אסון מהלך ביקורת סרט

Trainwreck Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אסון מהלך":
"קול נשי חזק ובוטה בסרטו הטוב ביותר של ג'אד אפאטו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Trainwreck
משחק איימי שומר, בייל היידר, ברי לרסון, לברון ג'יימס במאי/ת ג'אד אפאטו  
קומדיה
ביקורת סרט לאסון מהלך מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצחיק מאוד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נתחיל עם הבעיה המרכזית של הסרט: המערכה השלישית לא מפתיעה גם מבחינת ההתפתחות העלילתית וגם מבחינת הסוף השמרני. אנחנו עדיין בהוליווד וסוף מסוג אחר אפילו לא היה עולה על הדעת. "אסון מהלך", על אף נקודת הפתיחה הנועזת שלו, הוא עדיין סרט ז'אנר, כלומר קומדיה רומנטית אמריקאית נוסחתית על בחורה שפוגשת בחור. כמו כל סרטיו של ג'אד אפאטו ("בתול בן 40" ו"הדייט שתקע אותי"), גם הסרט הזה קצת ארוך מדי (125 דקות לקומדיה שאנחנו יודעים כבר מההתחלה מה יקרה בסופה זה קצת מוגזם) אבל, ויש אבל גדול: הסרט הזה פשוט קורע מצחוק. הוא שנון, הוא משוחק נפלא, יש בו שפע סיטואציות מטורפות, הוא חד אבחנה, והוא הסרט היחיד השנה שראיתי בקולנוע שממש גרם לי לבכות מרוב צחוק.אז אחרי שסיימתי עם הפסקה הקטנונית על כך שמדובר במוצר הוליוודי נוסחתי, אפשר להתחיל להתמקד בעיקר, והעיקר היא איימי שומר - סטנדאפיסטית ניו-יורקית, בעלת תכנית מערכונים מצליחה בערוץ "קומדי סנטרל" בשם "בתוך איימי שומר" אותה היא גם כתבה. היא חצי יהודייה וחצי פרוטסטנטית, כשההיסטוריה האישית שלה משמשת אותה במערכונים. היא בעיקר מפורסמת בזכות ההומור הפמיניסטי שלה, בו היא חושפת את נקודת המבט של הנשים על מערכות יחסים, סקס, מה הן חושבות על גברים, רצוי גברים משלל גזעים, פורנוגרפיה, אונס ועוד שלל חומרים שרחוקים מהקונצנזוס והפוליטיקלי קורקט. שומר מכריזה על עצמה כאחת שאוהבת פעילות מינית ועשתה ותמשיך לעשות זאת עם שלל גברים.
זאת גם נקודת הפתיחה של הסרט "אסון מהלך". איימי היא בחורה בשנות השלושים לחייה הכותבת במגזין צהוב אבל נחשב, שאביה חינך אותה שמערכות יחסים מונוגמיות לא יכולות להתקיים. ואכן איימי אוהבת ליהנות מהחיים ומסקס ללא מחויבות רומנטית כלפי אף אחד מהגברים שמתחילים איתה - החתיך בתחילת הסרט, המתאבק ושחקן סרטי הפעולה ג'ון סינה, המתלמד הצעיר בגילומו של עזרא מילר, ושרשרת סטוצים מזדמנים ואנונימיים במערכה הראשונה של הסרט. איימי היא בהחלט לא הגיבורה השגרתית בז'אנר הקומדיות הרומנטיות. היא רחוקה מלהיות דרו ברימור, קתרין הייגל או קייט הדסון, המתמחות בגילום נשים מתחסדות שכל יעודן בחיים הוא למצוא את הגבר הנכון.אם כבר אז איימי משחקת תפקיד שאנו רגילים לראות בו את מתיו מקונוהיי או ג'רארד באטלר, כלומר היא מגלמת את הסטוציונר הבלתי נלאה שיעבור חינוך מחדש. איימי שואלת בתחילת הסרט, למה אצל גברים זה נורמלי והגיוני לחלוטין ליהנות משלל סטוצים מזדמנים ונשים שמעוניינות לדגום יותר מגבר אחד נחשבות לאסון? ואכן, כאשר אחד הסטוצים שלה מתקשר אליה, חברתה לעבודה שאוחזת באותה דרך חיים, אומרת בבהלה שצריך להתקשר למשטרה כאילו הוא היה מטרידן. אבל הסטוץ הזה לפי מיטב המסורת הוא המרואיין שעליו היא מכינה כתבה למגזין. מדובר בדוקטור אהרון קונורס, רופא של הספורטאים המובילים בארה"ב, ביניהם לברון ג'יימס המגלם את עצמו, כחברו הטוב ביותר של הדוקטור המרובע.
ביל היידר הוא קומיקאי נערץ בארה"ב בעיקר בזכות תשע שנים שבהם השתתף בסדרת המערכונים המצליחה והותיקה ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקאית: "Saturday Night Live". הוא זכור בזכות שלל הופעות אורח בקומדיות מצליחות כגון "סופרבאד", "פיינאפל אקספרס", "הדייט שתקע אותי", "רעם טרופי" ועוד. היידר זוכה כאן לתפקידו הראשי הראשון בקומדיה הוליוודית מסחרית גדולה. לפני כשנה היידר הפתיע בתפקיד דרמטי רציני בסרט העצמאי The Skeleton Twins, שזיכה אותו בשלל שבחים, ונראה שהנוכחות שלו כאן מדויקת מאחר והוא מצליח להשלים את שומר הצבעונית באפרוריות המאופקת והצנועה שלו.כדי להעניק לסרט משקל דרמטי אנחנו למדים על מערכת היחסים המשפחתית המאוד בעייתית של איימי עם אביה שנמצא בבית אבות וסובל ממחלה ניוונית. יש לה גם אחות צעירה הנשואה לגבר מרובע עם ילד מרובע לא פחות. איימי הצינית לא מסוגלת להכיל את העובדה שאחותה הצעירה בחרה בדרך הרבה יותר שגרתית משלה לחיות את חייה, מה שיוצר שלל עימותים קטנים וגדולים. את האחות הצעירה מגלמת ברי לרסון מהסרט האמריקאי העצמאי המעולה, "Short Term 12" אבל אלו דווקא החלקים היותר צפויים והפחות מעניינים בסרט.כאמור, מה שבאמת הופך את הסרט הזה ליוצא דופן, ייחודי ומפתיע לטובה הוא ההומור הפרוע וגם כמה הופעות אורח בלתי שגרתיות ומבריקות למדי, כאשר מי שגונבת את ההצגה בתפקיד קומי חריג ולא צפוי בקריירה הדרמטית והמדכאת למדי שלה היא השחקנית הבריטית ומלכת סרטי האינדי טילדה סווינטון המגלמת את העורכת המגלומנית של המגזין. שילוב קטלני של אדינה ופטסי מסדרת הפולחן הבריטית "פשוט נהדרת", רק שבמקום אלכוהול – הגברת עברה בכמה וכמה מכוני שיזוף. אפילו עזרא מילר הצעיר, שבדרך כלל לוקח על עצמו תפקידים רציניים, מפתיע כאן לטובה בתפקיד קומי. ג'אד אפאטו, שלא ביים סרט אחד ראוי מאז "הדייט שתקע אותי", חוזר לעצמו. הוא כנראה למד מהניסיון הטלוויזיוני המוצלח שלו עם הבמאית/תסריטאית/שחקנית - לנה דנהאם לה הוא מפיק את הסדרה המצליחה "בנות". הוא עשה בחוכמה כאשר לקח תחת חסותו את איימי שומר. מעניין מי תהיה היוצרת המוכשרת הבאה שהוא יהפוך לכוכבת על.
אסון מהלך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1401/09/2017 02:17:15
7/10אייקון ציון
סרט נחמד וכיפי !!! השחקנים מצויינים, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף המון לאווירת הסרט, העריכ המעולה, הבדיחות מצחיקות במיוחד ולפעמים אפילו קורעות והדיאלוגים בסיסיים ושנונים אבל התסריט והעלילה צפויים, חסרי מקוריות ולפעמים נמרחים מדי. ביקצור, לא משהו מיוחד. אפשר לראות בכיף !!!
שם: anipoגיל: 4511/12/2016 22:37:29
6/10אייקון ציון
סרט שאפשר לדלג עליו ללא שום בעיה. איימי היא בחורה עם מראה ממוצע, מה שגברים מכנים "חמודה" ולא יותר מזה. היא עובדת ככתבת במגזין של גברים ומעדיפה מין מזדמן על פני קשרים רציניים. מעבר לזה היא בחורה צינית ולא קלה והמילה טאקט לא אצלה בלקסיקון. כל זה הולך להשתנות כאשר היא נשלחת לראיין רופא שמטפל בספורטאים מפורסמים.אותו רופא מתאהב בה ורוצה לבנות איתה מערכת יחסים אמיתית. הדבר הזה מעמיד אתגר בפני איימי וגורם לה להתנהג בצורה מוזרה עד כדי רצון שלה להרחיק ממנה את בן הזוג החדש. בין לבין היא גם צריכה לדאוג לאביה המאושפז בבית חולים סיעודי וגם קצת לקנא באחותה שהיא נשואה באושר ואמא לילדים. ההופעות של לברון ג''יימס ואמארה סטודמאייר לא מצילות את הסרט מהבינוניות שלו. היה גם אפשר לקצר את אורכו. אפשר לציין לטובה את ההופעה של השחקנית הראשית.
שם: JUDAגיל: 4823/06/2016 01:04:50
2/10אייקון ציון
סרט רדוד על נערה מפונקת וצינית, ששוכבת עם כל מה שזז, ומצליחה להרחיק את כל הסובבים אותה (אישית, לא ברור לי מה מושך בה מלכתחילה). נמוך, משעמם ומאכזב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט