המלבישה ביקורת סרט

The Dressmaker Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "המלבישה":
"שילוב נפיץ בין מלודרמה עמוסת צבעים לקומדיה שחורה מטורללת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Dressmaker
משחק קייט וינסלט, ליאם המסוורת', ג'ודי דיוויס במאי/ת ג'וסלין מורהאוס  
קומדיה
ביקורת סרט להמלבישה מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"קומדיה מטורללת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די38.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"המלבישה" הוא דוגמא מצוינת לאופן בו טריילר ומיתוג נותנים רושם מוטעה לחלוטין על סרטים, עד כדי כך שעלולים אף להשפיע על הקהל שלא לצפות בהם. מהטריילר הרשמי (וגם על פי הפוסטר) נדמה כי מדובר בדרמה משעממת למדי: מירטל (טילי), חוזרת לעיירה הקטנה באוסטרליה בה גדלה כשהיא אישה מצליחה עם רזומה עשיר בעיצוב ותפירת שמלות. היא מגיעה לשם כדי להראות לתושבי העיירה הבורים שזלזלו בה את כוח ההצלחה שלה ולרכוש את אהבתם. בדרך, שיערתי לעצמי, יהיה גם סיפור אהבה שיטרוף את הקלפים, וקהל שיירדם. טעיתי.כאמור טילי (בגילומה המדהים של קייט ווינסלט) חוזרת לעיירת הולדתה לא על מנת לעורר את חיבתם של התושבים, אלא כדי לברר מה עלה בגורלה של אמה (ג'ודי דיוויס) הלוקה בנפשה, ומכיוון שהיא נושאת עמה סוד אפל – תעלומת רצח לא מפוענחת שככל הנראה הייתה מעורבת בה בילדותה. אכן, יש גם בחור, טדי (ליאם המסוורת') אבל יש גם הרבה טוויסטים בדרך שכל מידע נוסף לגביהם רק יקלקל את חוויית הצפייה.
ג'וסלין מורהאוס, במאית אוסטרלית שברזומה שלה ארסנל מכובד של סרטים, שוברת את המבנה המוסכם מספר פעמים, גם מבחינת הסדר הכרונולוגי וגם מבחינת המהלכים הדרמטיים והקומיים. הסרט נע בין טון דרמטי להומור מטורלל, הדמויות אקסצנטריות, הצבעים עזים וזוויות הצילום עקומות במכוון. למעשה, חווית הצפייה ב"המלבישה" מזכירה ברובה טיול בארץ המראות בלונה פארק – אין לדעת איך הרגע הבא בסרט עומד להראות ולאילו קצוות הטירוף יכול להגיע.זו אולי הסיבה לכך שהסרט קיבל ביקורות חלוקות בשדה הביקורת העולמית. בטקס פרסי האקדמיה האוסטרלית גרף הסרט חמישה פרסים. פרס הסרט הטוב ביותר לא היה ביניהם, אך פרס בחירת הקהל בהחלט כן. המבנה השבור מהווה צומת דרכים: לעיתים הוא נראה הגיוני ומצחיק בטירוף, אבל יש גם רגעים בהם הוא פחות עובד ואף מקלקל.
שתי השחקניות הראשיות, ווינסלט ודיוויס הן סוד קסמו האמיתי של הסרט, כמו גם ההומור הגרוטסקי המשובח בו. יש גם טון פמיניסטי חזק והעצמה נשית בשפע. על אף שחלק ניכר בסרט כן עוסק במראה – האופנה מוצגת כאמצעי, כלי שליטה ומשחק בעולם גברי ושטחי, וניתובו לאפיקים חיוביים. אין כאן גם מהלך קולנועי ברור של דמויות: הן מפתיעות, מצחיקות ומרגשות ובעיקר משנות את נתיבן תכופות."המלבישה" הוא תרכובת מפתיעה ונפיצה: שילוב בין מלודרמה עמוסת צבעים של ז'אק דמי לבין ההומור הפרוע של ג'ון ווטרס. לו הייתי צריכה לנחש הייתי משערת שמדובר בסרט פולחן עתידי, יש שישתגעו על הסגנון והדרייב שלו ויש שיחשבו שהוא מוגזם וחסר כל היגיון. כותבת שורות אלה, משתייכת לאסכולה הראשונה. מעל לכל, מחדד הסרט מסר קלישאתי שנשכח לעיתים רבות ידי: לא כולם חייבים לאהוב אותך וזה דווקא בסדר גמור.
המלבישה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אפיגיל: 6027/08/2016 00:15:03
10/10אייקון ציון
משחק נהדר של קייט וינסלייט,וגו''די דייויס,והסרט מיוחד,
שם: ערןגיל: 4730/04/2016 08:11:36
7/10אייקון ציון
דרמה מעניינת על תופרת המגיעה לעיירת הולדתה , ממנה סולקה בילדותה. עלילה מתפתחת ומפתיעה ומשחק מצויין , במיוחד של קייט ויינסלט. סרט לא סטנדרטי , הן בדמויות והן בעלילה. במחצית הראשונה נדמה היה לי שמיציתי אך החצי השני הוכיח שהסבלנות משתלמת, שווה
שם: Marielaגיל: 4828/04/2016 19:55:52
8/10אייקון ציון
סרט מיוחד, קודר, משעשע ועל גבול המוזר. צילום מרהיב, משחק מעולה ועלילה מרתקת. קייט ווינסלט נפלאה במשחקה הדרמתי ותפקידה המתריס, ג''ודי דייויס נפלאה בתפקיד האם וליאם המסוורת שמביא לעליה טוויסט מבטיח. לא מומלץ לילדים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט