שומרי הגלקסיה חלק 2 ביקורת סרט

Guardians of the Galaxy 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שומרי הגלקסיה חלק 2":
""שומרי הגלקסיה" ממשיכים לשמור על מעמדם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Guardians of the Galaxy 2
משחק כריס פראט, בראדלי קופר, דייב בטיסטה, וין דיזל, זואי סלדנה, קורט ראסל במאי/ת ג'יימס גאן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשומרי הגלקסיה חלק 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרהיב עין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נוסחה מנצחת לא מחליפים וגם לא את הבמאי/תסריטאי שרקח אותה, ג'יימס גאן. הוא הפתיע את כל העולם כולל את אולפני דיסני וחברת מארוול עם ההצלחה חסרת התקדים של הסרט הראשון בסדרת סרטי "שומרי הגלקסיה" בשנת 2014, לא נטש לרגע אחד את אופרת החלל הפסיכודלית שהוא יצר, ותוך שנתיים וקצת מגיע אלינו הסרט השני במספר. קצת קשה להאמין, אבל האיש שצמח מאולפני Troma הטראשיים והיה חלק מצוות הכותבים של סרטי "סקובי דו" הוא היום אחד הבמאים המוערכים והמובילים בהוליווד. החוש המחודד של הבוסים הגדולים עבד וההימור הפרוע השתלם.וכמו שנאמר, עם כוח גדול באה אחריות גדולה. גאן צריך להוכיח שהוא יכול לתחזק את העולם של "שומרי הגלקסיה" ולהוסיף לו רבדים. כך צמח לו "שומרי הגלקסיה חלק 2", המנסה לענות על השאלה הבלתי פתורה מי הוא אביו של סטאר לורד? שאלה זאת תציף גם שאלות פילוסופיות על אגו, כוח ואחריות. גם הפעם החוויה הקולנועית צבעונית ומעוררת חושים, אבל הניסיון להעניק גם רצינות כלשהי למוצר הסופי וליצוק שכבות נוספות לגיבורים שלמדנו לאהוב בסרט הקודם פוגמת בקצב המהיר והמסחרר שהתרגלנו אליו בסרט הראשון. ועדיין, סצנות הקרב מעולות, במיוחד ההומוריסטית בכיכובו של בייבי גרוט לצלילי Mr. Blue Sky של ELO, הפותחת את הסרט.
נראה שגאן ואולפני מארוול שכחו שלפעמים גדול מדי וארוך מדי יכול לפגום בהנאה, ואכן סצנת הקרב האחרונה בסרט ארוכה מדי ומסורבלת יתר על המידה. נוספו גם כמה שיחות נפש שהיה ניתן לקצר או להשאיר על רצפת חדר העריכה. הניסיון התסריטאי שבו אויבים מהסרט הראשון הופכים לבני ברית, מאלץ את יוצרי הסרט להוסיף דמויות חדשות רעות וטובות מהיקום של מארוול שלעיתים מרגישות קצת מיותרות ומאולצות. כל אלו מוסיפים סוג של סרבול אבל עדיין גאן מצליח לשמור על הקול הייחודי שלו כאיש קולנוע בעל שפה משלו גם בסרט עם תקציב של 200 מיליון דולר, ולהוכיח שהוא עושה זאת אפילו יותר טוב מג'ורג' לוקאס, סטיבן שפילברג ובן טיפוחיהם ג'יי ג'יי אברהמס גם יחד."שומרי הגלקסיה חלק 2" ממשיך את הרפתקאות הצוות כשהם חוצים את הקוסמוס על רקע הצלילים המרעננים של המיקסטייפ של סטאר לורד. בדרך הם ייאלצו לברוח מאומה רבת עוצמה של יצורים זהובים בגלל שרוקט חמד בסוללות האנרגיה הזהובות שלהם. הם יפגשו אל בשם אגו, אסופת גנבים חדשה, ישות תמימה בעלת סוד היכולה לחוש רגשות בגילומה של שחקנית בראשית דרכה פום קלמנטיף וגם לנסות לגדל את בייבי גרוט המתוק שגונב מכולם את ההצגה. שחקנים רבים מצטרפים לקאסט המרשים גם ככה ביניהם קורט ראסל, אליזבת דביצקי, סילבסטר סטאלון, מישל יאו, וינג ריימס ועוד שלל הפתעות כולל הופעות אורח של רוב זומבי ומיילי סיירוס, בלתי מזוהים תחת איפור מאוד כבד. אפילו האוורד הברווז חוזר לביקור אחרי שהופיע בסוף הקרדיטים בסרט הראשון.
כמו במקרים רבים בסרטים מסוג זה הדמויות המרכזיות קצת פחות מעניינות ואחרי שהמגניבות האינדיאנה ג'ונסית של סטאר לורד מיצתה את עצמה בסרט הראשון והניסיון להתמודד עם זהות אביו מתגלה כמעיקה למדי, נראה שמי שגונבים את ההצגה אלו דווקא דמויות המשנה ועלילות המשנה, ואני לא מתכוון לדמותו של דראק, שמתחילה להיות בלתי נסבלת, בגילומו של דייב באוטיסטה אלא כמובן להברקה של בייבי גרוט המתגלה כילד/תינוק מרדן המגלה את החיים ומתמודד עם המציאות המוזרה של "שומרי הגלקסיה". יש כמובן גם את רוקט בדיבובו הנפלא של בראדלי קופר שביחד עם מייקל רוקר המגלם את יונדו מרכיבים את צמד הפושעים המגניבים בגלקסיה שמתאמצים לשחק אותה רעים, כאשר הם בעצם אנשים טובים. נוספה גם מערכת היחסים המורכבת של גאמורה ונאבולה המושפעת עמוקות מאביהם המתעלל טאנוס. כל אלו מעניינים יותר מסטאר לורד ומערכת היחסים המשמימה והצפויה עם אביו.לעומת שני הסרטים האחרונים של "קפטן אמריקה", שהצליחו למרות אורכם לשמור על כך שעלילות המשנה לא יהפכו למעניינות יותר מהעלילה המרכזית ושדמויות המשנה לא יגנבו את תשומת הלב מהדמות המרכזית, נראה שגאן, בעל המשיכה לאקסצנטרי, דווקא מוצא יותר עניין בפיתוח דמויות המשנה היוצאות דופן ובפיהן מונחות ההברקות התסריטאיות הקצת יותר מקוריות וגם הדילמות היותר מעניינות. לעומתם הגיבור המוביל את הסרט מסתפק בשפע בדיחות על דיוויד הסלהוף, וכמה מהן אפשר לשמוע בסרט אחד?מעכשיו גאן יצטרך להיות הרבה יותר זהיר ואולפני מארוול ודיסני יצטרכו כנראה לפקח הרבה יותר על המתרחש בעולם הצבעוני ומרהיב העין של "שומרי הגלקסיה". איכשהו בדרך אל הסרט השני יוצריו קצת הלכו לאיבוד, אבל בקטעים המלווים את כתוביות הסיום נראה שעדיין יש עתיד לעולם היוצא דופן שגאן רקח. לא סתם נראה שהסרט השלישי בסרטיו של "ת'ור" מושפע מכך. כדי לא לאבד את קהל הצופים גאן יצטרך לספק לנו סרט מהיר, קולח, מצחיק ומדויק יותר ולא להסתפק בפעלולי ה-CGI הטובים ביותר ביקום.
שומרי הגלקסיה חלק 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: א.שגיל: 1703/05/2023 14:33:48
9/10אייקון ציון
סרט קורע וסוחף. הסרט לא מאכזב כהמשך לסרט הראשון והמצוין, ואף מתעלה מעליו. יש איזון מושלם בין הומור מצוין ואיכותי לבין רגש עמוק וחזק. בהחלט סרט מצוין, ואין ספק שהוא מבין הטובים של אולפני מארוול.
שם: אופירגיל: 1713/09/2019 13:23:05
8/10אייקון ציון
מצחיק יותר מהקודם, אך פחות טוב מהקודם, ואיכשהו הנבל שלו מצליח להיות יותר משעמם משל הקודם. האפקטים כרגיל מרהיבים, המשחק טוב והקומדיה משובחת, אך הסרט הוא לא העיפרון הכי מחודד במגירה.
שם: אלעדגיל: 2817/02/2019 01:53:01
9/10אייקון ציון
סרט המשך מעולה!עם נגיעה קומית כיפית ומהנה! למרות שהסרט הראשון היה טוב יותר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט