פרסומת

אלכסנדר והיום הנורא, האיום, המבאס והגרוע ממש ביקורת סרט

Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day Movie Review

תמונת כתבזוהר צלח על "אלכסנדר והיום הנורא, האיום, המבאס והגרוע ממש":
"מצחיק ומהנה לכל המשפחה, אך צפוי במיוחד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day
משחק ג'ניפר גארנר, סטיב קארל במאי/ת מיגל ארטיטה  
ילדים
ביקורת סרט לאלכסנדר והיום הנורא, האיום, המבאס והגרוע ממש מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"קליל ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"ההורים שלי אומרים שאין דבר כזה יום גרוע, זה פשוט איך שאתה מסתכל על זה". עם המשפט הזה נפתח הסרט שמבוסס על ספרה האהוב של ג'ודית ויורסט, הנושא את אותו שם שיצא בשנת 1972. על העיבוד הקולנועי לספר אחראי מיגל ארטטה, שעד היום עבד בעיקר כבמאי טלוויזיה (אחראי על פרקים ב"עמוק באדמה", "המשרד" ו-"אימה אמריקאית"), אך הספיק לביים כמה סרטים. הבולט מביניהם הוא "נער בהפרעה" בכיכובו של מייקל סרה.הסרט עוקב אחרי אלכסנדר, שיום לפני יום הולדתו ה-12 חווה את היום הגרוע בחייו; הוא קם עם מסטיק בשיער, נופל על הפרצוף מול הילדה אותה הוא אוהב ועוד שלל אסונות שעוברים עליו ביום הנוראי הזה. כשאלכסנדר מגיע הביתה הוא מבין שבניגוד אליו, על שאר המשפחה עבר יום מוצלח במיוחד; אביו של אלכסנדר, בן (סטיב קארל), מוזמן לראיון עבודה לאחר 7 חודשים של אבטלה, אחיו של אלכסנדר, אנתוני, עומד לזכות בתואר "מלך הנשף" ויוצא עם הבחורה הכי שווה בבית הספר; אחותו, אמילי, מקבלת מחמאות לקראת התפקיד שלה בהצגה פיטר פן, ואמו, קלי (ג'ניפר גארנר), בדרך לקידום לתפקיד סגנית נשיא בהוצאה לאור. כשאלכסנדר מנסה לספר להם על היום הנורא, אף אחד לא ממש שם לב אליו (או לפחות זו התחושה שהוא מקבל) - אפילו התינוק של המשפחה, טרוור, נראה עסוק בענייניו.
בחצות אלכסנדר חוגג 12, בסצנה שמזכירה מאוד את הסצנה ב"שקרן שקרן", הוא מביע משאלה: שמשפחתו תבין, אפילו ליום אחד, איך זה לעבור יום נורא, איום, מבאס וגרוע ממש. וזה אכן מה שקורה. לאחר שאנו רואים את היום הנוראי של אלכסנדר על המסך, אנחנו מבינים מהר מאוד שגם משפחתו בדרך ליום נוראי לא פחות.מכאן והלאה הסרט מתקדם בקצב מהיר, כשאנחנו רואים איך כל אחד מבני המשפחה עובר יום נוראי במיוחד- קלי פותחת את היום במשבר גדול בעבודה כאשר ישנה טעות הגהה קשה בספר ילדים שכבר הופץ והיא צריכה ללכת ולעצור הקראה ציבורית שלו. בן נאלץ לקחת את טרוור איתו לראיון העבודה החשוב ועוד שלל אסונות עוברים על המשפחה כולה. הסצנות בהם המשפחה עוברת אסונות עשויות ברובן בצורה טובה ומצליחות להצחיק. בולטות במיוחד הסצנה בה קלי מנסה לעצור את ההקראה הציבורית וראיון העבודה של בן. עם זאת, ישנן הרבה סצנות שפשוט לא עובדות ולא מצליחות להצחיק. אחת מהן היא סצנת ההצגה של פיטר פן אליה מגיעה אמילי חולה- אנחנו רואים בנייה של כמעט חצי סרט לקראת המופע ומקבלים סצנה קצרה ולא מצחיקה.
בעיה נוספת של הסרט היא שהוא צפוי מאוד. את רוב הדברים שקורים לבני המשפחה ניתן לצפות הרבה לפני שהם קורים. משפטים כמו "אני רוצה שהכל יהיה מושלם הערב" לא בדיוק מקשים עלינו להבין שמשהו רע הולך לקרות.מוטיב בולט בסרט הוא המשפחה, שנהיית קרובה יותר ויותר ככל שהמצב נהיה גרוע יותר. האחדות בולטת במיוחד לקראת סוף הסרט, כאשר אנתוני וזוגתו לנשף, יחד עם בן והמעסיקים הפוטנציאלים שלו, יושבים במסעדה יפנית. שאר המשפחה גם היא נמצאת במסעדה בשביל לתמוך בשניהם. האחדות של המשפחה במיוחד בסצנה הזו נוגעת ללב, ואפילו שאנחנו כצופים נהנים לראות מה שעובר עליהם, אנחנו מזדהים עימם ושמחים שבסופו של דבר הדברים מסתדרים להם- כצפוי לסרט ילדים, בוודאי אחד אמריקאי.בסופו של דבר "אלכסנדר והיום הנורא... ", למרות הבעיות שלו והעובדה שהוא לא חדשני בשום צורה, הוא סרט קליל ומהנה לכל המשפחה, עם מסר כל-אמריקאי שמועבר לכל אורכו; לכולם יש בסופו של דבר ימים נוראים, איומים, מבאסים וגרועים ממש; אבל הם עוברים בסופו של דבר, ומחר מגיע יום חדש. אלכסנדר היה צריך את התזכורת הזו בסרט וגם לנו כצופים היא לא יכולה להזיק.
אלכסנדר והיום הנורא, האיום, המבאס והגרוע ממש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4826/06/2020 18:00:05
7/10אייקון ציון
מבדר וזורם בקלילות . כמה קטעים מצחיקים בסרט קצר ומהנה. אלכסנדר בן ה 12 הוא ילד שלומיאל שלא משנה מה הוא מנסה לעשות הכל יוצא לו הפוך. בערב שלפני יום הולדתו, כשנדמה שחבריו ללימודים יבריזו ולא יגיעו למסיבה שהוא מתכנן, הוא מביע משאלה שבני משפחתו יבינו איך זה מרגיש כשעובר עליך יום רע. העניין הוא שהמשאלה מתגשמת מיד בבוקר שלמחרת, ובדיוק ביום שהוא קריטי לכל אחד מבני משפחתו. האב ניגש לראיון עבודה, האם אמורה לקבל קידום בתפקיד, האח הגדול צריך לעבור מבחן נהיגה ובערב לצאת לנשף עם חברתו והאחות אמורה להשתתף בהצגה. איך ייגמר היום הזה שהתחיל בצורה זוועתית? מי שמבואס ויצפה בסרט ייצא עם חיוך. ציון 7.5.
שם: ערןגיל: 4727/03/2015 22:16:07
7/10אייקון ציון
קומדיה משעשעת על משפחה שסובלת מיום רע במיוחד , והכל כתוצאה מתפילה של אלכסנדר שבני משפחתו ירגישו מה שהוא מרגיש. סרט נחמד לכל המשפחה, זורם יפה
שם: איציק גורגיל: 3623/03/2015 18:48:21
7/10אייקון ציון
דרמה קומית קיטשית אך מהנה. מתאים יותר למשפחה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט