וושינגטון על הכוונת ביקורת סרט

White House Down Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "וושינגטון על הכוונת":
"יריות, פיצוצים, נשיא מגניב וצ'נינג טייטום. במילים אחרות: כיף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר White House Down
משחק צ'אנינג טאטום, ג'יימי פוקס, מגי ג'ילנהול במאי/ת רונלד אמריך  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לוושינגטון על הכוונת מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"אולד סקול"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבית הלבן מבוצר תחת התקפת טרור כך שהבן אדם היחיד שיכול להציל את הנשיא הוא לוחם לשעבר שהגיע לראיון עבודה כושל במחלקת האבטחה עם הילדה המנוכרת שלו, שהתעקשה להצטרף לסיור במיקום ההיסטורי. שתי תגובות אפשריות לעלילת הסרט הנ"ל: הראשונה היא: "איזה טמטום, למה לי לראות את זה" ואז אתם לא קהל היעד של הסרט המדובר. השנייה היא: "נשמע כיף! וזה גם עם צ'נינג טייטום וגיימי פוקס!" – כנראה שאתם קהל היעד ואל תבזבזו דקה ורוצו לקולנוע. כי זה אחד היתרונות המרכזיים של "וושינגטון על הכוונת", אין מה להתבלבל, אתם יודעים בדיוק למה אתם נכנסים ובדיוק את זה תקבלו. מה שנקרא: לחובבי הזאנר בלבד. בקטע טוב."וושינגטון על הכוונת" בולט במיוחד שבעידן שבו סרטי אקשן הם רובם סרטי אסונות או מדע בדיוני/גיבורי על. "וושינגטון על הכוונת" הוא סרט הרבה יותר ברור ופשוט יש לו ניחוח של שנות ה-80 וה-90, של סרט עם עלילה אמנם צפויה אך ישירה בסגנון "מת לחיות" או "אייר פורס 1".
העלילה פה מתבססת כולה על הלוקיישן - הבית הלבן בוושינגטון. "וושינגטון על הכוונת" עושה שימוש מקיף בכל המאפיינים של המבנה: מפיצוץ מרשים של האגף המרכזי, מרדפי מכוניות במדשאה, חדרים סודיים, מסדרונות על מסדרונות, מנהרות תת קרקעיות, מוסכים עמוסים, גדרות תיל וכמובן - החדר הסגלגל. פוטנציאל המיקום נסחט עד תום, מה שמבטיח, אני מקווה, שלא יהיו כאן סרטי המשך. וכעת אפשר לדבר על האטרקציה המרכזית - צ'אנינג טייטום וג'יימי פוקס, כל אחד בנפרד ושניהם ביחד.צ'נינג טייטום, מי שנבחר לגבר הכי סקסי בעולם ב2012, עושה את התפקידים שהוא הכי טוב בהם - הבחור הגברי אך הרגיש והאבהי, הבחור שנראה טוב בחליפה, הבחור שנראה ממש טוב כשהוא מוריד את החליפה ונשאר עם גופיית מכות ואפוד וכמובן, הבחור שקופץ מאחורי ספות כשיורים בו. אם "וושינגטון על הכוונת" הוא באמת תחייה של עידן "סרטי האקשן הפשוטים", אז הליהוק של טייטום תכול העיניים בתפקיד שבזמנו חלשו עליו ברוס וויליס וניקולאס קייג', שניהם גבר-גבר בדרכם שלהם, היא בחירה מעניינת ומבורכת. לעומתו, לג'יימי פוקס יש טייפ-קאסט הרבה יותר ברור: הוא משחק את ברק אובמה. כי הנשיא אובמה, הצעיר יחסית, דק הגזרה, השרמנטי, המוסרי והחייכן הוא הגיבור האמיתי של "וושינגטון על הכוונת".
כמו אובמה, הנשיא השחור סויר (פוקס) מנסה לקדם בריתות שלום במזרח התיכון כדי להחזיר את חייליו הביתה, הוא נשוי לאישה אלגנטית ואפרו אמריקאית עם תסרוקת א-לה-מישל ויש לו ילדה צעירה ומרדנית. סוייר מתגלגל במהירות לאקשן משוגע בלוויית קייל (טייטום) ולא חולף זמן רב עד שגם הוא יורה ברעים ואפילו קצת הולך מכות. כי ככה האמריקאים אוהבים את הנשיא שלהם: רודף שלום כשצריך אבל גם סקסי ואלים כשאין ברירה. הוא למעשה גרסת ה"אובמה" של הנשיא וויטמור מ"היום השלישי", גם הוא של הבמאי רולנד אמריך (ובו מתפוצץ החלק המרכזי של הבית הלבן) שהיה למעשה הגרסה הקולנועית של קלינטון וגם הוא, בעת הצורך, הראה שדמוקרטים יכולים לכסח את הצורה. מעבר להילת הכוח של הנשיא, פוקס מוסיף לדמות שלו הומור היסטרי ומגושם לפרקים וגם סקס אפיל הירואי.מילה על פוליטיקה: הסרט צועק "9/11" וברור שכל הדמויות מוכנות לכל תרחיש טרור מאז אותו יום נורא. בנוסף, האסתטיקה מזכירה את נפילת התאומים - הקהל מתאסף ברחובות סביב הבית הלבן וצופה כיצד הבית הלבן העולה באש מתפרק כשהגג קורס תחת עצמו. אבל בדרך כלל, כאשר אנחנו מדברים בקולנוע וטלוויזיה על "פרנוית 9/11" הקלאסית, אנחנו מדברים על חרדה מאיום חיצוני המתקיף מבחוץ ("טיסה 93") או איום חיצוני המחלחל פנימה ("הומלנד"). הפעם, ובהתאם לרוח התקופה, האיום הוא דווקא פנימי, מאינדיבידואלים חשוכים וגזעניים בתוך ארצות הברית שרוצים למחוק את העולם הערבי ולנקום במנהיגים "חלשים" שמוכנים להודות בכישלונות של המרדף הקלוקל אל המזרח התיכון בחיפוש אחר נשק לא קונבנציונלי. אלה נסחפים לעשות מעשים אלימים וקיצוניים שהנשיא המגניב ביחד עם "האדם הקטן" שלצדו, יכולים לעצור אותם ולהציל את האומה. כמו שאמרנו, שיר הלל לאובמה.חווית הצפייה ב"וושינגטון על הכוונת", במידה והציפיות תואמות את המוצר, מהנה וקולחת. הגיבור יוצא "להגן על הבית" ועל הדרך יש יריות, קרבות סכינים, מרדפים, טוויסטים מפתיעים, וידויים מרגשים, טילים, פיצוצים ועימותים מילוליים אפיים. הבעיות הבולטות היחידות הן תוספות מיותרות לעלילה לקראת סוף הסרט ומגי ג'ילנהול, שפעם היה לה את זה ואיכשהו זה פשוט עבר לה. אם אתם רוצים להפסיק לחשוב, תוך בהייה באלימות פשוטה של טובים נגד רעים ולא להרגיש שמזלזלים בכם, אלא פשוט נותנים לכם את מה שביקשתם, לכו על זה.
וושינגטון על הכוונת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: משה רביגיל: 4015/08/2015 23:05:47
3/10אייקון ציון
מגוחך להפליא. כל השטיקים בסרט אחד , דור ה Y חדר לבית הלבן - בדיחה. ילדה אחת מנופפת בדגל והמבצע לפיצוץ הבית הלבן שהוציא הנשיא המכהן הופסק בשניה האחרונה. הרבה החלטות לא הגיוניות בכלל. קשקוש מעצבן. רק חסר לנו שבזמן אמת האמריקאים אכן כך מתפקדים, תרבות הטראש- בבית הלבן.
שם: הילהגיל: 3611/07/2015 00:09:15
2/10אייקון ציון
סרט משעמם, לא מושקע, נראה שנגמר באמצע..ממש צוחקים על הצופים..הכל צפוי מראש
שם: aloncoolגיל: 2021/12/2014 19:32:32
9/10אייקון ציון
סרט מעולה קצת הומור מתח פעולה וקצת דרמה סך הכל הקצב שלו היה בסדר גמור ולא היה לי משעמם אהבתי את המשחק של גיימי פוקס ושל טיטום וקצת מההומור שלו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט