באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק ביקורת סרט

Batman v Superman: Dawn of Justice Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק":
"כאוס טוטאלי אבל עדיין מבדר מסוגו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Batman v Superman: Dawn of Justice
משחק בן אפלק, גל גדות, הנרי קאביל, איימי אדמס, ג'סי אייזנברג, לורנס פישבורן, ג'רמי איירונס במאי/ת זאק סניידר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבאטמן נגד סופרמן: שחר הצדק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בלאגן כייפי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" או בשמו האמיתי - סרט ההמשך ל"איש הפלדה" וההקדמה לסרטי "ליגת הצדק" - הוא אנדרלמוסיה אחת גדולה אבל מבדרת. כמו בסרט הקודם שחשף את סופרמן בגרסתו החדשה בגילומו של הנרי קאביל, גם כאן זאק סניידר ממשיך לספק לנו מוצר קולנוע מרהיב עין, עמוס פעלולים ודמויות טראגיות על גבול הדיכאון הקליני שאינן שלמות עם עצמן, מעשיהן ואיך לא גם עם הסביבה שלהם. לעומת "איש הפלדה" שהיה יחסית מאופק עם קו עלילתי אחד, הסרט החדש נוטה להתפזר לשלל כיוונים בגלל שהפעם יש לנו שני גיבורים ראשיים ועוד כמה דמויות משנה מאוד דומיננטיות.גם אם היה ניסיון כלשהו של האולפנים והמפיקים ללחוץ על הבלמים ולרסן את סניידר, הסרט עדיין עמוס ברצינות תהומית יתר על המידה, מוסיקה פומפוזית גדולה מהחיים ושלל סצנות קרב ערוכות בצורה לא ברורה שבעיקר מתארות את הרס העיר מטרופוליס בבתחילת הסרט, באמצע וגם בסוף לקינוח. לא ממש ברור איך העיר הזאת משתקמת כל כך מהר ולמה סופרמן על אף כוונותיו הטובות לא סולק ממנה ובמקום זאת הפך לגיבור עולמי. גם באטמן בגילומו של בן אפלק לא ממש מבין את ההתלהבות מהגיבור המעופף ומנסה ללכוד אותו.
למרות אורכו של הסרט (151 דקות) ועל אף חוסר האחידות ברמתו, התוצאה מבדרת מסוגה, כל עוד לא לוקחים אותה ברצינות תהומית כפי שיוצרו מתייחס אליו. סניידר כנראה חושב שהוא מביים איזושהי גרסה מודרנית להמלט, אותלו או הנרי החמישי. הוא כל כך רציני ומתעקש להעניק לגיבורי הקומיקס המוכרים עומק, אבל התסריט שנכתב על ידי דויד ס. גוייר (סרטי "באטמן" ו"בלייד") וכריס טריו (זוכה האוסקר על התסריט של "ארגו"), הוא לא בדיוק יצירה מורכבת ועמוסת רבדים. סאב טקסט זה לא הצד החזק של הסרט הזה.

העלילה המתמקדת במאבקי הכוח בין שני הגיבורים הייתה יכולה להיות הרבה יותר אפקטיבית אם התסריט עצמו היה קצת יותר מהודק. אם היה קיצוץ מאסיבי בפלאשבקים וחלומות שלא ממש תורמים להתפתחות העלילתית או לפיתוח הדמויות. לדוגמה, סצנה אחת גרמה לאנשים לתהות מה קווין קוסטנר עושה בלב הר מושלג. מסתבר שלא כולם זכרו או צפו בסרט "איש הברזל" משנת 2013 שם הוא גילם את אביו המאמץ של סופרמן.כאמור, האחים וורנר והיקום הקולנועי של הקומיקס DC בעזרת במאי הבית שלהם, סניידר, מנסים להציע למעריצים עולם שונה לחלוטין מהעולם של סרטי חברת מארוול. למי שמצפה לקבל עוד סרט "נוקמים" צבעוני, מצועצע ועם הומור קליל המודע לעצמו, צפויה אכזבה קשה. לפי יריית הפתיחה סרטי "ליגת הצדק" הולכים להיות רציניים וגיבורי העל שלהם עתידים להיות דמויות דיכאוניות שזקוקות לטיפול פסיכולוגי צמוד ולא לסרט קולנוע מנופח תקציבית.
בן אפלק, שכבר ניסה את מזלו עם עולם הקומיקס כשגילם את "דרדוויל" בראשית הקריירה, מגלם את באטמן. הוא זועם על הרס מטרופוליס בסוף הסרט הקודם, ומאשים כמובן את סופרמן במעשה. הוא יעשה הכול כדי לעצור את גיבור העל המעופף, אפילו לגנוב מלקס לותר בגילומו הקאמפי והמוגזם להחריד של ג'סי אייזנברג. סניידר, במאי שחקנים בעייתי נותן לשחקן הצעיר להשתולל ונראה שזה נהנה מכל רגע, אבל התוצאה היא לא דמות של פסיכופת מטיל אימה אלא של נער מפונק ומעצבן.הנרי קאביל חוזר לגלם את סופרמן, שכלל לא מבין שהכוח שלו משפיע על האנושות ולא רק לטובה. כל רצונו הוא לעזור לבני האדם וגם לחיות בשקט עם בת זוגו העיתונאית החוקרת לואיס ליין בגילומה האמין של איימי אדאמס. יש עוד המון שחקנים מוצלחים בתפקידים קטנים כמו דיאן ליין כאמו של סופרמן, לורנס פישבורן כעורך העיתון פרי ווייט או ג'רמי איירונס כאלפרד יד ימינו של באטמן. אפילו לרון כהן וג'פרי דין מורגן מ"המתים המהלכים" מגלמים כאן את הוריו של באטמן.נראה שאת הקהל המקומי לא באמת מעניין באטמן וגם לא סופרמן אלא רק גל גדות, השחקנית הישראלית המצליחה ביותר בהיסטוריה. גדות מגלמת את דיאנה פרינס AKA וונדר וומן והיא אצילית ומצטלמת נהדר בדיוק כמו שני השחקנים הנאים שלצידה. היא בהחלט מביאה למסך הקולנוע רוח רעננה וזה מתבטא היטב בקרב האחרון בסרט שאליו היא מצטרפת ומתגלה כלוחמת אמיתית ולא רק דוגמנית הבית של חברת טורקיש איירליינס. "באטמן נגד סופרמן" הוא בידור הוליוודי מושקע, לא בדיוק סרט הקומיקס המבריק של השנה אבל לחובבי הז'אנר הוא יספק את הסחורה או לפחות את הסקרנות. עם במאי אחר הוא היה יכול להיות הרבה יותר טוב.
באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1724/09/2019 19:47:15
2/10אייקון ציון
בלאגן אחד גדול. קראתי על מבקר שאמר שבתוך כל הבלאגן מסתתר סרט טוב, אבל אני לא מצליח למצוא את הסרט הטוב הזה. עלילות משנה מעיקות, העלילה לא מעניינת, הנבל לא טוב בכלל, פשוט סרט לא טוב.
שם: דב ישראליגיל: 4016/08/2016 13:49:37
6/10אייקון ציון
Batman v Superman Dawn of Justice לא מהסרטי קומיקס החזקים שראיתי, בלאגן עלילתי תסריט חלש, אפקטים סבירים, לא משהו.
שם: ערןגיל: 4711/08/2016 10:39:13
2/10אייקון ציון
איזו אכזבה! פשוט לא הצלחתי לראות עד הסוף את העלילה המקרטעת, הלא מעניינת שמביאה שחקנים טובים לידי גיחוך, סתם סרט
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט