נקודת שוויון 2 ביקורת סרט

The Equalizer 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נקודת שוויון 2 ":
"מספק את הסחורה בלי מאמץ ובלי תחכום מינימלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Equalizer 2
משחק דנזל וושינגטון, ביל פולמן, פדרו פסקל, מליסה ליאו במאי/ת אנטואן פוקואה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנקודת שוויון 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יעיל ושגרתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי אנטואן פוקואה הוא סוג של תופעת טבע ייחודית. הוא לא ביים סרט אחד טוב בכל שנות הקריירה הארוכות שלו, ועדיין הוא הצליח לבנות לעצמו שם בתעשיית הקולנוע ההוליוודית. אפילו "יום אימונים מסוכן", הסרט שזיכה את דנזל וושינגטון בפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר, הוא סרט בינוני במקרה הטוב. נראה שהכוכב ההוליוודי והשחקן האפרו-אמריקאי היחיד האוחז בשני פרסי אוסקר ושש מועמדויות נוספות שומר אמונים לחברו. אחרי שהשניים ניסו את מזלם ונכשלו בז'אנר המערבון עם "שבעת המופלאים", הם חוזרים עם שתוף פעולה רביעי במספר - והפעם סרט המשך ללהיט שלהם משנת 2014, "נקודת שוויון".הסרט החדש ממשיך את עלילותיו של הלוחם הבלתי מנוצח לשעבר, רוברט מקול, בסדרת סרטים המאפשרת לדנזל ללכת מכות ולצאת מסיטואציות בלתי אפשריות בלי פגע. מצד אחד הוא נושא נאומים סוחפים עם מסרים ליברליים לקהל הצופים הלכוד באולם ומצד שני מתנהל כמו מטיף דת אדוק. אם לטום קרוז יש מסוקים מתרסקים ומרדפי אופנועים מסחררים, דנזל רק צריך להתחמש באקדח ובנאום דידקטי חוצב להבות.
התוצאה מקצועית ולא משעממת לרגע, אך היא גם לא מסעירה - על אף שבסצנה האחרונה יש סערה גדולה. ההתרחשויות בסרט רחוקות מלהפתיע או להיות מקוריות. חלקן אפילו טיפשיות ומעלות שאלות לגבי ההחלטות הלא מקצועיות של אותו לוחם מהולל הנמצא בפנסיה ועובד כנהג "אובר" להנאתו. כפי שאינני זוכר דבר אחד מהסרט הראשון והזניח למדי, גם הסרט הזה עתיד להישכח במהירות ברגע שתצאו מאולם הקולנוע. לפחות זה מספק קצת פרנסה לדנזל ומאפשר לו להוכיח לקהל מעריציו ברחבי העולם שהוא עדיין שחקן כריזמטי מרשים.אחרי שבסרט הראשון רוברט מקול נאבק במאפיה הרוסית, כאן הוא נאבק בלוחמים מסתוריים שמחסלים את המפעילה שלו (השחקנית הנפלאה מליסה לאו). יש גם שלל עלילות משנה כמו צייר מוכשר שמסתבך עם סוחרי סמים מקומיים, ורוברט מקול יגאל אותו. יש גם קשיש יהודי שאיבד את אחותו בשואה וילדה שנחטפה על ידי אביה הטורקי האלים. אף אחת מעלילות המשנה לא באמת מעניינת או מרגשת. הן רק נועדו כדי להאדיר את דמותו של מקול כסוג של לוחם צדק המגן על המנוצלים והמדוכאים. בדרך הוא גם יטיף להורות טובה, חינוך נכון ועוד שלל מסרים דידקטיים.
הפתעות לקהל המיומן לא יהיו, הסרט הזה בנאלי מתחילתו ועד סופו. יש בו שלל רגעים בלתי הגיוניים שמטילים בספק באמינות של הגיבור הלוחם המיומן. למה לנאום נאום ארוך וחינוכי לבחור צעיר שרק עכשיו חילצת מידי סוחרי סמים כאשר אתה עדיין בבניין הנשלט על ידם? או למה לברוח אל לב סערה קטלנית כדי להילחם בה נגד לוחמים מיומנים לא פחות? בכל מקרה "נקודת שיוויון 2", על עלילתו נטולת המקוריות וחוסר האמינות שלו, הוא מה שנקרא בעבר יומית מקצועית ומבדרת מסוגה הראויה לצפייה, כלומר סרט פופקורן לשעות אחר הצהריים, ולא מעבר לכך.
נקודת שוויון 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסי בגיל: 3423/09/2019 11:14:58
6/10אייקון ציון
דנזל וושינגטון לא נח לרגע. המשחק שלו לא מדהים ובכל זאת רוב הסרטים שלו מלאים באקשן סוחף ובאפקטים מצויינים. דווקא בסרט הזה לא נהניתי כמו באחרים משום שהיה די צפוי ונדוש
שם: שי אלימלךגיל: 3809/11/2018 09:26:42
8/10אייקון ציון
נקודת שווין 2 הוא סרט שהגעתי אליו עם המון ציפיות . אחרי הסרט הראשון הפשוט מעולה , הגיע לנו סרט ההמשך העובד על אותו העקרון של הדמות הראשית ( דנזל וושינגטון פשוט שחקן ענק ) שמחסלת רעים אחד אחרי השני בשיטתו המיוחדת. אני חייב לכתוב את דעתי ולומר שהסרט הזה הוא פחות טוב מהראשון אבל עדיין סרט שבהחלט שווה צפייה !!!
שם: איציק גורגיל: 3803/11/2018 01:56:39
7/10אייקון ציון
סרט פעולה נחמד ותו לא. הראשון בסדרה היה פשוט מעולה וזה מרגיש כמו המשך קופתי מאולץ. אפשר לראות בלי ציפיות!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט