה על כל דימיון.
שם:Jason Stathamגיל:2308/04/2014 11:03:04
6/10
אייסמן -נושא מעניין ביצוע בינוני מינוס הרגשה שסיפורו של ריצ'ארד קוקלינסקי קפא בתסריט שלא מצליח לממש את הפוטנציאל שטמון בקורות חייו של הרוצח השכיר.6.5 בסולם statham.