איש נובמבר ביקורת סרט

The November Man Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "איש נובמבר":
"אקשן שבלוני, חצי אפוי, צפוי מקילומטרים ולא אמין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The November Man
משחק פירס ברוסנן, אולגה קורילנקו, לוק ברייסי במאי/ת רוג'ר דונלדסון  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאיש נובמבר מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"קלישאתי ומופרך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לצד התופעה הבולטת של העשור האחרון בהוליווד, רימייקים ואתחולים, תופעת סרטים לפי שבלונות ממשיכה להתקיים. "איש נובמבר" של הבמאי רוג'ר דונלדסון נראה כמו סרט שהוכנס לתוך תבנית בתנור והוגש לשולחן כשהוא חצי אפוי. כמו בהמון סרטי פעולה שבמרכזם עומד סוכן חשאי, גם הפעם במוקד הסרט עומד סוכן שפרש והוחזר למשימה אחת אחרונה. הפעם מדובר בסוכן דברו (ברוסנן, פירס ברוסנן) שנשלח ע"י מפעילו, הנלי (ביל סמיטרוביץ') לאתר ולחלץ פליטה בסרביה אותה מנסה המועמד המוביל לנשיאות רוסיה, ארקדי פדרוב (לזר ריסטובסקי) לחסל ביחד עם כל מי שיכול לעורר שדים מעברו.השבלונה הזאת כוללת כמובן גם עול כבד של משימה כושלת שרודפת את דברו, פגיעה במקום הכי רגיש אצלו ותככים ומזימות בתוך ה CIA. את אותה הפליטה, כמו גם האישה שהייתה אמונה לטפל בה מטעם סוכנות שפועלת למען הפליטים, אליס (אולגה קורילנקו), מנסים ללכוד גם אנשי ה CIA, כדי להשיג שליטה על פדרוב, כך שדברו מוצא את עצמו נלחם לא רק באנשים שהמועמד לנשיאות שולח אלא גם באנשי ה CIA. האויבים הכי גדול של דברו בסרט הוא לא פדרוב, וגם לא המחסלת שהוא שולח, אלא מייסון, (לוק ברייסי) סוכן חדש שהוא הספיק להכשיר לפני שפרש. את הסוכן מפעיל קודקוד ה CIA פרי ויינשטיין (וייל פאטון).
למרות שדונלדסון אחראי למספר קלאסיקות משנות ה-80 כגון: "ללא מוצא" ו"קוקטיל" והוכיח שגם בשנים האחרונות הוא מסוגל לספק את הסחורה עם "השתול" ו"הג'וב הבריטי" – מאכזב בגדול ב"איש נובמבר". התסריט שלו כל-כך מופרך, לא עקבי, קלישאתי וחסר אמינות שברגעים מסוימים קשה להחליט אם לתפוס את הראש או לצחוק.קווי האופי לדמותו של דברו סובלים מחוסר אמינות. גם הטוויסטים בעלילה שאמורים להתניע מחדש את הסרט צפויים ומבוססים על קלישאות שהז'אנר בנוי עליהן.התסריט כמעט ולא מציב דילמות אמינות בפני דברו. כמות האנשים שהוא מחסל ברחבי בלגרד מבלי להיתפס היא לא הגיונית והכל בא לו בקלות. העימות הגדול שאמור להיות בין סוכן ותיק לטירון שהוא אימן בעברו לא מתרומם ולא מצליח להחזיק את הסרט. גם אלכסה (אמיליה טרצימהיץ') המחסלת הקשוחה נעולת הלסת שנשלחת ע"י פדרוב להרוג את אליס, במקום להפוך לדמות מרכזית, מתרסקת עוד לפני שהיא ממריאה.
סרטים שמבקרים את גופי הביון של ארה"ב בתקופה שלאחר ה 11 בספטמבר הם תופעה לא חדשה. בדומה ל"איש מבוקש מאוד", הסרט מציג חילוקי דעות ומלחמות פנימיות בתוך אותה סוכנות על הדרך בה צריך להתמודד עם האויב. בעוד שב"איש מבוקש מאוד" מדובר בטרור אסלמי, ב"איש נובמבר" מדובר ברצון לשלוט במועמד המוביל לנשיאות רוסיה. בעוד ש"איש מבוקש מאוד" היא דרמת ריגול עמוקה, כבדה ומתישה לצפייה אך עם משחק ובימוי מעולים, "איש נובמבר" הוא סרט אקשן שבלוני, רדוד עם תסריט חצי אפוי שככל הנראה מסתמך על כך שהקהל ילך לראות עוד סרט עם פירס ברוסנן כמו בימיו כג'יימס בונד, מציל נערה במצוקה. לכן לא פלא שליהקו את קורילנקו שהייתה נערת ג'יימס בונד ב"קוונטום של נחמה". "איש נובמבר" הוא סרט קלאסי לצפייה בזמן טיסה ארוכה שיוצא מהראש ברגע שהוא נגמר.
איש נובמבר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 2404/01/2015 20:06:29
6/10אייקון ציון
יש סיבה לכך שברוסנן כבר לא ג''יימס בונד. הסרט עצמו לא רע, נופל מעט לקלישאות אבל מספק מתח תמידי והתקדמות מהירה של העלילה. נחמד אם יש זמן פנוי.
שם: shayeגיל: 3301/01/2015 10:53:54
7/10אייקון ציון
עוד סרט מרגלים לפי מבט מהיר בטריילר חשבתי שזה עוד סרט גימס בונד.. פירס גרם לבילבול...הוא מטעה ככה. בכל אופן סרט אקשן מרגלים וכו וכו וכו למי שאוהב זה נחמד מאוד.
שם: aloncoolגיל: 2008/12/2014 13:44:45
9/10אייקון ציון
בהתחלה שראיתי את הטריילר ורציתי ללכת לראות אותו בקולנוע אמרתי לעצמי לשם מה? הסרט יהיה גרוע! אבל, ואווווווו זה היה סרט מדהים נשאבתי לתוך הסרט, אין רגע דל של שעמום כל הזמן קורה משהו, משחק מעולה פירס ברוסנן למרות גילו המופלג וגם אולגה קורלינקו היפה שלא יכולתי להוריד ממנה את העניים!!!!! סרט שווה לראות לכל חוביי האקשן והמתח שבנינו, ודבר אחרון הקטע הכי מרגש שבו הוא פוגש את הילדה שלו אז כדאי לכם לצפות בו לחלוטין אתם לא תתאכזבו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט