ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה ביקורת סרט

Jack Reacher: Never Go Back Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה":
"קרוז ממחזר עצמו בסרט פעולה סתמי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jack Reacher: Never Go Back
משחק טום קרוז, קובי סמולדרס, דניקה ירוש במאי/ת אדוארד זוויק  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מאכזב וממוחזר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טום קרוז, האיש עם המבט הכי חודר בקולנוע ההוליוודי, חוזר שוב כג'ק ריצ'ר, חוקר המשטרה הצבאית לשעבר שחיי לו חיי נדודים ומדי פעם מגיח כדי לתקן עוולות ולנפץ כמה ראשים. הסרט הראשון בסדרה (המבוססת על ספריו המצליחים של לי צ'יילד) היה הפתעה נעימה, האם כך גם בסרט ההמשך?העלילה הפעם מתרחשת ארבע שנים אחרי אירועי הסרט הראשון, בו הצליח ריצ'ר להציל צלף מעונש חמור ותפס כמה טרוריסטים רעים. הפעם ריצ'ר-שרק סיים משימה מוצלחת -מחליט לבקר את מחליפתו בתפקיד ביחידה שממנה הוא פרש. להפתעתו כשהוא מגיע לבסיס הוא מגלה שאותה רב סרן נמצאת בכלא ומואשמת בריגול. מיד יוצא ריצ'ר, שנראה כאילו נטל העולם נמצא תמיד על כתפיו, לניסיון חילוץ של הרב סרן ובדרך יגלה בת אבודה וחבורה של שכירי חרב שמנסים לחסל אותו שוב ושוב.
מלכתחילה הסרט נמצא בטריטוריה של סרטי הפעולה הירודים, למרות הכוכב ההוליוודי הגדול והבימאי הסמי-יוקרתי (אדוורד זוויק שביים את "גלורי" הנהדר ואת "התנגדות" ו"הסמוראי האחרון" המהוקצעים). הסרט מאד מזכיר את סרטי ג'ייסון סטיית'ם למיניהם ובמיוחד מזכיר את ימי שנות השמונים של הגיבורים הלאקוניים בסגנון צ'אק נוריס שמומחיותם באגרופיהם והעלילה ממש לא משנה להם. מה בסך הכול מבקש הצופה בסרטים כגון אלו? שהרעים יהיו רעים שהטוב יפליא במכותיו ושאולי תהיה איזו בחורה יפה על הדרך כי עלמות במצוקה הן תמיד מטבע עובר לסוחר.השאלה כמה יצליח סרט נוסחה שכזה להיות מהנה ואולי אפילו להפתיע –דוגמא ליצירה שכזו (שאולי בלי לשים לב הסרט "ג'ק ריצ'ר 2 "אפילו מתכתב איתה) הוא הסרט "מטרה קשוחה" בבימויו של ג'ון וו מ-1993 שהצליח להעביר את עלילת הסרט "המשחק המסוכן ביותר" לניו אורלינס והיה יצירה מקצועית ומאד מהנה ואפילו נחשב עד היום לאחד מסרטיו הטובים של ואן דאם. גם "ג'ק ריצ'ר" המקורי סיפק בצניעותו ובקשיחות של גיבורו חוויה מהנה מעל הממוצע כולל שיחוק אדיר בליהוק וים ונדרס לתפקיד הרשע.
אולם "ג'ק ריצ'ר 2" מאכזב ומשהו בו לא מתנהל כמו שצריך. קרוז רציני יתר על המידה (אפילו לא מגלה חיבה לרב סרן היפהפייה שהוא אמור להציל ,מה שמזכיר מאד את הופעותיהן הא-מיניות של כוכבי סרטי המזרח הרחוק כג'קי צ'אן וג'ט לי), העלילה שחוקה וצפויה ,הרעים דהויים והסרט די משעמם. בסרט הראשון דמותו של קרוז יצאה מהגדרת הגיבור הלאקוני שיורה ונעלם, לדמותו היו מספר רבדים, הוא ניהל חקירה בצורה מתוחכמת ואילו בסרט הנוכחי כל כשרונו מתבטא במכות ובלהיות עצוב ובימינו גם מסרט "בי" הייתי מצפה ליותר, מה גם שהעלילה מזכירה באופן חשוד פרק ארוך של "CSI ניו אורלינס".עלילת המשנה שעוסקת בבתו האבודה של קרוז צפויה ולא משכנעת אפילו לרגע, ונדמה שכל הסרט לא נעשה עד הסוף ואפילו חיפף (אני קורא לסרטים שכאלו "חצי אפויים".) נכון שבסרטי אקשן דרג ב' הצופה לא מצפה להרבה אבל מה שמספק לו "ג'ק ריצ'ר" משאיר אותו עם חצי תאוותו בידו.קרוז הוא אחד הכוכבים ההוליוודיים הגדולים שנשארו עוד מימי הזוהר של שנות ה-80 ובסצנת הסיום הוא נראה לפתע כמו בן 16, חסון ובמלוא הדרו. כמה שציפיתי לסרטו הנוכחי וכמה שהתאכזבתי.
ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4728/01/2017 08:55:16
6/10אייקון ציון
סרט פעולה בכיכובו של טום קרוז שלא הצליח להחזיק אותי באמת במתח עד הסוף , הסרט קצת מבולגן ומזגזג בין קטעים טובים לשעמום וגם קרוז , שלא כהרגלו , לא מצליח לספק משחק בסטנדרטים הרגילים שלו.
שם: shaiגיל: 2712/01/2017 20:58:26
4/10אייקון ציון
גם במקרה הזה הראשון יותר טוב. סרט פעולה סטנדרטי ודי משעמם, אם כבר פעולה שהסיפור מטומטם אז שלפחות יהיו קטעי אקשן מעניינים אבל חוץ מסצנה אחת או שתיים גם שם הבמאי כשל. בגדול סרט די משעמם וצפוי
שם: The cobraגיל: 1818/12/2016 09:34:35
9/10אייקון ציון
לסרט הזה יצאתי בציפייה של הסרט יהיה נחמד לא מרתק ואחלה משחק של טום קרוז, אבל שראיתי את הסרט הזה יצאתי מהקולנוע בתחושה ממש טובה, הסיפור היה ממש מרתק הפעלולים שטום קרוז היו טובים המשחק שם של כל השחקנים היו מוצלחים ויותר מזה, ג''ק ריצ''ר הוא דמות בכללית שאני מעריץ גם בספרים וגם בסרטים ממליץ לצפות בו בכל מקום
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט