זרים מושלמים ביקורת סרט

Perfetti Sconosciuti Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "זרים מושלמים":
"סרט שמצליח להפתיע ולרגש את הצופה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Perfetti Sconosciuti
משחק ג'וזפה באטיסטון, אנה פולייטה, מארקו ג'אליני, אדוארדו לאו, ואלריו מאסטאנדריאה, אלבה רוהרוואכר במאי/ת פאולו ג'נובזה  
דרמה
ביקורת סרט לזרים מושלמים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"הנאה צרופה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
באחת ההרצאות שלי במרכז הארץ קם אחד המאזינים וביקש מכל הקהל לכבות את הטלפונים החכמים שלהם. הוא אמר "עוד לא הצלחנו להבין מה עשו לנו המכשירים האלו מבחינת סוציולוגית" - הסרט "זרים מושלמים" מספק הוכחה לעד כמה הוא צדק.הסרט, זוכה האוסקר האיטלקי, מספר על חבורה של בורגנים איטלקים שמתאספים בזמן ליקוי ירח בביתו של זה שנדמה לעשיר ולמאושר בחבורה. הוא כירורג ואשתו פסיכולוגית ובתם היא יפהפייה שבדיוק החליטה להעמיק את הקשר עם החבר שלה. עוד בחבורה - מורה, עורך דין ואשתו, נהג מונית ואשתו החיננית .על פניו כולם אוהבים ומכבדים את כולם.
אולם כשמסכימים החברים להניח את הטלפונים החכמים שלהם על השולחן ולשתף את חבריהם בכל הודעה ושיחה שתגיע, השלדים והסודות יוצאים אט אט מהארון ומתברר כי אותם בורגנים חביבים הם לא פחות מחיות טרף בוגדניות.ממש כמו בונואל ב"סוד הקסם הבורגני" וכמו ז'אק טאטי ב"זה הדוד שלי" הכינוס משמש לבמאי הזדמנות מצוינת לחשוף את ערוותם של הקרואים ולהציג אותם במערומיהם המוסריים: לא נאמנים, גזענים, בעלי דעות חשוכות ובעיקר חיים בשקרים ומפיצים שקרים.
הסרט, שמתרחש כולו בחלל הדירה של הכירורג ואשתו, נדמה לעיתים כהצגת תיאטרון ויש בו (בעיקר בתחילתו) מעט רגעים טרחניים. אולם מהרגע שהונחו הטלפונים החכמים לעיני כל הקצב משתנה והאפלה חודרת לכל פינה אפשרית בבית הכביכול מזמין.הצופה המרותק בכיסאו לא יכול שלא לחשוב על עצמו בסיטואציה דומה. אלו סודות אנחנו שומרים במכשירים החכמים שלנו? מה באמת אנחנו יודעים על האנשים הקרובים לנו ביותר. אומנם סופו של הסרט מעט מאכזב ושומט את הקרקע מתחת למצג שנבנה במהלך הסרט, אולם מדובר בסרט שאי אפשר להסיר ממנו את העיניים, סרט שנשאר עם הצופה הרבה אחרי שהוא הולך לביתו.
זרים מושלמים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4920/08/2021 17:50:33
8/10אייקון ציון
קלף מנצח. לא מדובר בסרט גדול אבל הקונספט מבריק. כל הסיפור מתרחש בערב אחד אצל זוג שמארח חברים לארוחה שני זוגות ועוד גבר נוסף שבא לבדו. התפנית מתרחשת כאשר המארחת מציעה לשחק משחק, במסגרתו כל המשתתפים יחשפו בפני כולם את ההודעות שהם מקבלים לטלפון הנייד שלהם כולל השיחות שיתבצעו בספיקר ,כך שיוכלו להאזין להם. הקטע הוא שבמהלך הערב ייחשפו סודות על כל אחד ואחת מהנוכחים. התובנה המרכזית היא, שאנחנו לא באמת מכירים עד הסוף את הקרובים לנו, בין אם זה בני ובנות זוג או חברים. לכל אחד יש סודות ו"שלדים בארון" שלא היה רוצה שיתגלו. כל החיים שלנו נמצאים בטלפון הנייד ואם מקבלים הצצה אל התכנים, לומדים עלינו דברים שלא היינו רוצים שיתגלו. חוץ מזה, יש עוד נושאים שאפשר לעלות לדיון אבל היריעה כאן קצרה. גם למי שאין סבלנות לסרט שבנוי על דיאלוגים, יוכל להתחבר בגלל הרעיון והביצוע שלו.
שם: חגי הופרגיל: 4104/01/2018 23:25:43
9/10אייקון ציון
סרט אינטליגנטי ואקטואלי מאוד, העוסק בסודות שאנו מסתירים ובמה קורה כאשר הם מתגלים. האקטואליות גלומה במכשיר מגלה הסודות – הטלפון הסלולרי, המשמש כגורם הפרטי והחסוי שלנו. זהו סרט קמרי, כמעט כולו מתרחש בדירה אחת, הדירה בה נפגשים קבוצת החברים למפגש. לא יודע אם זה כך, אך זה נראה כמו עיבוד של מחזה. ובעיניי זה חיובי, לא שלילי. הדיאלוגים רבים ולפעמים קשה לעקוב אחריהם, במיוחד מאחר שהם באיטלקית, שאינה נגישה לרוב הצופים כאן. אבל גם זה לא מפריע והסיפור עובר בצורה חלקה. עוד ניתן לטעון שיותר מדי סודות נחשפים, באופן לא אמין. אך בעיניי זה משל, משל מודרני, ולא נורא אם מדגישים קצת את הנקודה מזוויות שונות. יש בסרט רגעים מרגשים, רגעי מעבר משמעותיים וסיום חכם. הכול עשוי בטוב טעם, וכפי שאמרתי בתחילה – בצורה אינטליגנטית. מומלץ מאוד.
שם: לגיל: 3805/08/2017 18:46:57
4/10אייקון ציון
סרט גרוע לא ללכת! מאיפה הציון הגבוה? לא ברור.
קישורים
חץ זרים מושלמים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט