התופת ביקורת סרט

Inferno Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "התופת":
"מוצר זניח שיעביר לכם 121 דקות עם פגיעה מינימלית באינטליגנציה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Inferno
משחק טום הנקס, פליסיטי ג'ונס, בן פוסטר, עומאר סיי במאי/ת רון הווארד  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להתופת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קצבי וטפשי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי רון הווארד, שבאמתחתו אוסקר על "נפלאות התבונה", כבר הוכיח שהוא מסוגל לביים סרטי קולנוע בוגרים, אינטליגנטיים ואיכותיים כגון "פרוסט/ניקסון" ו-"Rush". לכן חוסר האחידות של הקריירה הקולנועית שלו כל פעם מפתיעה אותי מחדש. ב-16 בספטמבר יצא בבתי הקולנוע בארה"ב סרט תיעודי נפלא שהוא ביים על להקת הביטלס The Beatles: Eight Days a Week - The Touring Years, סרט שראיתי בברצלונה בהקרנה מסחרית רגילה ומשום מה עדיין לא הגיע לבתי הקולנוע בישראל. "התופת", שיוצא בעולם בו זמנית חודש אחרי, הוא מוצר הצריכה השלישי שהווארד מבייים המבוסס על רב מכר מאת דן בראון. התוצאה מקצועית אבל טיפשית ונראה שאפילו צוות השחקנים לא ממש מאמין למה שהוא עושה על הסט.טום הנקס חוזר לגלם בשלישית את רוברט לנגדון ההיסטוריון המפורסם, שמוצא את עצמו בלב קנוניה להשמיד את מרבית האוכלוסייה של העולם. הוא מתעורר בבית חולים ללא זכרון, אבל עם חזיונות מטרידים של תופת עלי אדמות, ממש כמו בכתביו של דנטה. רופאה צעירה וחביבה, בגילומה של המועמדת לאוסקר השחקנית הבריטית הצעירה פליסיטי ג'ונס, מנסה לעזור לו להיזכר מה מעשיו בפירנצה. כאשר מתנקשת מקצועית מגיעה לבית החולים לחסלו, השניים מוצאים את עצמם נמלטים על חייהם ומנסים לפתור את התעלומה הגדולה שבה הם הסתבכו.
שני נציגים ממכון הבריאות העולמי שתפקידם למנוע מגפות ירדפו אחריהם: השבדית סידס באבט קנודסן הזכורה לטובה מהסדרה "בורגן" והצרפתי עומאר סיי, מהסרטים "מחוברים לחיים" ו"מסייה שוקולד". אם נציגות בריטית, שבדית וצרפתית לא הספיקה לכם קבלו גם את כוכב הקולנוע הבוליוודי אירפאן חאן ("עולם היורה", "לאנצ'בוקס"), המגלם איש מסתורי העומד בראש ארגון שעוזר למיליונרים בשעת מצוקה. בן פוסטר האמריקאי מגלם מיליונר ששם לעצמו משימה - להגן על העולם והוא יעשה זאת על ידי הפצת מגפה שתיצור תופת עלי אדמות.כולם כולל הנקס הגיעו לעבוד ואכן ככה הם נראים, כאילו הגיעו למשרד לעבודה אפרורית שאין להם שום חשק אמיתי לעשות אבל הם כבר שם אז הם מנסים להעביר את הזמן וליהנות מהנופים של איטליה וטורקיה. עצוב לראות שחקנים נפלאים רבים כל כך מתבזבזים על דמויות חלולות ולא מעניינות. הווארד, התסריטאי הותיק דיוויד קופ והמפיק בריאן גרייזר מודעים לכך שהעלילה טיפשית וצפויה להחריד ואיננה יכולה להחזיק את הסרט ולכן הם משקיעים יותר במרדפים ובקפיצה מלוקיישן אחד למשנהו, כך שלפחות התוצאה לא משעממת ויש לסרט קצב מהיר.
החלק החלש ביותר בסרט הוא הדמויות ולכן גם מערכות היחסים שביניהן לא עובדת. יש אפס כימיה בין הנקס וקנודסן, המגלמת אהבה מהעבר הצצה בחייו באופן מפתיע. השחקנית השבדית בכלל נראת משועשעת בסצנה רומנטית, המתרחשת איך לא בכניסה לבניין כאשר יורד גשם. כאשר מסתכלים על פניה האינטליגנטיות ועיניה החכמות של השחקנית הזאת יודעים שאי אפשר להאמין למילה אחת שיוצאת מפיה.גם ההתרחשות בספינה המשויכת לארגון המסתורי נראת דלה מבחינה טכנית ועלובה. אולי היה עדיף לחתוך את קטעי המשחק הרציניים לכאורה ופשוט לרוץ מאתר תיירותי אחד למשנהו כדי שנספיק ליהנות מעוד קצת נופים, כי זאת הסיבה האמיתית לצפות בסרט הזה. בכלל, אפשר להגדיר את "התופת" כסרט בערוץ הטיולים אבל עם אקשן.
התופת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עגיל: 3227/02/2017 23:09:44
7/10אייקון ציון
כמובן אין מה להשוות בין הספר לסרט, אבל הסרט די חביב ונחמד לראות אותו אחרי קריאה.
שם: עמיגיל: 3724/01/2017 10:28:29
7/10אייקון ציון
ניתן לצפות ללא קשר לסרטים הקודמים. ס"הכ סרט סוחף ברובו, דורש ריכוז רצוף אחרי כל הטוויסטים העלילתיים אחרת אפשר לאבד את הצפון ולא להבין כלום
שם: רוניתגיל: 4404/01/2017 04:59:46
10/10אייקון ציון
נצפה בקולנוע יס פלאנט ראשון לציון. סרט מתח שכדאי לראות פעם שנייה וכדאי לקרוא את הספר ממליצה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט