פרנק ביקורת סרט

Frank Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פרנק":
"קומדיה שעוסקת בנושאים מורכבים בצורה לא מעמיקה אך אפקטיבית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Frank
משחק מייקל פסבנדר, מגי ג'ילנהול במאי/ת לני אברמסון  
קומדיה
ביקורת סרט לפרנק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצחיק ומטריד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחד הדברים הצפויים ביותר שכתבו וכנראה גם יכתבו על הסרט "פרנק" הוא על גדולתו של הכוכב הראשי, מייקל פאסבנדר. השחקן הרבגוני ויוצא הדופן חובש לאורך כל הסרט מסכה נטולת מבע ועדיין מצליח להצחיק, לרגש ובעיקר לעורר הזדהות. אחד הכלים המשמעותיים ביותר של שחקן כדי להשפיע על קהל הצופים הוא הפנים וזה נלקח ממנו לחלוטין. ועדיין, פאסבנדר האירי המחוטב שהופיע בשלל סרטים שונים לחלוטין זה מזה, ("רעב", "בושה", "ממזרים חסרי כבוד", "12 שנים של עבדות" וסרטי אקס-מן), עומד במשימה בגבורה.בעזרת תסריט כתוב היטב מאת הצמד ג'ון רונסון ופיטר סטרוגהאן הבמאי האירי לני אברמסון, שעד עתה יצר סרטים עצמאיים וקצרים שזכו לשלל תשבוחות ופרסים בארץ מולדתו, מצליח ליצור סרט הנע בחוכמה בין רגעים מצחיקים, מרגשים, הזויים ומפתיעים, יחד עם הצלחה ביקורתית ומסחרית בינלאומית. הקריירה ההוליוודית של אברמסון כבר מובטחת והסרט הבא שלו יהיה בכיכובה של השחקנית האמריקאית העולה, ברי לרסון (טווח קצר 12, רחוב ג'אמפ 21).
לצדו של פאסבנדר ניתן למצוא את המועמדות לאוסקר מגי ג'ילנהול וטס הארפר. השחקן האמריקאי המעולה סקוט מקנירי, קלרה עזר המתופפת מלהקת Autolux שגם עובדת עם ג'ק וויט, השחקן הצרפתי פרנסואה סיביל, ובתפקיד הראשי השחקן האירי דומהל גליסון, הבן של ברנדון גליסון הוותיק ושחקן מעולה בפני עצמו. בשנת 2006 אף ראיתי אותו במחזה הקומי המבריק, "The Lieutenant of Inishmore בברודווי שעליו הוא היה מועמד לפרס הטוני.גליסון מגלם את ג'ון, צעיר אפרורי, מוזיקאי אנמי וכנראה לא באמת מוכשר שבעיקר מסתגר בחדרו ומנסה ליצור מוזיקה ללא הצלחה. יום אחד הוא צופה בניסיון התאבדות של חבר בלהקת רוק אלטרנטיבית והוא מציע את עזרתו. פאסבנדר המגלם את פרנק מנהיג הלהקה מזמין אותו להצטרף אליהם כקלידן וככה בלי להתכוון, נופלת לידיו של ג'ון הזדמנות של פעם בחיים להיות מוזיקאי אמיתי, לעבוד עם אנשים מוכשרים וגם מתוסבכים כפי שהוא עתיד לגלות.
התוצאה היא מפגש בין ג'ון, צעיר נורמטיבי לחלוטין שתמיד חלם על לפרוץ החוצה עם המוסיקה שלו ולעשות את זה בגדול, עם ארבעה אנשים יוצאי הדופן, שרגילים לחיות בשוליים, לעסוק רק במה שמעניין אותם ולא נראה שהם באמת מעוניינים באיזושהי הצלחה מסחרית או הכרה ממסדית. החיבור ביניהם עתיד לשנות את חייהם של כולם. הסרט נקרא על דמותו של "פרנק" בגילומו של פאסבנדר – הסולן והרוח האמיתית של הלהקה, אדם כריזמטי אך מתוסבך שכמובן המסכה היא רק כלי כדי להסתיר סוד אפל שאיך לא יחשף בסופו של הסרט וישאיר אתכם נרגשים במיוחד.לני אברמסון יקח אתכם למסע מוסיקלי, מסע פנימי ומסע בדרכים. התוצאה היא צעירה ברוחה, עכשווית, אפילו אפשר להגדירה כהיסטרית. עדיין מדובר בסרט אפקטיבי במיוחד שיגע בליבם של צופים שלא ממש שייכים לדור הצעיר. המטען הרגשי של הסרט הוא הרבה יותר מורכב וקשה אבל נראה שהבחירה המודעת להמלט אל הקומדיה, להצחיק את הצופים באולם ולא לתת למורכבות של הדמויות ושל הנושאים הלא פשוטים שעולים בסרט להעיק על הקהל יתר על המידה מספקים לנו קומדיה איכותית ויוצאת דופן עם מוסיקה משובחת, משחק מעולה ויצירה קולנועית שאין בה רגע אחד משעמם.
פרנק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בןגיל: 2901/01/2015 23:33:55
7/10אייקון ציון
סרט אנגלי מצחיק ומרגש על אומנות ויצירה. מתאים בעיקר למי שמתעניין במוזיקה עצמאית או התנסה בה.
שם: סיגליתגיל: 2812/12/2014 17:59:43
3/10אייקון ציון
ואוו אחד הסרטים המשעממים הסרט הרדים אותי ! אבל מי שמעוניין לראות לפני השינה אז מומלץ ככה ישן טוב ומהר :)
שם: עידןגיל: 3006/10/2014 00:48:28
9/10אייקון ציון
מרתק, במיוחד לחובבי המוזיקה והיצירה. מסע אל נבכי נפשו של יוצר מעורער וחבריו לדרך, שכל אחד מהם כמעט עובר מסע ייחודי בעיני עצמו. היחסים בין המספר לפרנק מרתקים, והסרט עשוי ומשוחק נפלא
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט