5 עד 7 ביקורת סרט

Five to Seven Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "5 עד 7":
"אינטליגנטי, אלגנטי ועם ארומה קסומה של מנהטן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Five to Seven
משחק אנטון ילצ'ין, ברניס מרלו, גלן קלוז, אוליביה ת'ירלבי במאי/ת ויקטור לוין  
רומנטיקה
ביקורת סרט ל5 עד 7 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קטן ומקסים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ויקטור לוין הוא במאי ותסריטאי ותיק שפועל בהצלחה בהוליווד כבר מראשית שנות התשעים. שיא הקריירה שלו היה הסיטקום החביב "משתגעים מאהבה", שהפך את הלן האנט לכוכבת. ניסיון הבימוי הראשון שלו לקולנוע הוא "5 עד 7", המזכיר מאוד את הסרטים הקסומים שוודי אלן ביים בצעירותו במנהטן. סרטים רומנטיים אך מפוכחים על סופר המעורב במערכות יחסים כושלות ובלתי אפשריות.הבעיה המרכזית של "5 עד 7" היא שאין לו שום דבר חדש להגיד והוא מרגיש כמו שכפול של שלל יצירותיו הקסומות של אלן. היתרון המרכזי של הסרט הוא שלוין מצליח למחזר את החומרים המשומשים לעייפה בצורה חיננית ואינטליגנטית מספיק כדי להפוך את חווית הצפייה בסרט למהנה ומבדרת.
הסרט נשען על קלישאות רומנטיות מהעבר, שספק אם הן אקטואליות לימינו, בהן האמריקאים השמרנים פנטזו על אורחות החיים של הצרפתים הבורגנים. הוא מצדיק זאת בהתייחסות ישירה וסטודנטיאלית לסרטו הקלאסי של פרנסואה טריפו "ז'יל וג'ים", המתאר משולש אהבה בלתי אפשרי בין צעירה מרדנית לשני גברים. כדי להוכיח את טענתו כאילו הצרפתים הם סקסיים וחיוביים כלפי מערכות יחסים פתוחות הוא מגייס את ברניס מרלו היפייפה הזכורה מ"סקייפול" ואת השחקן הותיק והשרמנטי למברט וילסון כבעלה.לנעליו של בריאן, הסופר היהודי הנוטה לגמגם ולשלוף בדיחות יידישקייט מהכתף, לוהק בצורה מדויקת אנטון ילצ'ין. הוא מגלם את הסטריאוטיפ המושלם של צעיר, יהודי, ניו יורקי שאפתן המתאהב באחת הנשים היפות ביותר שנראו על הבד בתקופה האחרונה. מערכת היחסים שלהם לא כל כך אמינה, כי לא ברור למה השכפול הצעיר של מוניקה בלוצ'י תהיה בכלל מעוניינת לנהל רומן עם הילדון הזה, אבל עצם זה שאנחנו כצופים מוכנים להאמין לקלישאה הזאת, אומר הכל.
הרומן בין אשת הקונסול הצרפתי לסופר הצעיר אפשרי רק בין השעה 5 ל-7 בערב. מותר לבעל ולאשה לעשות עם מאהביהם הצעירים ככל העולה על רוחם בשעות הנ"ל אבל אז הסופר הצעיר מתאהב מעל הראש וסוחף אחריו את האישה הבשלה. האם היא תיפרד מבעלה ומשני ילדיה המנומסים להחריד בשביל הצעיר שחולם להיות סופר?יש לציין ששחקני המשנה עושים עבודה ראויה לא פחות: אוליביה ת'ירבי הצעירה מגלמת את המאהבת של הבעל, שהיא גם עורכת בהוצאה לאור. גלן קלוז ופרנק לנגלה מגלמים את הוריו המודאגים והאוהבים של הסופר המספקים שלל סיטואציות קומיות משעשעות. מנהטן מספקת את הנוף ואילו מעצבת התלבושות היידי ביבאן תרמה את חלקה לביגוד הקלאסי הניו יורקי המזכיר, איך לא, את אודרי הפבורן ו"ארוחת בוקר בטיפאני".לוין יוצר סרט קלישאתי שאין לו שום דבר חדש או בוגר להגיד על מערכות יחסים פתוחות ומשולשים רומנטיים, אך התוצאה עדיין מפתיעה לטובה ומבוימת בחן רב ובאלגנטיות שכל כך חסרה בימינו על גבי המסך הגדול. לא בטוח שהקהל הצעיר יתחבר לקצב האיטי יחסית של הסרט אבל הקהל הבוגר יותר שיודע מי זה פרנסואה טריפו , גדל על סרטיו המוקדמים של וודי אלן ויידע להעריך את המחווה להפבורן, עתיד להתמוגג.
5 עד 7 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4413/08/2016 17:24:31
7/10אייקון ציון
מתאים לרומנטיקנים שביננו, מסופר ומצולם יפה. בחור צעיר יהודי שהוא סופר בתחילת דרכו, מכיר בצורה אקראית אישה צרפתיה יפה וסקסית המבוגרת ממנו בתשע שנים,שהיא גם אישתו של דיפלומט שמוצב בניו יורק . לאחר שהם לומדים להכיר זה את זו הקשר שלהם עולה מדרגה. למרות שהיא נשואה ואמא לשני ילדים, היא מנהלת את הרומן בידיעת ובהסכמת בעלה. הכללים שנקבעים על ידה הם כאלה שהפגישות מתקיימות רק בין 5 ל 7 בערב. ברקע עומדים למכשול ביניהם פערי תרבות וגיל ועצם העובדה שיש לה מחויבויות כאישה וכאם. בסופו של דבר לא כל מה שרוצים שיקרה בחיים קורה, מכל מיני סיבות וזה מקבל משנה תוקף לקראת הסוף.
שם: Mגיל: 5606/05/2016 23:56:45
8/10אייקון ציון
מקסים ומהנה למרות הבעייתיות האינהרנטית... משוחק טוב, עשוי נכון, פה ושם מרגש ונוגע... בהחלט שווה צפייה גם אם לא מושלם
שם: אורית צאפגיל: 4025/09/2015 12:26:12
7/10אייקון ציון
סרט על מערכות יחסית לא קונבנציונאליות, על ההשפעה שלהן על המעורבים בהן, המשחק יפה ומרגש והשחקנית הראשית יפיפייה, בסה"כ סרט נחמד המעורר מחשבה, גם אם לא בהכרח מסכימים עם המתרחש בעלילה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט