דוקטור סטריינג' ביקורת סרט

Doctor Strange Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דוקטור סטריינג'":
"הישג ויזואלי מרהיב עין בסרט המבוים, כתוב ומשוחק בקפידה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Doctor Strange
משחק בנדיקט קמברבאץ', רייצ'ל מקאדמס, מאדס מיקלסן, טילדה סווינטון, בנג'מין בראט במאי/ת סקוט דריקסון  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לדוקטור סטריינג' מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פסיכודלי וממזרי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קצת קשה להאמין שהבמאי סקוט דריקסון הוא האיש שביים את הסרט החדש של אולפני מארוול. הוא עומד מאחורי שורה של סרטי אימה בינוניים, כמו "השדים של אמלי" ו"רוח רעה" ואף סרטים רעים כמו "לילה מסוכן". כמו כן היה לו ניסיון כושל ליצור סרט מדע בדיוני פילוסופי בשם "ביום שהעולם עמד מלכת". נראה שהגאולה שלו הייתה עבודה תחת חסותו עם מי שעומד בראש אולפני מארוול, קווין פייג, כנראה אחד המפיקים החכמים והמוכשרים הפועלים כיום בהוליווד. הוא מסוג האנשים שיכולים לקחת במאים עם חזון ייחודי שלא ממש יודעים כיצד לנווט אותו ועד עתה עסקו בזוטות ולכוון אותם לתוצאה מרהיבה ואפקטיבית במאות מיליוני דולרים. נראה שתרמה גם הנוכחות של התסריטאי העולה, ג'וש ספניטס (בדצמבר נצפה בסרטו "הנוסעים" עם ג'ניפר לורנס וכריס פראט, ובשנת 2017 "המומיה" עם טום קרוז ו"פסיפיק רים 2"), הנחשב כיום לאחד התסריטאים המבוקשים בהוליווד.אחרי שבאפריל אולפני מארוול הגישו לנו את "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", הנחשב לאחד מסרטיהם הטובים ביותר, מגיע "דוקטור סטריינג" ויוצר עולם קולנועי חדש, מרהיב ומסחרר חושים. דמותו של דוקטור סטיבן וינסנט סטריינג' הומצאה על ידי סטיב דיטקו והופיעה לראשונה בשנת 1963. מדובר במנתח מבריק שבעקבות תאונת דרכים קשה איבד את האפשרות לשלוט בידיו. כדי להחלים הוא נודד לנפאל שם הוא מגיע למנזר של ישות עתיקה המלמדת אותו לשלוט בכוחות קסם מיסטיים לצד אמנויות הלחימה. בתחילה הוא נלחם נגד רצונו בכוחות הרוע המאיימים על כדור הארץ, ובהמשך הוא לוקח על עצמו את הגורל שיועד לו והופך למגן האנושות ואף משתף פעולה עם "הנוקמים". מי שיצפה בקרדיטים עד סופם, צפויות לו כמה הפתעות.
הסרט מלוהק בצורה מבריקה - בנדיקט קמברבאץ' נולד לתפקיד. הוא מושלם כמנתח האגואיסט, הציני והמבריק שכל עולמו היה ביצוע ניתוחים בלתי אפשריים. התאונה הופכת אותו לשבר כלי. הוא אינו מצליח לשלוט בגופו ובעצביו הרופפים. כרופא הוא מאמין במדע עכשיו יהיה עליו ללמוד מחדש להאמין בכוחותיו ולהשלים עם העובדה ששישנם כוחות שהם הרבה מעבר למדע. רייצ'ל מק'אדמס מפגינה מגוון רחב של רגשות כרופאה המנהלת עם סטריינג' מערכת יחסים אותה הוא מתקשה לעכל. צ'וויטל אגיופור הוא מורדו, קוסם בעל כוחות הנלחם לצידו של סטריינג' נגד הקוסם הסורר קאכילוס בגילומו של מדס מיקלסן, השחקן הדני המרשים שהוא כמובן הרשע האולטימטיבי אחרי שגילם בהצלחה את "חניבעל לקטר" במשך שלוש עונות בסדרת הטלוויזיה המעולה והלא מוערכת דיה.הליהוק המבריק שגם עורר כעס רב אצל הקהילה האסייתית הוא הבחירה בשחקנית הבריטית המעולה, טילדה סווינטון, לגלם את הישות העתיקה שתחנוך את סטריינג'. מדובר בדמות שבקומיקס המקורי מגולמת על ידי גבר אסייתי. סווינטון היא שחקנית נפלאה ומצליחה לטעון את הדמות העתיקה במטען רגשי מורכב. הסצנה האחרונה שלה בסרט היא מהמרגשות והאנושיות ביותר בכל הסרטים של אולפני מארוול עד כה. יש לציין שאין היא מגלמת דמות אסייתית אלא פשוט דמות נשית מיסטית עתיקה. לדעתי זאת בחירה חכמה ומרשימה, במיוחד שישנן מספר דמויות אסייתיות בסרט כולל דמותו של הספרן וונג שהיא דמות מרכזית בחשיבותה בגילומו של השחקן הבריטי, בנדיקט וונג המעולה.
התסריט עצמו כתוב היטב ופועל לפי חוקי ז'אנר סרטי החניכה על אדם קשה עורף שלומד להפתח לסביבתו ואף לשנות את גורלו, כשכל זה קורה בעולם מיסטי חדש ומפתיע. מה שהופך את הסרט הזה לחגיגה קולנועית אמיתית הוא העולם הפסיכודלי מרהיב העין שהסרט הזה יוצר וגורם לצופה ליהסחף לתוך מראות שכאילו נוצרו תחת השפעת LSD, ואכן גם הפסקול המקורי של הסרט מרפרר לכיוון סוף שנות ה-60 ותחילת ה-70 ומזכיר לעיתים את המוסיקה המסחררת של "הדלתות". לא חסרות סצנות הזויות, אם זה המסע שהישות העתיקה מעיפה את סטריינג' לתוכו, אם זה המרדף ברחבי העיר ניו יורק, הקרב בחדר המיון או הסצנה הסופית המטורפת לחלוטין, אולי סצנת הקרב המקאברית ביותר שנוצרה בסרטי מארוול.כל אלו עוזרים מאוד לעיצוב עולם צבעוני ועשיר, שמבליט את הסרט הזה על פני הסרטים האחרים של אולפני מארוול. לתוך העולם הסוריאליסטי נוצקות דמויות מורכבות עם פגמים ברורים לעין ובמקביל התסריט, כמו הצבעוניות היתרה, לא לוקח את עצמו ברצינות ומספק לנו שפע רגעים מצחיקים שהופכים את הדמויות לאנושיות ולמעוררות הזדהות."דוקטור סטריינג'" מצליח לספק לקהל תסריט כתוב היטב הבונה דמויות מעניינות, מה שעוזר לשורת השחקנים המעולה לעשות עבודה טובה. זאת לצד בימוי מוקפד השולט ביד רמה בעולם הוויזואלי הייחודי שנוצר עבור הסרט, מה שמספק לקהל הצופים חוויה הוליוודית מבדרת שאוהבי הז'אנר עתידים להתמוגג ממנה.
דוקטור סטריינג' - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4026/09/2022 00:03:11
5/10אייקון ציון
סרט עתיר אפקטים. חובבי הז''אנר יאהבו אותו.
שם: רועיגיל: 2913/05/2022 09:19:57
9/10אייקון ציון
כל מה שסרט בז׳אנר הזה צריך. ללא ספק מדובר באחד הסרטים האפלים של מארוול והקטעי אימה בו גורמים למעט אי נוחות, אבל לרגע זה לא מפריע לעלילה להתקדם ולסחוף את הצופה לשעתיים של פאן קולנועי. העלילה עצמה מעט דלה ולטעמי היה צריך לתת עוד קצת במה לחלק מהדמויות בסרט, אבל התוצאה הסופית הייתה מצוינת. כמו כל סרט מארוול, מומלץ במיוחד לראות בקולנוע.
שם: אופירגיל: 1722/09/2019 00:34:46
9/10אייקון ציון
סרט עם אפקטים פשוט יוצאים מן הכלל. הסרט בנוסף מבדר והאקשן מספק, אך הנבל גרוע מאוד, שם למטה עם מלקית'' בדירוג הנבלים הגרועים של מארוול. הנבל הוא בעצם מה שמוריד מהסרט.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט