המבול ביקורת סרט

Noah Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המבול":
"סיפורו המקראי של נוח זוכה לאדפציה קולנועית בעייתית אך מרשימה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Noah
משחק אמה ווטסון, לוגאן לרמן, ג'ניפר קונלי, ראסל קרואו במאי/ת דארן אהרונופסקי  
דרמה
ביקורת סרט להמבול מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בעייתי ומעניין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דארן ארונופסקי הוא לא במאי שיקח לידיו סיפור תנ"כי ויביים סרט קולנוע היסטורי שגרתי כדי לרצות את האולפנים והקהל הרחב, וטוב שכך. עדיף סרט בעייתי שיש לו אמירה קולנועית ויזואלית ותוכנית מעניינת מאשר סתם עוד סרט שבלוני משמים שמנסה להתחקות אחרי ההישגים של ססיל ב. דה-מיל ו"עשרת הדיברות" הקלאסי בבימויו. כמו בכל סרטיו של ארונופסקי, גם נוח גיבורו של הסרט העכשווי הוא אדם אחוז אובססיה שהטירוף נגע בו.כמו המתמטיקאי שמתחרפן ב " "Piסרטו הראשון, או הנרקומנים ב"רקוויאם לחלום", בסרטו הקבליסטי - "המעיין" יו ג'קמן היה גבר שיעשה הכל כדי להציל את אהובתו הגוססת. בסרטו הריאליסטי, "המתאבק" מיקי רוורק מגלם מתאבק שמכור לזירת האבקות ולא יכול לחיות בלעדיה גם כשהוא יודע שהיא תביא למותו. "ברבור שחור" חקר את נפשה של רקדנית שרוצה להעניק את הביצוע המושלם ומאבדת את שפיותה בשל כך.
גם "המבול" כמו כל סרטיו של ארונופסקי הוא סיפור על אובססיה ואיבוד דעת. גם כאן הגיבור מוכן לשלם מחיר מאוד כבד וכמעט להפסיד את היקר לו מכל, משפחתו. מאחר ומדובר ביצירה שהיא גם אישית וגם ספקטקל קולנועי מרהיב עין, נראה שהסרט מפוצל באישיותו ומנסה לרצות גם את קהל המעריצים של הבמאי שרוצה להנות מחוויה ארונופסקית אבל גם את הקהל הרחב שרוצה לצפות בסרט אסונות עמוס פעלולים. "המבול" מרגיש כמו מוצר צריכה הוליוודי שמנסה להיות הרבה מעבר לכך. השילוב בין שני הקצוות - המסחרי והאומנותי - יצרו סרט מבולבל ולא אחיד ברמתו.חציו הראשון של "המבול" מתנהל כמו כל סרט פנטסיה מרהיב עין. שילוב מסוגנן בין "שר הטבעות", "מקס הזועם" וסרט האסונות 2012. לעומת זאת החלק השני המתרחש אחרי שהמבול מטביע את העולם הסרט מנסה להיות מורכב ופילוסופי, אבל המסרים צפויים עד סופו של הסרט כך שאין מתח והקהל כבר הבין את הרעיון הפילוסופי שמניע את כל הסרט מספר פעמים קודם לכן. הסרט שאורכו 138 דקות היה יכול להיות אפקטיבי יותר אם היו מקצצים ממנו 20 דקות לפחות ומפסיקים למחזר את אותם מסרים בשלל צורות.
ראסל קרואו המגלם את נוח, מזכיר לנו עד כמה הוא שחקן כריזמטי ומרשים. גם השחקנים הצעירים שלצידו עושים עבודה ראויה: דאגלאס בות', דאג לרמן, אמה ווטסון והילד ליאו מקיו קרול. דווקא ג'ניפר קונלי, אנטוני הופקינס וריי וינסטון מסתבכים ולא באשמתם. הדמויות שהם מגלמים חד ממדיות ונועדו רק כדי לעביר רעיון או מסר כדי לחזק את דמותו של נוח. הם עושים את המיטב במה שניתן להם. נראה שקונלי היא הסובלת המרכזית ולעיתים המשחק שלה פשוט מוגזם."המבול" הוא קולנוע שרוצה להיות שובר קופות הפונה לקהל הרחב ובמקביל יצירה קולנועית אישית עם שפה ייחודית המאפיינת של יוצרו. בסופו של דבר התוצאה בעייתית, אך מעניינת. מבחינת כותב שורות אלו עדיף סרט בעייתי של ארונופסקי שיעורר בי קצת מחשבה ויסרב להרפות, על פני כמעט כל סרט אחר שאשכח ממנו אחרי כותרות הסיום.
המבול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Teddy Pickerגיל: 1831/05/2015 15:28:48
6/10אייקון ציון
רעיון נהדר, התחיל עם הרבה מאד פוטנציאל ונפל בהמשך. בשלב מסוים נהיה ארוך, מופרך ומייגע.
שם: Jason Stathamגיל: 2308/10/2014 00:48:42
3/10אייקון ציון
אסכם ב3 מילים הזוי מופרך ומאכזב.3 בסולם statham.
שם: עיגיל: 2921/09/2014 00:21:05
3/10אייקון ציון
אכזבה... נראה כמו סרט עם תקציב דל והרבה יותר מדי דמיון. צריך להוא מוכנים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט