מוכה אהבה ביקורת סרט

Punch Drunk Love Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "מוכה אהבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Punch Drunk Love
משחק אדם סנדלר , אמילי ווטסון , לואיס גאזמן , פיליפ סימור הופמן במאי/ת תסריט ובימוי – פול תומאס אנדרסון  
רומנטיקה
ביקורת סרט למוכה אהבה מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות40.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מוכה אהבה מפתיע בכל מובן, ועם זאת עונה בדיוק לציפיות. משפט סתום זה בוודאי נראה לכם מוזר. איך דבר יכול להיות מפתיע מחד, כאשר מאידך הוא עונה בדיוק למה שציפיתי ממנו? אבל, מסתבר שזה אפשרי גם אפשרי, וכשמדובר בפול תומס אנדרסון, גם בלתי אפשרי הופך להיות אפשרי ברגע.האם יהיה זה אפשרי שאדם סנדלר יהפוך עורו, ומקומדיות בנוסח פיפי וקקי יעבור באחת לדרמה מרגשת וכואבת, ועוד ידפוק הופעה שלא הייתה מביישת גם שחקני אופי מעולים? האם זה אפשרי שסרט שעלילתו כה בנאלית לכאורה ירגש ויפעים? האם זה אפשרי שסרט קטן על אהבה, בעולם שמלא בסרטים שטחנו את הנושא לעייפה, עדיין יצליח לומר משהו לצופים? אפשרי גם אפשרי. תשאלו את פול תומס אנדרסון. הבמאי הצעיר והמוכשר, שיצירתו "מגנוליה" תופסת לה מקום של כבוד על מדף הסרטים שלי, שב וחזר, שב והפתיע שוב ביצירה מקורית, מסוגננת, קטנה ואינטימית, רגישה ונהדרת. בניגוד לסרטו הקודם והבומבסטי, "מגנוליה", שהיווה ריכוז אמוציות טורד וחסר מנוחה, "מוכה אהבה" הוא משהו שונה לגמרי.
הסרט מבוסס על פגישתו של פול תומס אנדרסון עם אדם שנתקרא לימים "איש הפודינג". אדם זה, כך מסתבר, גילה פרצה באחד ממבצעי צבירת המיילים של "הנוסע המתמיד", ובהשקעה של 3,000 דולר בלבד - בה קנה כמויות של מוצרי פודינג במבצע - הרוויח יותר ממיליון ורבע מיילים של טיסה חינם - מספיק כדי לא לקנות עוד אי פעם כרטיס טיסה. הסיפור, שמשך את עינו של פול תומס אנדרסון, הוביל אותו לפגישה עם "איש הפודינג", אשר היווה השראה עבור סרטו הנוכחי.וכך, בארי איגן, המגולם על ידי אדם סנדלר, הנו צעיר מופנם ובעל נטיות התפרצות אלימות ובלתי מבוקרות. הוא אובססיבי לגבי קנייה ואיסוף קופסאות פודינג, בחושבו כי גילה פרצה שתאפשר לו לזכות במיליוני מיילים של טיסה לכל החיים. הוא בודד, גלמוד, ובמשך כל הסרט לובש חליפה כחולה בהירה מסיבה לא ברורה - חליפה, אותה אין הוא מחליף במהלך הסרט, ולו פעם אחת. הוא אינו מפריע לאף אחד ואינו כופה את עצמו על סביבתו, אשר אינה מחזירה לו באותה המטבע ומנסה בהחלט לכפות את עצמה עליו ולנסות לתקן את אישיותו. אבל כשלינה לאונרד (אמילי ווטסון המקסימה) נכנסת לחייו היא מביאה אתה משיכה מיידית, גישה לא שיפוטית ואהבה חסרת תנאים לבארי, שחייו משתנים לעד בשלם.
אדם סנדלר, רבותיי, מפתיע ובגדול. תאמרו, אין זה פלא, שהרי פול תומס אנדרסון אוחז במושכות. ועם זאת, ידיעה זו לא גרעה מההפתעה, שכן אדם סנדלר, הדביל המושלם וחסר הטעם, הפתיע אותי בכל מובן בהופעה רגישה, אמינה ועצובה כל כך, שלפרקים התחשק לי לבכות עבור הדמות העגומה שגילם. אחרי שתראו אותו בסרט, תתקשו לחשוב על מישהו אחר לגילום דמותו של בארי איגן, והדבר נובע בעיקרו מכך שהוא מצליח למלא את הדמות בתוכן ובעומק, חרף מיעוט דברי החכמה שיש בידה לומר. גם הדמויות הנוספות בסרט, חלקן קבועות - עד כמה שניתן לומר זאת לאור הקריירה הקצרה של הבמאי אנדרסון - עושות עבודה טובה ותומכות בתסריט הצנוע וחסר היומרות, שאנדרסון עטף בבימוי יעיל, תכליתי ועדין.הסרט "מוכה אהבה" אינו בעל תובנות גדולות. הוא גם אינו סרט אהבה סוחף וגדול מהחיים. אבל הוא בהחלט אחד הסרטים הטובים שראיתי לאחרונה. הוא כתוב היטב, משוחק היטב, נוגע ללב, עדין וכואב, וגורם לצופה להזדהות בקלות עם הגיבור הבודד, ולייחל שימצא אהבה, חום ושלווה, שיביאו מזור לבדידותו ועצבותו. הסרט נע בין דרמה לקומדיה בחן ובעדינות. ובכלל, המלה "עדינות" היא האסוציאציה הראשונית שלי לגבי הסרט "מוכה אהבה" - סרט קצר כל כך, אך מלא כל כך בטוב. אין לי הסבר ממשי מדוע הסרט כל כך טוב, ומילים לא ימחישו את מה שהעין והלב יבינו. לכו לראות, ומהר.לסיכום: מקסים ועצוב כאחד; משחק מפתיע של אדם סנדלר. 9 בסולם יגאל.
מוכה אהבה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1517/07/2018 01:22:49
7/10אייקון ציון
סרט תמהוני ומשעשע. המשחק לאורך רוב הסרט מצויין, הצילום נהדר, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, העריכה מעולה, הדיאלוגים שנונים ודי טובים והתסריט והעלילה לא רעים בכלל יחד עם זאת שהם בלי קצב איטי, לא תמיד מלהיבים וסוחפים, לא תמיד ברורים, חסרי עניין, לעיתים קלישאתיים ויכלו להיות ממומשים בצורה טובה יותר. בקיצור, לא לכל אחד בכלל. הצפייה אפשרית לחלוטין.
שם: nanaגיל: 2916/12/2016 17:47:05
4/10אייקון ציון
הפסקתי אחרי 45 דקות. פשוט יעמם אותי למרות משחק מצוין של אדם סנדלר , אולי אחרי ה45 דקות קורה משהו מעניין אך ב45 דקות הראשונות פשוט לא קורה כלום וזה שיעמומון לא מועיל, אבל היי אדם סנדלר מצוין
שם: נינה מממגיל: 3319/04/2003 19:36:59
1/10אייקון ציון
משמן לא ראיתי סרט כל כך גרוע. שומדבר לא קורה עד כמעט הסוף. לא מבינה בכלל את הקסטינג של סנדלר, הסיפור לא מעובד כמו שצריך, אין כמעט עלילה, וכמו שאהבתי את סרטו הקודם של הבמאי (מגנוליה) ככה הזדעזעתי מהזוועתון הזה. מצטערת.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט