ספקטר ביקורת סרט

Spectre Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ספקטר":
"בונד הקלאסי של קונרי ומור חוזר בעטיפה עכשווית בסגנון סקייפול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Spectre
משחק דניאל קרייג, כריסטוף ואלץ, רייף פיינס, מוניקה בלוצ'י, ליה סיידו במאי/ת סם מנדס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לספקטר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בניחוח קלאסי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דניאל קרייג חוזר בפעם הרביעית לגלם את הסוכן החשאי המפורסם ביותר בתולדות ההיסטוריה של הקולנוע - ג'יימס בונד. הבמאי זוכה פרס האוסקר, סם מנדס, חוזר לכיסא הבמאי אחרי ההצלחה ההיסטרית וההיסטורית של "סקייפול", הסרט המצליח ביותר בסדרה גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה ביקורתית. "סקייפול" היה גם סרט הבונד הראשון שקטף פרס אוסקר על שיר הנושא המעולה של אדל, וכידוע כמעט לכל סרטי ג'יימס בונד יש שיר מקורי מרשים בכתוביות הפתיחה. ההצלחה העצומה של "סקייפול" היא כנראה בזכות כשרונו של מנדס להבין שהקהל מעוניין לראות סרט בוגר בעל ניחוח איכותי, כמעשה כריסטופר נולאן בשלושת סרטי "באטמן" שהוא ביים."ספקטר" ממשיך את המגמה שמנדס התחיל ב"סקייפול" כשהעטיפה החיצונית של הסרט היא קודרת, נוצצת, מרשימה מבחינה ויזואלית ואף ניתן להגדירה כמאופקת, אך הוא חומד לצון מאחר והתסריט הוא בעצם מחווה מודעת לעצמה ומשעשעת למדי להיסטוריה הצבעונית של סרטי ג'יימס בונד. הוא אפילו מצליח לנתץ אירועים מוכרים וצפויים לנו כל כך כמעט מכל סרט בסדרה ושלא אחשוף כאן כדי לא להרוס את ההנאה. יוצרי הסרט מבינים שחלפו 53 שנים מאז הסרט הראשון בסדרה "דוקטור נו" בכיכובם של שון קונרי ואורסולה אנדרס ובגד הים המפורסם שלה והפעם החליטו לחגוג את הדמויות המרושעות, העלילות המופרכות, הלוקיישנים הצבעוניים, וגם את הטריקים של Q, שכמעט ונזנחו בסרטים האחרונים.
מאז ראשית שנות ה-60 אנחנו נהנים מסרטי ג'יימס בונד ומהגברים שנכנסו לנעליו השרמנטיות. משון קונרי, ג'ורג' לייזנבי, רוג'ר מור, טימותי דלטון, פירס ברוסנן וכמובן דניאל קרייג. דלטון נטול הכריזמה ניסה להביא למסך בונד קצת יותר ריאליסטי ומחוספס אך הוא הקדים את זמנו והוחלף בפירס ברוסנן, סוג של תואם רוג'ר מור. קרייג הגברי והמצ'ואיסטי נתפס בשל פניו הקשוחות וקרות הרוח כנטול חוש הומור, אך דווקא בסרט זה מבין שפתיו הדקיקות ניתן להבחין בחיוך הדק והמודע לעצמו בתוך הטלנובלה המשפחתית ארוכת השנים שנחשפת בסרט זה ולא הייתה מביישת את הסדרות החביבות על הקהל הנאמן של ערוץ "ויוה".הסרט גם הפעם נודד ברחבי העולם עם פתיחה מסחררת במכסיקו, ביקור קצבי וסקסי באיטליה באדיבותה של השחקנית ואלילת המין מוניקה בלוצ'י המרשימה, שלגים ואגמים קפואים באוסטריה, מדבריות במרוקו ואיך לא יש גם את לונדון. גם אחרי מותה, M, בגילומה של ג'ודי דנץ', דואגת לעבודה עבור הסוכן הסורר ומשאירה לו משימה שעליו לפתור, משימה שחושפת ארגון סודי שהיה מעורב באופן ישיר בשלל ההרפתקאות והתסבוכות של בונד לאורך 50 שנות קיומו.
השחקן האוסטרי כריסטוף וולץ, שכבר זכה פעמיים באוסקר על תפקידיו בסרטיו של טרנטינו "ממזרים חסרי כבוד" ו "ג'אנגו ללא מעצורים", נכנס לתוך הנעליים של האיש המסתורי העומד בראש ארגון "ספקטר" השואף להשתלט על העולם. ליה סיידו הצרפתיה הזכורה לטוב מ"כחול הוא הצבע החם ביותר" מגלמת את דוקטור מדלן סוון המסתירה סוד שיכול לעזור לבונד ובהמשך איך לא תיהפך גם לבת זוגו. דייב באטיסטה הזכור מ"שומרי הגלקסיה" מגלם כאן גברתן שכמעט ואיננו מוציא מילה מהפה ומהווה יריב שקול לבונד. הוא מזכיר את הרעים המיתולוגיים מהסרטים של קונרי ומור. אנדרו סקוט הזכור כג'ים מוריארטי בסדרה המשובחת "שרלוק" מגלם כאן את C, הממונה להיות ראש אגף הביון החדש.בצוות השחקנים הקבוע ניתן למצוא את רייף פיינס החוזר לגלם את M, מחליפה של דנץ. בן ווישאו המקסים חוזר לגלם את Q ואילו נעמי האריס הנפלאה חוזרת לגלם את מנפיני. "ספקטר" נראה מבחינה ויזואלית מאוד רציני אך מבחינה עלילתית איננו לוקח את עצמו ואת גיבוריו ברצינות כל כך גדולה. הוא עמוס סתירות פנימיות שיטרידו את אלו שאהבו את שלושת הסרטים הקודמים של בונד אך בשל מראהו עלול לא לספק גם את אלו שאוהבים את הסרטים הקלאסיים והקלילים יותר בכיכובם של קונרי, מור וברוסנן. אני דווקא שמחתי על ההחלטה של מנדס ונהניתי מהסרט. אמנם לא כמו מ"סקייפול", אבל בהחלט הרבה יותר משני הסרטים הראשונים שקרייג כיכב בהם."ספקטר" הוא סרט בונד עמוס בסצנות פעולה סוחפות מההתחלה עד הסוף. העלילה שלו סוחפת, השחקנים כולם מעולים ומלאי חן בלתי נגמר. הוא מתרחש בשלל זירות בינלאומיות אקזוטיות, ויש לו שיר נושא עם כתוביות פתיחה מרשימות. זה סרט בונד שעושה כבוד להיסטוריה של סרטי בונד לאורך השנים ובמקביל לא מרגיש נוסטלגי ומיושן. יש בסרט הזה מספיק הפתעות וזיקוקי דינור כדי לשמח את חובבי הסדרה, אך גם את אלה שסתם חובבים סרטי פעולה טובים.
ספקטר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 4018/06/2016 13:02:01
8/10אייקון ציון
Spectre הודעה מסתורית מעברו של בונד שולחת אותו לחשוף ארגון מרושע...צילום משובח ומקומות מהפנטים, האקשן טוב, סה"כ מהנה בהחלט.
שם: שי אלימלךגיל: 3509/04/2016 10:34:48
8/10אייקון ציון
סרט ג''יימס בונד טיפוסי , הפעם ניסו להביא לנו אווירה מעט שונה שילובים שונים בין מדבר לשלג בין קיצוניות כזאת לאחרת. מסורת סרטי ג''ימס בונד הטובה נשמרת גם כאן. קשה שלא להינות אך בוודאי שהיו טובים הרבה יותר !
שם: גילגיל: 4506/03/2016 21:37:56
1/10אייקון ציון
עלוב ופטתי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט