999 ביקורת סרט

999 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "999":
"המון עלילות ודמויות בסרט דל שומן אך אפקטיבי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 999
משחק גל גדות, קייט ווינסלט, אהרון פול, וודי הארלסון, אנתוני מקי, קייסי אפלק במאי/ת ג'ון הילקוט  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ל999 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אפקטיבי ומפוזר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע47.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני מחבב את סרטיו של ג'ון הילקוט. הקולנוען האוסטרלי שהחל כבמאי וידאו קליפים של ניק קייב, INXS, דפש מוד, ג'וני קאש ומניאק סטריט פריצ'רס, הפך לבמאי איכותי שיוצר סרטים על גברים בסיטואציות אלימות ולא פשוטות."ההצעה" - המערבון המדמם שאת תסריטו כתב ניק קייב בשנת 2005 - הוא בהחלט מה שהפך את הילקוט לחביב הפסטיבלים הבינלאומיים ועזר לו גם לפרוץ כבמאי מבוקש בהוליווד. "הדרך" על פי רב המכר המופתי של קורמק מקארתי הוקרן בפסטיבל ונציה, "ארץ יבשה" - המערבון המתרחש בתקופת היובש - הוקרן בפסטיבל קאן, שניהם סרטים לא שלמים אך עדיין מעניינים. לעומת זאת סרטו החדש "999" לא הוקרן בשום פסטיבל קולנוע משמעותי. הבחירה להוציא בתקופה יבשושית סרט של הילקוט עם רשימה בלתי נגמרת של שחקני קולנוע מוכרים ואהובים מעוררת תהיות ואכן אלו התממשו.
אני לא זוכר מתי ראיתי כל כך הרבה שחקני אופי טובים בסרט מתח משטרתי הוליוודי. נראה שהילקוט אסף סביבו את המיטב של שחקני המשנה הכי טובים שפועלים כיום בהוליווד ונתן להם לגלם דמויות מרכזיות בסרט הפעולה האורבני והאלים הזה. קייסי אפלק ("נראתה לאחרונה"), צ'יווטל אגיופור ("12 שנים של עבדות"), אנתוני מק'י ("קפטן אמריקה"), ארון פול ("שובר שורות"), נורמן רידוס ("המתים המהלכים"), וודי הרלסון ("רוצחים מלידה"), קליפטון קולינס ג'וניור ("קפוטה"), גל גדות ("מהיר ועצבני"), תרזה פאלמר ("מת עליה") וזוכת האוסקר קייט וינסלט. התוצאה באופן מפתיע קטנה על מידותיהם של השחקנים שעושים עבודה ראויה עם תסריט דל אבל מצליחה לעבוד בזכות במאי אפקטיבי שלא ייתן לתסריט להרוס לו את ה-FUN."999" הוא התסריט הראשון באורך מלא של מאט קוק ואם במאי הוליוודי שגרתי היה לוקח אותו לידיו כנראה הוא לא היה מצליח לגאול אותו מחוסר המקוריות והבינוניות המביכה שלו. לעומת זאת הילקוט וצוות השחקנים שלוהק לסרט משקיעים את כל הנשמה בעלילה הדלילה שפוזרה יתר על המידה בסוג של ניסיון להראות מתוחכמת. המשחק טוב מאוד והילקוט, שמומחה ביצירת סצנות מתח מורטות עצבים שרכי לב לא יצליחו לשרוד, מצליח לטעון את הסרט במספר מרדפים אלימים וקרבות מדממים שחובבי הז'אנר יאהבו במיוחד.
הסרט לוקח את הזמן כדי להכניס את הצופים לתוך העולם האפל והאלים שבו הוא מתרחש. העלילה עוקבת אחרי אסופה של אנשי חוק, חלקם לשעבר וחלקם בהווה, שנסחטים על ידי המאפיה היהודית/רוסית בהנהגתה של קייט וינסלט המצוידת במגן דוד ענק, מבטא רוסי, עיתון בעברית וגל גדות כאחותה הצעירה. השוטרים וחבריהם נאלצים לבצע שוד בלתי אפשרי לאור יום אבל גם זה לא יספיק. הילקוט מצליח לקחת תחת ידיו תסריט בעייתי ולהפוך אותו לסרט משטרה מותח המיועד לקהל בוגר. השחקנים כולם עושים עבודה טובה ולמרות שהסרט רחוק מלממש את הפוטנציאל שלו הוא עדיין בידור הוליוודי ראוי לחובבי הז'אנר.
999 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4707/08/2016 19:08:58
4/10אייקון ציון
סרט מאפיה מאכזב במיוחד, בקושי 444
שם: אור לויגיל: 2318/04/2016 03:34:50
9/10אייקון ציון
מעולה, עלילה הפכפכה, תפניות בעלילה מרגע לרגע...
שם: VRDגיל: 3131/03/2016 09:22:57
5/10אייקון ציון
ציפינו לסרט אקשן סוחף , הרי הרעיון כולו באמת מעניין (שוטרים מושחתים..) אבל קיבלנו סרט מתאמץ ולא כל כך אמין.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט