מועדון הקיסר ביקורת סרט

The Emperor's Club Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "מועדון הקיסר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Emperor's Club
משחק קווין קליין , האריס יולין , רוב מורו , אמיל הירש במאי/ת מייקל הופמן  
דרמה
ביקורת סרט למועדון הקיסר מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע3.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די84.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"מועדון הקיסר" לוקח את המימרה היוונית הידועה משחר ימי ההיסטוריה לפיה אופיו של אדם קובע את גורלו, וטווה סביבה סרט שלם. קווין קליין מגלם מורה אידיאליסט, המלמד בפנימיה יוקרתית לבנים את מנהיגי הדור הבא, ואשר מנחיל להם בשיעורי היסטוריה מרתקים את מורשת הדמוקרטיה של היוונים, תוך האמינו כי בכך הוא מכין את תלמידיו לקראת השתלבותם בחברה טובה יותר. ואולם, יום אחד מופיע לו על מפתן דלת הכתה תלמיד מפונק ושחצן, בנו של סנאטור, אשר עד מהרה הופך ליריבו של המורה, במלחמה על לבם של תלמידי הכתה. המורה האידיאליסט מעומת בפעם הראשונה בחייו עם דילמות אישיות ואתיות, וכעבור עשרים שנה, כאשר הוא מוזמן לכנס מחזור של תלמידיו, הוא אינו בטוח אם הבחירות שעשה אכן היו הבחירות הנכונות.כאילו לא שבענו מסרטי מורים שנוגעים בנפשות תלמידיהם בסגנון "מורה טוב, מורה לחיים" שלחה לנו הוליווד עוד מלודרמה על מורה שהקדיש את עיתותיו הטובות ביותר לתלמידיו. הופתעתי לגלות, שקווין קליין בחר לחתום את שמו על הסרט, שכן קווין קליין משחק בפרוייקטים טובים בשנים האחרונות, ואהבתי בהחלט את בחירותיו המאוחרות.
ואכן, אם היה ניתן לקחת סרט בינוני קדימה, לקווין קליין הייתה יכולת טובה יחסית לעשות זאת. אבל גם קווין קליין אינו מספיק לשם כך, ונדמה כי הדרמה – חרף היותה עשויה היטב – מעט יבשה וחסרת השראה. אף שהדיאלוגים בסרט מעניינים, הם אינם רבים וישנן סצינות שמוטב היה לזנוח אותן על רצפת חדר העריכה. משחקו של קווין קליין ראוי לשבח והוא משכנע מאד בתור המורה המקובע בתפישותיו, אשר שגרת עולמו מזדעזעת נוכח הקונפליקטים החדשים בחייו, וגם משחקן של שאר דמויות בסרט אמין למדיי.אבל דומה שמה שחסר לסרט זה בעיקר שאר רוח. זה לא שהסרט לא טוב. זה גם לא שהסרט לא מהנה. אבל בהחלט מתקבלת תחושה שחסר משהו – חסרה דרמה של ממש, חסרה התרגשות או התפעמות אצל הצופה. תחושה זו מקבלת משנה תוקף לקראת סוף הסרט, כאשר המתח הרגשי סוף סוף מועצם אצל הצופה, ונדמה כאילו רק ברבע השעה האחרונה הסרט מתגבש היטב ומקבל מימד רגשי חזק.
אבל אין בכך כדי לגרוע מההנאה. מדובר בסרט קטן, צנוע ויפה, אשר בהחלט חף מחסרונות ממשיים של שאר סרטי המורה-תלמיד שהולעטנו בהם בעשור הקודם. במובן מסוים הארכאיות של הסרט הזה, הן מבחינת סגנון והן מבחינת מיקום ברצף הזמן, היא יתרון בעבורו, ומשווה לו נופך של נוסטלגיה שנעים להתרפק עליה.לסיכום: צנוע ויפה, משחק טוב של קווין קליין, חבל שלא היה יותר פוקוס על תסריט. 7 בסולם יגאל.
מועדון הקיסר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רומן וינרגיל: 2610/01/2003 14:16:38
8/10אייקון ציון
אתם מכירים את המצב בו אתם נוסעים לחופשה ואתם לא כל כך נהנים אבל היום האחרון היה כזה כיפי שכל החופשה ניראית נפלאה ? זה בדיוק המצב ב"מועדון הקיסר" ,סרט מאוד רגיל שמזכיר סרטים כאלו שנעשו כבר אבל הסוף מאוד מפתיע עם מסר מאוד חזק על האופי האנושי.....בסך הכל מומלץ.הציון רק בגלל הסוף.
קישורים
חץ מועדון הקיסר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט